کد خبر: ۱۴۶۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 20
متخصصان توصیه میكنند كه این افراد در طول دوران درمان استرس، همیشه ناخنهای خود را كوتاه نگه دارند تا عادت جویدن و ضربهزدن با آنها به مرور زمان از سرشان بیفتد.

شفا آنلاین:اگر عادت به جویدن ناخن هایتان دارید یا هنگامی كه عصبی هستید با ناخن هایتان روی میز ضربه میزنید، بدانید كه این كار میتواند باعث بدشكل شدن ناخنها و ایجاد خطهایی عمودی روی سطح آنها شود.


به گزارش شفا آنلاین:به بیان دیگر بسیاری از افرادی كه از بدشكل بودن ناخنهای خود شكایت دارند، نمیدانند بدرفتاری ناشی از استرس باعث به وجود آمدن این مشكل برای ناخن هایشان شده است. اما متخصصان توصیه میكنند كه این افراد در طول دوران درمان استرس، همیشه ناخنهای خود را كوتاه نگه دارند تا عادت جویدن و ضربهزدن با آنها به مرور زمان از سرشان بیفتد.همچنین ورزشكردن، پرهیز از حمام آب داغ و مرطوبكردن پوست اطراف ناخنها میتواند تا حد زیادی باعث كنترل استرس و كاهش عوارض ناشی از آن بر ناخنها شود.

به پوستتان كمک كنید
استرس میتواند به افزایش رنگدانه های پوست و در نتیجه تیره و كدر شدن آن منجر بشود. همینطور شادابی و طراوت پوست را با توجه به ضعیف كردن سیستمهای حفاظتی بدن به مخاطره بیندازد، اما دكتر داوودی با توجه به اینكه حذف عوامل تنشزا به طور قطعی در زندگی ممكن نیست به ارائه راهكارهایی برای كاهش اثرات استرس و اضطراب بر پوست اشاره میكند و میگوید:
ژنتیک ، خواب خوب و تغذیه سالم در كنار هم میتواند به داشتن پوست و مویی شاداب و سالم كمك كند و روند پیری پوست را به تعویق اندازد.یعنی به دنبال خستگی، استرس و بیخوابی چروک و تیرگی در پوست تظاهرات بیشتری پیدا میكند. پس اولین قدم برای مقابله با آثار منفی ناشی از خستگی و استرس بر پوست داشتن خواب مناسب و تغذیه مبتنی بر مصرف بالای میوه و سبزیها است.

استفاده از داروهای موضعی ضد چروک و پیری پوست در دوران پراسترس میتواند، كمک كننده باشد و بخصوص در شرایط استرس جسمی ناشی از كار زیاد، مصرف داروهای آنتی اكسیدانی و مولتی ویتامین ها بخصوص ویتامین C و E بسیار موثر است. البته استفاده از آرام بخشها تحت نظر پزشک متخصص نیز گاهی ضروری می شود.در نهایت داشتن آرامش و اختصاص زمانی از روز به ورزش و فعالیت بدنی برای رسیدن به آرامش روحی و جسمی میتواند در كاهش اثر استرس بر پوست در كنار دیگر ارگانهای بدن مفید باشد.

پزشک آنلاین

دکتر کامبیز بهشید [ پوست و مو ]

برچسب ها: استرس ، ناخن ، جویدن ناخن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: