کد خبر: ۱۴۶۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 20
تمام بیماران در هر سنی، پس از عمل دچار تغییر «معنی‌داری» در درد شدند. هیچ تفاوت معنی‌داری در زمینه کیفیت زندگی یا درد پا پس از عمل جراحی، بین گروه‌های سنی مختلف وجود نداشت.
شفا آنلاین:مطالعه جدیدی نشان می‌دهد که تمامی سنین از جراحی دررفتگی یا فتق<Dislocation surgery or hernia> دیسک سود می‌برند.محققان دریافتند که درد بیماران بالای ۶۵ سال بیشتر از افراد جوان بهبود می‌یابد.

 

به گزارش شفا آنلاین: و به نقل از MedLinePlus، با این حال این مطالعه نشان داد که افراد سالخورده‌ای که تحت این عمل قرار می‌گیرند، کمی بیشتر از دیگران در معرض عوارض جزئی پس از عمل هستند. به علاوه ممکن است مدت بستری آنها بیشتر از بقیه طول بکشد.


تیم مطالعه، تحت رهبری دکتر ساشا گولاتی از بیمارستان آموزشی سنت اولاوز در نروژ، خاطرنشان کرد که فتق دیسک کمر می‌تواند عامل درد مزمن و ناتوان‌کننده باشد.


مطالعه فعلی به پایش عاقبت نزدیک به ۵۲۰۰ فرد زیر ۶۵ سال پرداخت که تحت عمل کمر قرار گرفتند. ۳۸۰ نفر دیگر هم بالای ۶۵ سال بودند.


طی مطالعه معلوم شد که تمام بیماران در هر سنی، پس از عمل دچار تغییر «معنی‌داری» در درد شدند. هیچ تفاوت معنی‌داری در زمینه کیفیت زندگی یا درد پا پس از عمل جراحی، بین گروه‌های سنی مختلف وجود نداشت.


اما شانس دچار شدن افراد ۶۵ سال به بالا، به عوارض جزئی بیشتر بود.

برچسب ها: جراحی ، دیسک کمر ، فتق
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: