کد خبر: ۱۴۶۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - 2017March 21
مرطوب کننده‌ها باعث می‌شوند آب در پوست به میزان کافی وجود داشته باشد و به هیدراته نگه داشتن آن کمک می‌کند.
شفا آنلاین:بسیاری از مرطوب کننده‌هایی که شما به صورت ماده خریداری می‌کنید، حاوی بسیاری از مواد شیمیایی و دیگر عوامل فعال است که می تواند سبب سوزش پوست شود، به خصوص برای افراد با پوست حساس! در ادامه می‌توانید با طرز تهیه 2 نوع مرطوب کننده خانگی که سریع و آسان ساخته می‌شوند و در ضمن طبیعی هم هستند، آشنا شوید.

مرطوب کننده نارگیل

به گزارش شفا آنلاین:روغن نارگیل: دارای خواص ضد پیری. بسیار مرطوب کننده و همچنین دارای اثرات ضد قارچی، ضد باکتری و ضد میکروبی است.
روغن ویتامین E: درمان اسکار، کاهش لک پوست و جوش.
روغن اسطخدوس: آرامش بخش. اسطوخودوس به عنوان یک آنتی اکسیدان شناخته شده است و باعث خلاصی از رادیکال‌های آزاد سطح پوست می‌شود.

1/2 فنجان روغن نارگیل
1 قاشق چای خوری روغن ویتامین E
12 قطره اسانس اسطوخودوس

روی شعله گاز و در یک ظرف، به روش بن‌ماری، ابتدا روغن نارگیل را آب کنید و بعد اسانس اسطوخودوس و روغن ویتامین E را به آن بیافزایید تا خود در یکدیگر مخلوط شوند. سپس زیر شعله را خاموش کنید و مخلوط به دست آمده را در یک بطری شیشه‌ای خشک و تمیز بریزید تا کرم مرطوب کننده خود را بگیرد و به حالت نیمه جامد درآید.

مرطوب کننده وانیل و ویتامین E

روغن وانیل: آرامش بخش و همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است.

1/2 فنجان کره درخت قلم یا شی‌باتر
1/4 فنجان روغن نارگیل
1/2 قاشق چای خوری روغن وانیل
1قاشق غذاخوری روغن ویتامین E

کره درخت قلم را در یک کاسه بریزید و با روغن نارگیل ذوب شده مخلوط کنید. سپس روغن ویتامین E و وانیل را به آن اضافه کنید و بگذارید 10 دقیقه بماند تا سرد شود کمی خود را بگیرد.
حالا مواد را با چنگال به آرامی مخلوط کنید و آن را در یک ظرف خشک و تمیز بریزید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: