کد خبر: ۱۴۶۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - 2017March 29
وزارت بهداشت هر سال برای بیماران هموفیلی برنامه‌های درمانی در نظر می‌گیرد، بر همین اساس در شهرهای مسافرپذیر و پرجمعیتی مانند تهران، تبریز، مشهد و اصفهان خدمات مورد نیاز این بیماران ارائه می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>کارشناس بیماران هموفیلی وزارت بهداشت از خدمات نوروزی برای بیماران هموفیلی و تالاسمی خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،راضیه حنطوش زاده کارشناس بیماران هموفیلی(hemophilia) وزارت بهداشت درباره خدمات و تمهیدات وزارت بهداشت به بیماران هموفیلی و تالاسمی در ایام نوروز گفت: وزارت بهداشت هر سال برای بیماران هموفیلی برنامه‌های درمانی در نظر می‌گیرد، بر همین اساس در شهرهای مسافرپذیر و پرجمعیتی مانند تهران، تبریز، مشهد و اصفهان خدمات مورد نیاز این بیماران ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا نامه‌ای مبنی بر افزایش ۳۰ درصدی فاکتورهای مورد نیاز بیماران در شهرهای مسافرپذیر مذکور و برای سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور افزایش ۲۰ درصدی فاکتور‌ها را به سازمان غذا و دارو ارسال کرده‌ایم.

حنطوش زاده به بیماران تالاسمی(Thalassemia) تاکید کرد: با توجه به اینکه بیماران تالاسمی نیاز به موارد اورژانسی ندارند و شخصا می‌توانند برنامه تزریقشان را تنظیم کنند باید به نوعی برنامه ریزی کنند که در نوروز نیاز به تزریق خون نداشته باشند. زیرا بیماران تالاسمی هر دو یا سه هفته یک بار نیاز به تزریق خون دارند، بر همین اساس باید برنامه ریزی کنند.

این کارشناس بیماران هموفیلی وزارت بهداشت یادآور شد: مراکز بیمارستانی وزارت بهداشت در ایام نوروز فعال هستند و بیماران را پذیرش می‌کنند. علی رغم اعلام و تاکید وزارت بهداشت مبنی بر فعالیت مراکز درمانی در این ایام، چنانچه بیماران هموفیلی با مشکلی مواجه شدند، می‌توانند بلافاصله موضوع را به وزارت بهداشت اطلاع دهند.

حنطوش زاده به بیماران هموفیلی و تالاسمی که در ایام نوروز قصد سفر دارند، توصیه کرد: با توجه به اینکه برای بیماران هموفیلی کارت‌های شناسایی تهیه شده است، به آنان توصیه می‌کنیم حتما کارت شناسایی خود را به همراه داشته باشند. همچنین قبل از عزیمت به سفر نکات پزشکی و بهداشتی لازم را از پزشک خود سوال کنند و پیش از سفر مراکز درمانی هموفیلی شهر مورد نظر را شناسایی کنند تا در صورت بروز مشکل بتوانند سریعا به مرکز مراجعه کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: