کد خبر: ۱۴۶۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۳ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - 2017March 24
دکترپورفتح الله درگفتگو با شفاآنلاین اعلام کرد:
شفا آنلاین- رئیس سازمان انتقال خون کشور با بیان اینکه امروزه ادبیات اهدا خون در دنیا در حال تغییر است تاکید کرد: تلاش امسال ما به سمت مدیریت خون بیماران خواهد بود.

دکتر علی اکبر پورفتح الله در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد:در ادبیات جدید تلاش می شود که نیاز مراکز درمانی را کمتر از طریق اهداکنندگان حل نمایند .درعین حال تلاش این است که با مدیریت خون بیماران، کاری شود که نیاز به خون کاهش پیدا کند.

وی افزود: شاید هم کوتاهی سازمان انتقال خون بوده اما فکر می کنم درزمینه رسانه ای، بحث سطح آگاهی و نگرش رسانه های ما به مقوله های کیفیت در اهداء خون بسیار کم است که انتظارمی رود درسال جدید این شرایط به شکل محسوسی تغییریابد.



به گفته پورفتح الله، رسانه ها در کشور نقش بزرگی در اهداء خون داشته اند،به گونه ای که تشکیل سازمان انتقال خون هم به خاطر حرکت های رسانه ای بوده و گسترش فرهنگ اهدای خون نیزدرسایه تلاش های گسترده خبرنگاران و رسانه ها صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون از رسانه ها درخواست داریم به نقش کیفیت خون بپردازند چراکه ما جزء کشورهایی هستیم که از لحاظ اهداء خون مشکلی نداریم.

پورفتح الله گفت:درسال 95 شاخص اهداء خون در کشور به 27 واحد به ازای هر 1000نفر  رسید. یعنی شاخص خودکفایی در کشور وجود دارد پس حالا باید به مقوله کیفیت خون پرداخته شود.

وی درپاسخ سوال دیگرشفاآنلاین مبنی براینکه رئیس سازمان انتقال خون به عملکرد رسانه ها درسال 95 چه نمره ای میدهد گفت:بدون تردید رسانه ها در ارتقای فرهنگ اهدای خون و تحقق سایراهداف متعالی این سازمان نقش کلیدی دارند و ضمن تشکرازتمامی رسانه های فعال ،به عملکرد شان نمره 18 را می دهم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: