کد خبر: ۱۴۶۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - 2017March 25
»
محققان دانشگاه واشینگتن سیاتل در مطالعه خود به بررسی نتایج هشت مطالعه منتشرشده شامل بیش از ۳۴ هزار کودک پرداختند و مصرف آبمیوه و تأثیر آن بر وزن کودکان را مورد بررسی قرار دادند.

شفا آنلاین:پیش از این تصور می‌شد مصرف آب‌میوه <Fruit juice>ممکن است موجب بروز چاقی در کودکان شود، اما در مطالعه جدید مشخص شده که مصرف متعادل آن بی‌ضرر است.

به گزارش شفا آنلاین:، محققان دانشگاه واشینگتن سیاتل در مطالعه خود به بررسی نتایج هشت مطالعه منتشرشده شامل بیش از ۳۴ هزار کودک پرداختند و مصرف آبمیوه و تأثیر آن بر وزن کودکان را مورد بررسی قرار دادند.

دکتر براندون آئورباخ، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «براساس یافته‌های کنونی، ما هیچ ارتباطی بین مصرف یک وعده آبمیوه ۱۰۰ درصد طبیعی در روز و نقش آن بر اضافه وزن در کودکان نیافتیم.»

یافته‌ها نشان داد کودکان زیر ۶ سال که روزی یک وعده آبمیوه می‌نوشند دچار اضافه وزن کمی می‌شوند که البته به لحاظ بالینی چشمگیر نیست.

به گفته محققان، کودکان ۷ تا ۱۸ سال هم که در روز یک وعده آبمیوه می‌نوشیدند، شاهد هیچ نوع اضافه وزنی نبودند.

همچنین محققان توضیح می‌دهند آب پرتقال دارای شاخص گلوکزی کمتری بوده و با اضافه وزن کمتر مرتبط است. از طرفی کودکان سنین پایین بیشتر طرفدار آب سیب و کودکان سنین بالاتر بیشتر طرفدار آب پرتقال هستند.

محققان تأکید می‌کنند این گزارش مبتنی بر مصرف آبمیوه‌های ۱۰۰ درصد طبیعی بوده و ارتباطی با نوشیدنی‌های با طعم میوه یا نوشابه‌های میوه‌ای ندارد.

محققان مصرف ۱۲۰ تا ۱۸۰ میلی لیتر آبمیوه طبیعی در روز برای کودکان ۶ سال و پایین‌تر و ۲۴۰ تا ۳۵۰ میلی لیتر برای بچه‌های ۷ تا ۱۸ سال را توصیه می‌کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: