کد خبر: ۱۴۶۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - 2017March 25
رئیس جمهوری و هیات دولت در سال 96 که با شعار ' اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ' نامگذاری شده است؛ در راستای تحقق این شعار با آغاز سفر به استانهای مختلف در نوروز و افتتاح پروژه ها، تولید و اشتغال را رونق دادند.
شفا آنلاین: حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در دومین روز از بهار 96 در نخستین مرحله آغاز سفر کاروان تدبیر و امید در سال جدید به همراه 10 تن از معاونان، وزیران و مقام های عالی رتبه کشوری به استان خراسان جنوبی سفر کرد و 16طرح عمرانی و تولیدی با صرف هشت هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری به بهره برداری رسید تا تولید و اشتغال در شرق کشور رونق بگیرد.


به گزارش شفا آنلاین:افتتاح کارخانه سیمان باقِران با ایجاد اشتغال پایدار مستقیم و ‏غیرمستقیم برای 2 هزارو 350 نفر، ‏ بازدید از بخش های مختلف کارخانه سیمان باقران به عنوان بزرگترین و مهم ترین طرح اقتصادی استان خراسان جنوبی با ظرفیت ‏تولید یک میلیون تن سیمان در سال اولین افتتاح طرح اقتصاد مقاومتی در سال 96 بود.

این طرح که یکی از ٣٦ طرح مهم در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور است با ‏هدف ایجاد اشتغال پایدار برای ٣٥٠ نفر به طور مستقیم و حدود 2 هزار نفر غیرمستقیم، تثبیت جمعیت ‏در نوار مرزی، ایجاد توسعه در یکی از محروم ترین نقاط کشور و ایجاد بازار صادراتی مناسب با حضور رئیس جمهوری به ‏بهره برداری رسید.‎
رئیس جمهوری همچنین قرار است امروز پنجم فروردین به استان کردستان سفر داشته باشد.
مهمترین محورهای سخنان رئیس جمهوری در استان خراسان جنوبی ‏:
سال ۹۶ سال تولید، اشتغال، ‏همدلی و حضور پرشور مردم برای تعیین سرنوشت کشور است/ در کنار هم قادر به افزایش تولید، اشتغال و صادرات هستیم /بنای دولت یازدهم تامین عزت مردم و منافع ملی بوده و هست/ توسعه زیرساخت ها و جذب سرمایه گذاری ضرورت کارآفرینی است/ زندگی مردم و جهت گیری بانک ها باید به سوی تولید باشد/جنگ طلبان را تحریک نمی کنیم و از میدان رزم هم نمی هراسیم/ با هدایت رهبر انقلاب و حمایت مردم توطئه محاصره ایران را شکستیم/همه باید به صندوق رأی و ‏صف مقدس رأی دادن، احترام بگذارند....
***
بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت در حاشیه سفر رئیس جمهوری به خراسان جنوبی از تاسیسات ذخیره فراورده های نفتی حاشیه شهر بیرجند مرکز این استان بازدید کرد و انبار نفت مرکزی بیرجند با صرف ٤٢ میلیارد تومان هزینه و گنجایش ذخیره سازی ١٠٥ میلیون لیتر سوخت با حضور وی افتتاح شد.
**
سید رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از پروژه در حال ساخت خانه فرهنگ بیرجند بازدید کرد.
عملیات ساخت این پروژه از سال ٩٠ آغاز شده است و اکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
در این بازدید سرزده صالحی امیری دستور اختصاص اعتبار لازم برای اتمام این پروژه را صادر کرد.
وی همچنین در آیین بهره برداری از مجتمع فرهنگی هنری فردوس گفت: نباید با سختگیری غلط تلاش کنیم جوانان را با خود همراه کنیم بلکه با درک و گفت و گو آنها را با واقعیت جامعه آشنا کنیم.
**
شهیندخت مولاوردی معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهوری نیز در حاشیه سفر دکتر حسن روحانی به خراسان جنوبی از تعدادی پایگاه‌های جمعیت هلال احمر این استان در بیرجند بازدید کرد.
**
بازدید از مجموعه های ورزشی ( غدیر، آزادی و سرحدی) بیرجند، نشست با هیات های ورزشی و سازمان های مردم نهاد جوانان استان خراسان جنوبی و افتتاح ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بیرجند به دستور رییس جمهوری از طریق ویدیو کنفرانس، از برنامه های سفر مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان به استان خراسان جنوبی بود.
**
محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در آیین افتتاح همزمان از 16پروژه تولیدی و صنعتی خراسان جنوبی با حضور رئیس جمهوری در بیرجند گفت: در سال گذشته 2هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات به 400 واحد تولیدی کوچک، متوسط و صنایع کشاورزی در خراسان جنوبی پرداخت شد.
***
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری نیز در سفر چند روزه به کرمان از ستاد انتخابات شهرستان کرمان بازدید کرد و مهمترین سخنان وی در کرمان: نامگذاری امسال به اقتصاد مقاومتی مسئولیت سنگینی را متوجه ارکان حکومت می کند/ اخلال در کار بخش خصوصی، با نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری در تضاد است/ مجوزهای غیرضروری در مسیر تولید و اشتغال، ظلم به تولید داخلی است/ ایران به زودی به صادرکننده بنزین تبدیل خواهد شد/ باید دست مدیری که رشد تولید، سرمایه گذاری و اشتغال را محقق کند بوسید /انتخابات فرصت تجدید قوا برای نظام جمهوری اسلامی در صحنه جهانی است/ دستگاه های نظارتی نباید مدیران را بی انگیزه کنند/ فرمایشات رهبری سیاست های اصل 44 را به خوبی تبیین کرد/مدعیان تبعیت از رهبری باید فضا را برای کارآفرینان و تولیدکنندگان فراهم کنند/ اگر مدیری بی انگیزه در منصبی قرار گیرد، خیانت به کشور، ملت و خون هایی است که به پای این کشور ریخته شده است .
**
علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید بهشتی نوشهر نیز گفت : برغم برخی مشکلات و موانع تمامی شرکت های دولتی قابل واگذاری تا یکسال آینده واگذار خواهد شد.
***
زهرا احمدی پور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هفته گذشته به استان لرستان سفر داشت و در نشست ستاد تسهیل سفرهای نوروزی سمن‌ها را سین هشتم نوروز داتست و گفت: باید برای جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی یا هنری هر منطقه برنامه‌ریزی منسجمی داشته باشیم
**
مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در بازدید از اماکن گردشگری شهرهای آبادان و خرمشهر در جزیره مینو گفت: 11 هزار میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به 300 پروژه گردشگری در دولت تدبیر و امید اختصاص یافت و علاوه بر این دوهزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات یارانه ای برای 270 پروژه گردشگری پرداخت شد.
***
بازدید عبدالرضا رحمانی فضلی از سامانه آبیاری تحت فشار باغات قدیم آباد قزوین ، کانون تولید ریزگردها در دشت الله آباد بویین زهرا و ستاد انتخابات و افتتاح جشنواره بازی و اسباب بازی کودکان با هدف معرفی قزوین در سطح ملی و بین المللی، ترویج بازی های بومی و محلی در بین کودکان امروز، حمایت از تولید اسباب بازی بومی و معرفی بنای تاریخی سعدالسلطنه به عنوان نماد و هویت قزوین به گردشگران و بازدید از عملیات مرمت و بازسازی مسجد-مدرسه تاریخی صالحیه قزوین بخشی از برنامه های چند روزه وزیر کشور در استان قزوین بود .
***معاون اول رئیس جمهوری نیز در تماس تلفنی با استاندار بوشهر، از آخرین وضعیت حادثه طغیان و بالا آمدن آب دریا در بندر دیر مطلع شد و برای کمک به مصدومان این حادثه دستور رسیدگی فوری صادر کرد.
به دنبال بارش باران همراه با توفان و طغیان شدید آب دریا در بندر دَیر از توابع استان بوشهر، تعدادی از ساکنین این منطقه دچار آسیب و تعدادی نیز ناپدید شده اند.
**
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز از محل ثبت‌نام داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر تفت و نیر ، از شعبه کشیک پست بانک یزد در ایام نوروز و اماکن تاریخی بازدید کرد و در نشست شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) شرکت کرد و گفت: دولت تدبیر و امید تاکنون حدود 60 هزار میلیارد ریال در بخش توسعه زیرساختهای ارتباطات و فناوری اطلاعات سرمایه گذاری کرده و افزون بر چهار برابر این رقم نیز توسط بخش خصوصی انجام شده است.
همچنین با حضور واعظی 19 طرح مخابراتی در میبد یزد افتتاح شد.

***محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای دیدار بستگان خود به اصفهان سفر کرده است، سال 96 را در کنار نوزادان شیرخوارگاه نرجس و کودکان بی سرپرست این شهر آغاز کرد.
*** محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری نیز با حضور در یکی از پست های ایمنی و سلامت نوروزی مازندران از فعالیت و اقدامات امدادگران جمعیت هلال احمر این استان بازدید و از نزدیک نحوه ارائه خدمات از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر مازندران به مسافران را بررسی کرد .
***
محمد فرهادی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری نیز در سفر کوتاه خود به مهریز از باغ جهانی پهلوانپور، مجموعه تاریخی طبیعی غربال بیز ،کوه ریگ ، قلعه سریزد ، باغ آهو و بافت تاریخی در استان یزد دیدن کرد و در جریان آخرین وضعیت تاریخی و فرهنگی شهرستان قرار گرفت.
***
فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش نیز در توشهر گفت : درسایه حمایت های خوب دولت ، به زودی شاهد تغییراتی در وزارت آموزش و پرورش از جمله کاهش تصدیگری خواهیم بود و بخش عمده ای از مشکلات این نهاد آموزشی در کشور حل خواهد شد .
***
جعفر میعادفر معاون اجرایی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی وزارت بهداشت نیز به شهرستان گناباد استان خراسان رضوی رفت و از مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی بازدید کرد.
***
حجت الاسلام سید «محمود علوی» وزیر اطلاعات نیز دوم فروردین در آیین ورود کشتی «کروز» اقیانوس پیما به آبهای جزیره کیش گفت: امنیت زیر بنای رشد است.
**
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری نیز در سفر به مشهد در جریان عملکرد استان در بخشهای مختلف اقتصادی و برخی مسائل و مشکلات پیش روی توسعه این منطقه قرار گرفت.

***
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز به استان گیلان سفر داشت و گفت: در سال 95 کسری بودجه نداشتیم/ هرچه به زمان برگزاری انتخابات نزدیک تر می شویم، عده ای بیشتر قسمت خالی لیوان را می بینند./با حضور گسترده ی مردم در انتخابات بسیاری از تهدیدات دشمنان قسم خورده ی انقلاب کاهش می یابد.
***
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به همراه علی اصغر مونسان مدیرعامل منطقه آزاد کیش و تعدادی از معاونان و مدیران منطقه نیز در نوروز از چندین طرح عمرانی ،فرهنگی و اقتصادی در جزیره کیش بازدید کرد
تصفیه خانه 10 هزار مترمکعبی، موج شکن شرقی، نیروگاه تولید برق و آب در جنوب جزیره ، مصلای بزرگ کیش ، پایانه درحال ساخت فرودگاه ، موزه خلیج فارس(نمایشگاه فرهنگ وهنرایرانی)ازطرح هایی بود که وزیر راه و شهرسازی از آنها بازدید کرد.
***
وزیر دادگستری نیز از روند پیشرفت فیزیکی طرح توسعه بندر شهیدبهشتی چابهار در استان سیستان و بلوچستان بازدید کرد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: