کد خبر: ۱۴۶۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - 2017March 26
نایب رئیس انجمن جراحان قلب کشوردرگفتگو با شفاآنلاین اعلام کرد:
شفاآنلاین: نایب رئیس انجمن جراحان قلب کشور با بیان اینکه درحال حاضر تعداد 240 جراح قلب در کشور داریم که به نسبت تعداد جراحی های قلب کمبود قابل توجهی نداریم گفت: در سال های آینده با توجه به پیرشدن جمعیت و کاهش داوطلب های علاقمند به تحصیل دررشته جراحی قلب و بازنشتگی تعدادی از جراحان ،پیش بینی می شود درصورت ادامه این روند درسالهای آینده با کمبود جراح قلب مواجه شویم.

دکتر محراب مرزبان، در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین ضمن بیان این مطلب گفت :بیماران کاندید عمل جراحی قلب از دو فیلتر متخصصین داخلی و جراحان قلب عبور می کنند بنابراین احتمال خطا به حداقل می رسد. با این حال مسئله اعتماد بین بیمار و پزشک بسیار حائز اهمیت است و در روند بهبودی و رضایت بیمار تأثیر مهمی دارد.

 وی درباره احتمال جراحی های قلب بدون ضرورت نیز گفت: در جراحی قلب سیتمی وجود دارد که ابتدا بیمار از طریق پزشکان داخلی قلب بررسی می شوند و سپس به جراحان قلب معرفی می شوند .پس ابزار تشخیص جراحی قلب در اختیار پزشکان داخلی قلب است .در نتیجه بررسی های بیمار از جمله اکو، آنژیو و ... توسط پزشک داخلی قلب انجام می شود و اگر فرد نیاز به عمل جراحی داشته باشد به جراح معرفی می شود.

وی ادامه داد: پس به روشنی مشخص است پزشک دیگری بیمار را به جراح قلب معرفی می کند بنابراین بیمار برای جراحی باید از دو فیلتر عبور کند و این موضوع احتمال خطا را به حداقل می رساند.

وی تأکید کرد: بررسی ضرورت یا عدم ضرورت  انجام جراحی،باید قبل از انجام عمل باید صورت گیرد. ضمن اینکه بیمار ابتدا باید به جراح خود اعتماد کند وسپس عمل شود پس اگر اعتماد بین بیمار و پزشک نباشد احتمال عوارض و احتمال اینکه بیمار همیشه از درمان خود ناراضی باشد وجود دارد. بنابراین توصیه من به مردم  این است که پزشکی را انتخاب کنند که به وی اعتماد دارند و این مسئله بسیار مهمی است.

دکتر مرزبان اظهار کرد: ولی در هر صورت اگر بعد از عمل جراحی مشکلی پیش آید مراجع مربوطه ازجمله نظام پزشکی و پزشکی قانونی برای پیگیری وجود دارند که به واسطه کمیسیون های تخصصی مسائل را بررسی می کنند.بنابراین مردم نباید نگران این قبیل مسائل باشند و با اطمینان به پزشکان نسبت به درمان شان اقدام کنند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
0
2
جراح اعصاب چی؟
سالی نزدیک 40 نفر کفاف میده؟
به داد کمبود جراح بویژه جراح اعصاب باید رسید
جراح اعصاب وضعیت مشابه شاید بدتر داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
0
1
جراحی اعصاب در صدر کمبود
سپس جراحی قلب و چشم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
0
1
جراحی اعصاب در قله کمبود
سپس جراحی قلب و چشم
علی
|
United States
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
0
0
اینا خودشون برای چاپیدن مردم جراحی قلب کم کردن من حاضرم بخونم ولی چرا نمیزارید ؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: