کد خبر: ۱۴۶۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 19
تحقیق جدیدی نشان می‌دهد که افسردگی در مبتلایان به بیماری مزمن التهابی پوستی پسوریازیس، شانس دچار شدن به التهاب مفصلی که به آن آرتریت پسوریاتیک می‌گویند را تا ۳۷ درصد افزایش می‌دهد.

شفا آنلاین>سلامت>تحقیق جدیدی نشان می‌دهد که افسردگی در مبتلایان به بیماری مزمن التهابی پوستی پسوریازیس، شانس دچار شدن به التهاب مفصلی که به آن آرتریت پسوریاتیک می‌گویند را تا ۳۷ درصد افزایش می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین،محقق ارشد این مطالعه، دکتر چریل بارنیب، از مؤسسه سلامت استخوان و مفصل مک‌گیک دانشگاه کالگاری می‌گوید:سال‌هاست که جوامع روماتولوژی(Rheumatology) و درماتولوژی می‌خواهند بدانند کدام یک از مبتلایان به پسوریازیس به آرتریت پسوریاتیک دچار خواهند شد و چه‌طور می‌توانیم آن را به صورت زودهنگام کشف کنیم.


اگرچه این مطالعه پیوندی را بین افسردگی(Depression) و ابتلا به آرتریت پسوریاتیک کشف کرد، برای اثبات یک رابطه علت و معلولی طراحی نشده بود.


در بیماری پسوریازیس، ضایعات قرمز، خارش‌دار و فلس‌مانندی روی پوست ظاهر می‌شوند. این ضایعات گاهی بدشکل می‌شوند. آرتریت پسوریاتیک معمولاً در مبتلایان به پسوریازیس رخ می‌دهد، اما بنا بر نظر کالج امریکایی روماتولوژی، به صورت تنها هم می‌تواند تظاهر پیدا کند. آرتریت پسوریاتیک باعث درد و ورم مفصل‌های بزرگ و انگشتان می‌شود و می‌تواند به مفاصل آسیب بزند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: