کد خبر: ۱۴۷۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 01
آنچه مهم است، هر آنتی‌بیوتیکی برای یک نوع باکتری، قارچ یا انگل‌ها به کار می‌رود و نمی‌توان یک نوع آن را برای همه بیماری‌ها عمومیت داد و اینکه هر آنتی‌بیوتیکی تمام عفونت‌ها را نمی‌تواند درمان کند
شفا آنلاین>سلمت>آنتی‌بیوتیک‌ها و به اصطلاح عموم چرک‌خشک‌کن‌ها در بین داروهای امروزی، بیشترین داروهای تجویزی برای خوددرمانی است.

به گزارش شفا آنلاین،از آنجا که آنتی‌بیوتیک، میکروب‌ها را می‌کشد و با عوامل بیماری‌زا مقابله می‌کند، اکثر افراد برای درمان ناراحتی‌های کوچک تا عفونت‌(Infection)های تهدید‌کننده حیات از آنها استفاده می‌کنند.

آنچه مهم است، هر آنتی‌بیوتیکی(Antibiotic) برای یک نوع باکتری، قارچ یا انگل‌ها به کار می‌رود و نمی‌توان یک نوع آن را برای همه بیماری‌ها عمومیت داد و اینکه هر آنتی‌بیوتیکی تمام عفونت‌ها را نمی‌تواند درمان کند؛ به‌عنوان مثال، برای بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی ویروسی تأثیری ندارند بلکه استفاده از آنها نه عفونت را درمان می‌کند، نه مانع از سرایت بیماری می‌شود، نه حال بیمار را بهتر کرده بلکه ممکن است عوارض جانبی خطرناکی داشته باشد و حتی باعث گسترش مقاومت آنتی‌بیوتیک شود.

بهترین کاری که بیمار در زمینه سرماخوردگی ویروسی می‌تواند به جای درمان‌های خودسرانه عمل کند، این است که اجازه دهد این نوع آنفلوآنزا دوره خود را طی کند. زمانی که چرک‌خشک‌کن‌ها نتوانند تأثیر‌گذار باشند باعث روند طولانی بیماری می‌شوند، بیماری را پیچیده‌تر می‌کنند، نیاز به داروهای گران‌تر و سمی‌تر خواهد بود و چه‌بسا، عفونت‌های مقاوم منجر به مرگ شود.

درمورد بیماری‌های عفونتی نیز تنها پزشک است که می‌تواند از بین انواع مختلف آنتی‌بیوتیک‌ها، آنتی‌بیوتیک مؤثر بر بیماری شما را تشخیص دهد؛ به‌عنوان مثال، اگر شما عفونت گوش داشته باشید، پزشک تشخیص می‌دهد که چه نوع از باکتری‌ها اغلب می‌تواند باعث عفونت گوش شود و بر آن اساس، آنتی‌بیوتیک مورد نظر را تجویز کند.

این را به خاطر داشته باشید، زمانی که پزشکتان برای شما مقدار خاصی آنتی‌بیوتیک تجویز کرد، به همان تعداد اکتفا کنید زیرا اگر خودسرانه تعداد آنها را افزایش یا کاهش دهید، باعث مشارکت در گسترش مقاومت باکتری‌ها می‌شوید.

هر دارویی، یکسری عوارض جانبی دارد؛ مانند ناراحتی‌های ملایم گوارشی، تهوع، اسهال و حساسیت به نور شدید آفتاب اما اگر عوارضی چون استفراغ، دردهای شکمی شدید، پلاک‌های سفید روی زبان خود دیدید، حتما پزشک خود را در جریان این موضوعات قرار دهید که با توجه به شرح حال شما، ممکن است نوع دیگری از آنتی‌بیوتیک برای شما تجویز کند؛ پس خودسرانه از آنتی‌بیوتیک دیگری در این مواقع استفاده نکنید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: