کد خبر: ۱۴۷۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 02
تاکنون در کشورمان تولید واکسن به واسطه واردات و انتقال دانش فنی از خارج صورت می‌گرفت و زیرساختی برای انجام تحقیقات مستقل بر روی واکسن‌های مختص کشورمان وجود نداشت.
شفا آنلاین>سلامت>رییس انستیتو پاستور ایران با اشاره به اهمیت ایجاد زیرساخت‌های تحقیقاتی واکسن‌های مختص کشور، از آغاز تحقیقات گسترده برای کشف واکسن اسهال خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،مصطفی قانعی رییس انستیتو پاستور ایران با تاکید بر موفقیت کشورمان در ایجاد زیرساختهای اساسی برای تحقیق و پژوهش در زمینه واکسن‌های ویروسی حیاتی، بیان کرد: تاکنون در کشورمان تولید واکسن به واسطه واردات و انتقال دانش فنی از خارج صورت می‌گرفت و زیرساختی برای انجام تحقیقات مستقل بر روی واکسن‌های مختص کشورمان وجود نداشت.

وی ادامه داد: هم‌اکنون با راه اندازی زیر ساخت واکسن‌های ویروسی در انستیتو پاستور، ایران وارد مسیر تازه‌ای برای انجام تحقیقات مستقل در تولید واکسن شده است.

به گفته رییس انستیتو پاستور، امروزه تحقیقات روی ۳۰۰ واکسن(vaccine) حیاتی در سراسر کره خاکی در جریان است. اما آنچه سازمان بهداشت جهانی بر اساس توانمندی کشور‌های واکسن‌ساز انتظار دارد، تولید ۱۸ واکسن است که بر اساس پیش‌بینی‌ها تا سال ۲۰۲۰ تقریبا مراحل ساخت آن تکمیل می‌شود. 

رییس انستیتو(Institute) پاستور ایران تاکید کرد: هم‌اکنون تحقیقات روی «روتا ویروس» در کشور آغاز شده که البته با توجه به زمان‌بر بودن چنین پژوهش‌هایی، دستیابی به نتایج اولیه آن چند سال به طول می‌انجامد.

وی افزود: در حال حاضر اسهال های ویروسی که عموما ریشه در روتاویروس دارد، یکی از مهم‌ترین دلایل مرگ و میر کودکان در اغلب کشور‌ها است.

قانعی در ادامه توضیحاتش گفت: ناسازگاری برخی از واکسن‌های وارداتی در اغلب موارد ریشه در تفاوت‌های چشمگیر شرایط زیست محیطی کشورهای مختلف و اختلافهای فیزیولوژیکی و حتی ژنتیکی دارد.

وی تصریح کرد: تحقیق روی واکسن‌های جدیدی که مختص شرایط زیست محیطی و نظایر آن است در کشورهایی که اقدام به تولید واکسن می‌کنند، اهمیت ویژه‌ای دارد.
برچسب ها: واکسن ، انستیتو ، ویروس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: