کد خبر: ۱۴۶۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - 2017March 28
بیماری آسم همه ساله باعث رنجش بسیاری از مبتلایان خود می شود..کنترل و درمان آسم نیاز به صبر و شکیبایی دارد
به گزارش شفا آنلاین،بیماری آسم همه ساله باعث رنجش بسیاری از مبتلایان خود می شود.کنترل و درمان آسم نیاز به صبر و شکیبایی دارد.برای درمان آسم(Asthma) باید از محرک ها دور بمانید ..برای درمان آسم و جلوگیری از حملات روزانه بیش از یک فنجان قهوه ننوشند. در درمان آسم هوای سالم بسیار مهم است و از روزش در هوای کثیف بپرهیزید

روش های درمان آسم :

برای درمان آسم آب بنوشید بهتر است این نوشیدنی در دمای اطاق صرف شود. گاهی مایعات گرم نظیر چای و سوپ برای بیماران آسمی تسکین دهنده هستند زیرا نه تنها منجر به جریان موکوس می شوند، بلکه به عنوان گشادکننده های طبیعی ، نایژه عمل می کنند، راههای هوایی را شل می کنند و در برخی موارد به کلی مانع از بروز حملات می شوند.

در صورتی که کودک احساس کند حملهٔ بیماری قریب الوقوع است، یک نوشیدنی گرم باعث جلب حواس و آرامش وی می شود..

گاهی پیشگیری از اضطراب مانع از بروز حمله می شود و در درمان آسم مفید است

اگر به آسم مبتلا هستید و احساس می کنید حملهٔ بیماری نزدیک است، گاه میتوانید با نوشیدن یک فنجان قهوه (که کافئین آن گرفته نشده باشد) از بروز آن جلوگیری کنید. کافئین عملاً اثری بسیار مشابه یک داروی ضد آسم مشهور دارد و بعضی وقتها مفید واقع می شود. اما مصرف به اندازه آن..

برای درمان آسم ،بیماران باید در خانه ای عاری از هرگونه دود زندگی کنند (حتی حضور در جایی که دیگران سیگار می کشند ممکن است برای این بیماران خطرناک باشد) و حتی الامکان از دود اتومبیل، بخاری دیواری و موارد مشابه پرهیزکنند.

در صورتی که تمایل به دویدن یا ورزش در هوای آزاد دارید، از مسیرهای دور از ترافیک سنگین استفاده کنید زیرا آلودگی هوا ممکن است منجر به حملهٔ بیماری شود و کمکی به درمان آسم در شما نکند..

سرما نیز ممکن است باعث حملهٔ بیماری شود. اغلب بیماران نمی توانند به یک محیط گرمتر نقل مکان کنند، اما می توانند خود را از جریان هوای بسیار سرد محفوظ نگه دارند.در صورت سردی بیش از حد هوا، سعی کنید در محیط بسته بمانید.

اگر مجبورید از خانه خارج شوید ،دم را عمیق و آهسته از بینی انجام دهید. دست خود را درست بالای ناف بگذارید و احساس کنید که هوا دارد معدهٔ شما را پر می کند. حال از طریق دهان هوا را خارج کنید، انقدر که شکم شما تخت شود و هوا کاملاً از ریه ها خارج گردد. سپس به همین ترتیب تنفسی بعدی را به عمل آورید. این عمل را دوازده بار تکرار هوای محیط را تا آنجا که ممکن است پاکیزه نگه دارید.

بسیاری از بیماران آسمی میدانند که حیوانات دست آموز، کپک، پوسته های ریز بدن جانوران و گردهٔ گیاهان منجر به حملهٔ بیماری می شوند. برای درمان آسم باید حتی الامکان تلاش کنید که خانه تان عاری از محرکهای فوق باشد.

در بحث درمان آسم ، اطاق خواب در این میان اهمیتی بسزا دارد. از چیزهایی مانند پرده، پرده کرکره و هرگونه تزئینات اضافی که گرد و خاک به خود می گیرند دوری کنید.

همچنین از فرش، پتوهای پشمی، روتختی، پر، لحاف و بالشی های پنبه ای، لوازمی که از موی اسب تهیه شده است، مبلمان لایی دار و حیوانات پرمو دوری کنید. خانه و به ویژه اطاق خواب را به طور مرتب تمیز کنید. ملحفه های تخت خود را مرتباً عوض کنید و آنها را در آبگرم بشویید و هفته ای یک بار تشک خود را جاروبرقی بکشید

از آنجا که سرماخوردگی و عفونتهای دستگاه تنفس فوقانی ممکن است منجر به حملهٔ آسم شوند، بهتر است نهایت سعی خود را بکنید تا سرما نخورید. لازمهٔ این امر، اتخاذ مراقبتهای مخصوص فصل سرماخوردگی و آنفلوانزاست که شامل: دوری از افراد بیمار، شستن دستها به طور مرتب و دور نگاه داشتن آنها از بینی و دهان و تزریق واکسن آنفلوانزا در هر فصل است.

اگر احساس می کنید در آستانهٔ سرماخوردگی هستید، آن را به سرعت درمان کنید: ویتامین C اضافی مصرف کنید، .به قدر کافی استراحت کنید و مقادیر زیادی مایعات بنوشید و برخلاف آنچه ممکن است شنیده باشید، ورزش برای بیماران مبتلا به اسم سودمند است.

در درمان آسم بهتر است با پزشک معالج خود دربارهٔ ورزش صحبت کنید تا مطمئن شوید خطری برای شما ندارد و زمانی که یک برنامهٔ ورزشی انتخاب کردید، هیچ گاه تا حد خستگی مفرط ورزش نکنید. پیش از ورزش مصرف ویتامین C برای پیشگیری از حملهٔ بیماری سودمند است.

بعضی از مکملهای غذایی را برای درمان آسم سودمند شناخته اند. بخصوص ویتامین B۶ یا پیریدوکسین در این میان ممکن است مفید باشد.

نقش ویتامین C، که پیش از این در ارتباط با ورزش از آن نام برده شد، در کاهش تعداد و شدت حملات اسم به اثبات رسیده است. مطالعه ای در نیجریه نشان داد که مصرف روزانه ۱۰۰۰ میلی گرم ویتامین C در مقایسه با گروهی که دارونما دریافت می کردند، باعث ۷۵ درصد کاهش در حملات بیماری می شود و بهبودی در درمان آسم رخ می دهد

تحقیقات همچنین نشان می دهد که کسانی که از آسم رنج میبرند، دچار کمبود روی و سلنیوم هستند. مصرف این دو مادهٔ معدنی نیز در درمان آسم سودمند خواهد بود. و بالاخره استفاده از مکملهای B و منیزیم نیز ممکن است مفید واقع شود.

نسخهٔ طبیعی درمان آسم در یک نگاه کلی :

با عواملی که منجر به تحریک حملات آسم می شوند،در مقاله قبل آشنا شدید و سعی کنید از انها پرهیز کنید.

اگر از آسم شبانه یا نزدیک به صبح رنج می برید، آلرژی به گرد و غبار را در نظر داشته باشید.

به میزان کافی مایعات بنوشید، مصرف نیم فنجان مایعات در هر ساعت مناسب به نظر میرسد. O از مایعات گرم نظیر چای و سوپ استفاده کنید تا مجاری هوایی شلی شود اگر احساس می کنید، حملهٔ بیماری قریب الوقوع است و داروی شما در دسترسی نیست، یک تا دو فنجان قهوهٔ کافئین دار مصرف کنید.

از دود سیگار، دود اگزوز اتوموبیل، آتش چوب و دودکارخانجات دوری کنید.

هوای پاکیزه حائز اهمیت است. از گرد و غبار، گردهٔ گیاهان، حیوانات پردار یا خزدار دوری کنید.

از مصرف افزودنیهای خوراکی نظیر MSG، سولفیتها و تارترازین خودداری کنید

در درمان آسم ، آلرژیهای غذایی را پیدا کنید و از تمام غذاهایی که احتمالا حساسیت زا هستند، بویژه شیر و پنیر پرهیز کنید.

حتی الامکان سعی کنید سرما نخورید. از مصرف آسپیرین و سایر داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (نظیر ایبوپروفن، ایند و متاسین، مفنامیک اسید و فنیل بوتازون) خودداری کنید.

از مصرف غذاهای حاوی سالیسیلات پرهیز کنید.

ورزشی را فراموش نکنید

قبل از ورزش ۱۰۰۰ میلی گرم ویتامین C بخورید.

برچسب ها: قهوه ، آسم ، محرک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: