کد خبر: ۱۴۵۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 17
. هشدارهای خاصی وجود دارند که نشان می‌دهند شریک زندگی‌تان به شما خیانت می‌کند، مثلا تغییر ناگهانی در رفتار، چه مثبت و چه منفی.

شفا آنلاین:بر اساس پژوهشی  که در سال ۲۰۱۱ انجام شد مشخص شد  در میان بیماران بستری شده در بیمارستان به علت آسیب آلت تناسلی، نیمی از آنها در طول یک رابطه نامشروع متحمل آسیب شده‌اند. پژوهشگران معتقدند که مردان ممکن است در طول انجام یک رابطه نامشروع فوق‌العاده هیجان‌زده شوند و رابطه را در جای نامناسبی آغاز کند. در این نوشتار با ما همراه باشید تا ۶۲ حقیقت واقعا جالب و شنیدنی درباره رابطه نامشروع رابیان کنیم.

به گزارش شفا آنلاین: هشدارهای خاصی وجود دارند که نشان می‌دهند شریک زندگی‌تان به شما خیانت می‌کند، مثلا تغییر ناگهانی در رفتار، چه مثبت و چه منفی. اگر زن یا شوهر به طور ناگهانی فوق‌العاده ایرادگیر شود، می‌خواهد این‌طور جلوه بدهد که شریک زندگی‌اش قصوری داشته که او مجبور شده وارد رابطه نامشروع شود. یک نشانه‌ی دیگر این است که یکی از طرفین بی‌دلیل سخاوتمند می‌شود، مثلا مدام برای همسرش هدیه می‌خرد و اغلب علت این کار احساس گناهی است که او دارد.

۲. مطابق با مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۲ صورت گرفت، "مرگ مقاربتی ناگهانی” زمانی شایع‌تر است که مرد دارای رابطه‌ی جنسی خارج از ازدواج در یک محیط ناشناخته است در مقایسه با زمانی که فقط با همسرش و در خانه رابطه‌ی جنسی دارد. رابطه‌ی خارج از ازدواج ممکن است استرس زیادی به فرد وارد کند چون فرد جدید اغلب جوان‌تر از شریک زندگی اولیه است و معمولا بعد از رابطه‌ی جنسی نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های زیادی توسط طرفین مصرف می‌شود.

۳. خیانت معمولا در آن مرحله از عشق و عاشقی رخ می‌دهد که طرفین در رابطه‌شان به ثبات رسیده‌اند، فرزندانی دارند، و زندگی‌ای که با هم ساخته‌اند تحکیم شده‌است. در حالی که در برخی از حوزه‌ها خوب پیش رفته‌اند، مثلا این‌که یک حامی خوب هستند، اما در حوزه‌های دیگری مثل داشتن احساسات رمانتیک نسبت به همدیگر دارای نقصان‌هایی هستند.

۴. تغییر ناگهانی در میل جنسی شوهر می‌تواند هشداری باشد برای این‌که او روابط نامشروع دارد. هنگامی که یک مرد خیانت به همسرش را آغاز می‌کند، به لحاظ جنسی بیش‌فعال می‌شود. انا پس از آن‌که دست او رو شود، ممکن است دوباره از همسر خود دوری کند.

۵. زنان غالبا برای رسیدن به رضایت عاطفی دست به خیانت می‌زنند. اما مردان برای دست زدن به خیانت انگیزه‌ی جنسی دارند.

۶. خیانت علت اصلی طلاق نیست. هرچند رابطه نامشروع نیز می‌تواند یک ازدواج را به نابودی بکشاند، اما دلیل اصلی طلاق پول است.

۷. مردان خیانتکار به ندرت به همسران‌شان می‌گویند که آنها را فریب داده‌اند. فقط ۷ درصد از مردان بدون این‌که از آنها سوالی شود به همسران خود اعتراف کرده‌اند که آنها را فریب داده‌اند. تقریبا ۶۸٪ از مردان هرگز به خیانتی که مرتکب شده‌اند اعتراف نمی‌کنند و تنها در صورتی که همسرشان مدارک مستدلی مبنی بر رابطه نامشروع آنها رو کند، مجبور به اعتراف می‌شوند.

۸. هرچند خیانت در تمام گروه‌های جمعیتی رخ می‌دهد، اما در برخی گروه‌ها احتمال خیانت بیش‌تر است، از جمله در میان کسانی که در دوره‌ی دبیرستان ترک تحصیل کرده‌اند و در میان زوج‌هایی که یکی از آنها به لحاظ مالی به دیگر وابسته است.


۹. احتمال خیانت در مردان پنج برابر بیش‌تر است در صورتی که درآمد آنها کم‌تر از همسرشان باشد.

۱۰. خیانت آنلاین (برخط)، بدون تماس فیزیکی، می‌تواند خطرناک‌ترین نوع خیانت باشد. وقتی کسی سرمایه‌ی احساسی‌تان را در اختیار شخص دیگری می‌گذارد، یعنی رابطه‌ی ازدواج خود را به کل کنار گذاشته‌است.

۱۱. مطالعه‌ای که توسط سایت خیانت "ویکتوریا میلان” انجام شد، نشان داد که بیش از نیمی از زوج‌ها در سایت گزارش داده‌اند که با گرم شدن هوا، میل بسیار بیش‌تری برای خیانت کردن دارند.

۱۲. در حالی که "زوج درمانی” می‌تواند بسیار برای هر دو طرف مفید باشد، هیچ برنامه‌ی خاص یا راه‌حلی برای درمان خیانت وجود ندارد. برخی کارشناسان توصیه می‌کنند که باید به فرد خیانتکار اجازه بدهیم هر روز به مدت ۱۵ دقیقه و تا زمانی که لازم است در مورد رابطه نامشروع خود صحبت کند.

۱۳. خیانت به این معنا نیست که ازدواج به پایان رسیده است. بیش از ۵۰ درصد ازدواج‌ها پس از رو شدن موضوع خیانت، همچنان ادامه می‌یابند، اگر چه ممکن است در اثر مشکلات اساسی دیگری در آینده به بن‌بست برسند.

۱۴. در یک مطالعه، ۵۶ درصد از مردانی که همسرشان را فریب داده بودند، گفتند که از زندگی مشترک خود بسیار راضی بوده‌اند. تنها ۳۴ درصد از زنان چنین چیزی را اظهارکردند.

۱۵. پژوهشی که در دانشگاه بینگهمتون صورت پذیرفت، نشان داد که تنوع ژنتیکی با موضوع خیانت مرتبط است. تنوع ژنتیکی همچنین با مصرف الکل، انجام قمار، عشق و علاقه به فیلم‌های ترسناک، و پذیرای موقعیت‌های جدید اجتماعی بودن در ارتباط است.

۱۶. مطالعه‌ای که توسط سایت خیانت ویکتوریا میلان صورت پذیرفت، نشان داد که بیش از نیمی از زنان متمرد انتظار دارند مردی که با آنها رابطه دارد، هزینه‌های آنها را در شب‌هایی که بیرون از منزل سپری می‌کنند، بپردازد. بیش از ۷۰٪ از زنان خیانتکار توقع دریافت هدیه از معشوق خود دارند، در حالی که کمتر از ۲۰٪ از مردان خیانتکار احساس می‌کردند که باید برای زنی که با آنها رابطه دارد، هدیه بخرند.

۱۷. یک مرد ممکن است متوجه باشد که رابطه نامشروع وی به همسر، خانواده، و زندگی‌اش لطمه وارد می‌کند اما همچنان به خیانت خود ادامه می‌‌دهد. نیازهای شخصی برای دوست داشته شدن، مورد ارزش قرار گرفتن، و تحسین شدن توسط زن دیگری پیروز میدان خواهد بود، به خصوص اگر او احساس کند که در خانه‌ی خود ارزشی ندارد، کسی او را دوست ندارد و قدر او را نمی‌داند.

۱۸. مهم نیست که مردم چه می‌گویند، اگر یکی از زوجین بی‌وفا باشد، هیچ تقصیر بر گردن طرف مقابل نیست، اهمیتی ندارد که او چه‌قدر بد است یا رابطه‌ی ازدواج‌شان چه‌قدر اسفبار است. هنگامی که شخصی خیانت می‌کند، به صورت آگاهانه دارد این کار را انجام می‌دهد.

۱۹. بر اساس یک نظرسنجی که سال ۲۰۱۲ انجام شد، ۶۶٪ از امریکایی‌ها معتقدند که مردم در کنفرانس‌های کاری و نمایشگاه‌های بازرگانی به همسرشان خیانت می‌کنند.

۲۰. مطالعه‌ای که در دانشگاه واشنگتن انجام شد، نشان داد که در میان زن و شوهرهایی که مورد خیانت طرف مقابل‌شان واقع شده‌اند، ۴۶ درصد از زنان و ۶۲ درصد از مردان با فردی در محل کارشان رابطه نامشروع داشته‌اند.

۲۱. مطالعه‌ای که در جولای ۲۰۱۱ انجام شد، نشان می‌دهد احتمال ارتکاب خیانت در مردانی که به راحتی تحریک می‌شوند و مردانی که مبتلا به اضطراب عملکرد هستند بیش‌تر است – رضایت جنسی آنها در رابطه‌ی تک همسری‌شان به موضوع خیانت ارتباطی ندارد. در مقابل، احتمال خیانت در زنانی که به لحاظ جنسی از رابطه‌شان رضایت نداشتند، بیش‌تر است.

۲۲. با توجه به مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ انجام شد، زنان در دو دهه‌ی گذشته در مقایسه با سال‌های قبل روابط نامشروع بیش‌تری داشته‌اند، هر چند مردان هنوز هم بیش‌تر از زنان خیانت می‌کنند. یک دلیل این امر این است که زنان استقلال اقتصادی بیش‌تری دارند و می‌توانند با مردی که دارای سطح اجتماعی بالاتری است، ملاقات کنند.

۲۳. تقریبا تمام روابط نامشروع الگوهای بسیار خاصی را دنبال می‌کنند. آنها به طور کلی به چهار مرحله تقسیم می‌شوند: ۱) توسعه‌ی یک پیوند عاطفی نزدیک (صحبت کردن، چت در اینترنت)، ۲) سِری نگه داشتن رابطه، ۳) مرحله‌ی قرار گذاشتن (قرار برای صرف ناهار یا بازی تنیس)، و ۴) روابط شدید جنسی و عاطفی.


۲۴. حدود ۵۲٪ از افرادی که از زندگی جنسی خود ناراضی هستند، گزارش دادند که برای برقراری رابطه نامشروع وسوسه می‌شوند؛ در حالی که تنها ۱۷ درصد از کسانی که به لحاظ جنسی از زندگی خود راضی هستند گفتند که وسوسه می‌شوند.

۲۵. سفرهای کاری رایج‌ترین موقعیت برای خیانت هستند. بیش از یک سوم (۳۶ درصد) از مردان و ۱۳ درصد از زنان در یک مطالعه گزارش کردند که در سفرهای کاری وسوسه شده‌اند. وسوسه شدن برای خیانت به طرف مقابل، به خصوص در طول سال‌های ششم تا نهم ازدواج بالا بود، زمانی که روابط به هر حال شکننده هستند.

۲۶. نزدیک به ۳/۱ (۳۲٪) از زنان که اعتراف کرده‌اند به لحاظ جنسی وسوسه می‌شوند، گفتند فردی که با او رابطه داشته‌اند یکی از دوست‌پسرهای قدیمی‌شان بوده، در مقایسه با ۲۱٪ از مردان که چنین ادعایی داشتند. برای بسیاری از مردم، شعله‌های عشق قدیمی هرگز خاموش نمی‌شوند.

۲۷. در یک نظرسنجی از افراد دارای روابط نامشروع سوال شد که آیا دوست دارند رابطه‌ی ازدواج‌شان را تمام کنند یا نه، و آنها پاسخ دادند، نه!

۲۸. پژوهشگران متذکر شده‌اند که خیانت افزایش یافته‌است حتی زمانی که طلاق عملی، پذیرفته شده، و امکان‌پذیر و تا حد زیادی قابل قبول شده‌است.

۲۹. روت هوستون، بنیانگذار وب‌گاه (وب‌سایت) InfidelityAdvice.com، می‌گوید رقمی معادل با ۳۸ تا ۵۳ میلیون مرد در ایالات متحده همسر خود را فریب داده‌اند، یا به عبارت دیگر رابطه‌ی یک زوج در هر سه زوج تحت تاثیر رابطه نامشروع قرار گرفته‌است.

۳۰. حدودا ۹٪ از مردان و ۱۴ درصد از زنان گفته‌اند که برای انتقام از شریک زندگی‌شان با شخص دیگری رابطه جنسی داشته‌اند.

۳۱. بیش از ۶۰ درصد از روابط نامشروع در محل کار شروع می‌شود.

۳۲. حدود ۶۹ درصد از شوهرانی که به همسران‌شان خیانت کرده‌اند، هرگز چنین احتمالی را در مورد خودشان متصور نبوده‌اند.

۳۳. در حالی که اینترنت باعث آسان‌تر شدن خیانت شده‌است، محقق جنسی آلفرد کینزلی سال‌ها پیش در سال ۱۹۵۳ به این نتیجه رسید که حدود ۵۰ درصد از شوهران تا سن چهل سالگی دست کم یک بار مرتکب رابطه نامشروع می‌شوند.

۳۴. بنیانگذار سایت دوست‌یابی اشلی مدیسون که برای افراد متاهل راه‌اندازی شده‌است، می‌گوید که بیش‌تر ثبت‌ نام‌ها در نزدیکی سال نو صورت می‌پذیرند و این‌که لس‌آنجلس بزرگ‌ترین بازار برای این شرکت است.

۳۵. وب‌سایت (وب‌گاه) اشلی مدیسون، سایت دوستیابی آنلاین برای افراد متاهل، با ترکیب دو مورد از محبوب‌ترین نام‌های کودکان می‌کوشد که زنان را جذب کند. این وب‌سایت که در سال ۲۰۰۱ راه‌اندازی شده، بیش از ۲۱ میلیون عضو از ۳۰ کشور جهان دارد. شعار این وب‌‌گاه این است: "زندگی کوتاه است. خیانت کن! ”

۳۶. حدود ۷۰٪ از مشتریان در اشلی مدیسون (یک سایت دوستیابی آنلاین برای افراد متاهل) مرد هستند و در میان افراد فعال در این وب‌سایت، نسبت مرد به زن ۱: ۱ است. بیشتر مردان در اواخر دهه‌ی سوم تا اوایل دهه‌ی چهارم زندگی‌شان هستند و البته متاهل هم هستند. زنان کمی جوان‌تر هستند و به سه دسته تقسیم می‌شوند: ۱) زنان خانه‌دار حومه‌نشین که می‌خواهند "میزان مطلوبیت خود را بسنجند، ” ۲) زنان باکلاسی که دنبال‌ چیزهایی مانند سفر و شام در یک رستوران گران‌قیمت هستند و ۳) زنانی که مدت زمان کوتاهی است ازدواج کرده‌اند و ناگهان به خودشان آمده‌اند و حیرانند از این‌که چه‌طور تن به چنین ازدواجی داده‌اند.

۳۷. داشتن رابطه نامشروع در ۲۳ ایالت غیر قانونی است، هر چند که به ندرت اجرایی می‌شود. مجازات این کار از ۱۰ دلار جریمه تا حبس ابد متغیر است.

۳۸. حتی پس از بازسازی یک ازدواج، شوهر ممکن است دلش برای رابطه نامشروع اش تنگ شود. هرچند شوهر ممکن است زن خود را دوست داشته باشد و قصد نجات زندگی‌اش را داشته باشد اما باز هم ممکن است رابطه‌ی نامشروع‌اش را فراموش نکند. این احتمال وجود دارد که دلش برای چیزهای دیگری در مورد زنی که با او رابطه داشته‌است، تنگ شود: سرگرمی‌ها، نداشتن هیچ‌گونه مسئولیتی در آن رابطه، رابطه‌ی جنسی، و اشتیاقی که نسبت به او احساس می‌کرد.

۳۹. ۸۱.۷ درصد از همه‌ی امریکایی‌ها معتقدند که یک رابطه نامشروع در هر حال نادرست است. ۶۲.۷ درصد از امریکایی‌هایی که یک رابطه نامشروع داشته‌اند، معتقدند که این کار در هر صورت نادرست است.

۴۰. در سال ۲۰۱۲، محبوب‌ترین روز برای ایجاد یک حساب کاربری جدید در وب‌سایت اشلی مدیسون (یک سایت دوستیابی آنلاین برای افراد متاهل) ۱۸اُم ژوئن، روز بعد از روز پدر بود. دومین روز محبوب ۱۴ام مه، روز بعد از روز مادر بود.

۴۱. تنها ۱۲ درصد از مردان مورد مطالعه گزارش دادند که معشوقه‌شان از لحاظ جسمی جذاب‌تر از همسرشان بوده‌است. بیش از ۸۸٪ احساس می‌کردند همسرشان به لحاظ جسمی به اندازه‌ی معشوقه‌شان جذاب یا حتی از از او جذاب‌تر بود.

۴۲. نخستین دلیلی که باعث می‌شود مردی معشوقه را به همسرش ترجیح بدهد این است که معشوقه باعث شده او احساس کند دوست‌داشتنی‌تر، خواستنی‌تر و تحسین‌برانگیزتر است.

۴۳. رایج‌ترین حرفه در میان مردان خیانتکاری که از سایت اشلی مدیسون برای برقراری رابطه استفاده می‌کنند: فایننس.ه می‌کنند، رقراری راطبه استفاده می‌کنندی مدیسون تحصیلات بوده‌است. رایج‌ترین حرفه‌ی زنان خیانتکار در سایت اشلی مدیسون: حوزه‌های آموزشی.

۴۴. مطالعات بین‌المللی گزارش دادند که ۳۰ درصد از تمام اعضای سایت‌های دوستیابی یا با هم ازدواج کرده‌اند یا با هم در رابطه هستند.

۴۵. یک شرکت آلمانی به نام Perfect Alibi، ادعا می‌کند که در هر ماه برای ۳۵۰ مشتری داستان‌هایی برای مخفی نگه داشتن خیانت‌های‌شان می‌سازد، مثلا دعوتنامه‌های جعلی برای سفرهای کاری آخر هفته برای مشتریان تهیه می‌کند!

۴۶. دونا سیلوا، یکی از کارمندان وب‌سایت اشلی مدیسون (یک سایت دوستیابی آنلاین برای افراد متاهل)، از این شرکت شکایت کرد بدین مضمون که او پس از ساخت ۱۰۰۰ "پروفایل زن جعلی” برای کشاندن مردان به سایت برزیلی اشلی مدیسون دچار "استرس تکراری” شده‌است.

۴۷. دوستان نزدیکی که به هم خیانت می‌کنند فضایی را خلق می‌کنند که خیانت را تبدیل به بخشی از زندگی روزمره آنها می‌کند. حدود ۳۳٪ از مردان وفادار گفتند که آنها از موضوع خیانت کردن برخی از نزدیک‌ترین اعضای خانواده‌شان آگاه بوده‌اند، حالی که ۵۳ درصد از مردان خیانتکار به همین سوال پاسخ مثبت دادند.

۴۸. در یک مطالعه ملی خستگی فکری و روحی دلیل خیانت ۷۱٪ از مردان و ۴۹ درصد از زنان بود. حتی افرادی که از رابطه‌ی خود بسیار راضی بودند برای درمان خستگی جنسی خود با شخص دیگری رابطه برقرار کردند.

۴۹. با توجه به اشلی مدیسون (سایت دوستیابی آنلاین برای افراد متاهل)، ده شهر برتر در فهرست بی‌وفاترین شهرها عبارتند از لس‌آنجلس، کالیفرنیا؛ واشنگتن. دی.سی؛ فینیکس آریزونا؛ تمپا، فلوریدا. سان فرانسیسکو، کالیفرنیا؛ دالاس، تگزاس؛ رالی، کارولینای شمالی؛ میلواکی، ویسکانسین؛ وست پام بیچ، فلوریدا؛ و لوییویل، کنتاکی.

۵۰. پنج هتل لاس وگاس برای خیانتکاران عبارتند از ۱) وین، ۲) پالم، ۳) ام‌جی‌ام گرند، ۴) سیزرز پالس، و ۵) بلاژیو.

۵۱. مردانی که خیانت کرده‌اند به احتمال زیاد پدارنشان نیز خائن بوده‌اند و در مردان وفادار این احتمال که پدارن‌شان خائن بوده باشند، پایین‌تر است.

۵۲. مراحل اصلی غلبه بر روابط نامشروع عبارتند از ۱) رابطه‌تان را با معشوق قطع کنید، ۲) با همسرتان روراست باشید تا جایی که دوباره اعتماد میان‌تان برقرار شود (خواندن پیامک‌ها، رایانامه‌ها، حساب‌های شبکه‌های اجتماعی، نتایج آزمایش بیماری‌های آمیزشی همدیگر)، ۳) در مورد رابطه نامشروع صادق باشید، ۴) با هم مرخصی بگیرید و ۵) شور و شوق میان‌تان را دوباره زنده کنید. برخی کارشناسان به زوج‌ها توصیه می‌کنند که ۱۵ ساعت در هفته را با هم بگذرانند، مثلا شب‌ها با هم بیرون بروند تا احساس و عاطفه‌ی میان‌شان را تقویت کنند.

۵۳. ۸۶ درصد از مردان و ۸۵ درصد از زنان گفته‌اند که فکر نمی‌کنند دوستانی داشته باشند که شریک زندگی‌شان را وسوسه کنند. هرچند آنها بسیار در اشتباه هستند. زیرا هنگامی که این سوال از طرف مقابل‌شان پرسیده شد، نزدیک به نیمی از مردان (۴۵٪) و بیش از یک چهارم زنان (۲۶٪) گفتند که به طرف دوست همسرشان جذب و برای برقراری رابطه با آنها وسوسه می‌شوند.

۵۴. مهمترین گام برای خارج شدن از یک رابطه نامشروع این است که بدانیم هر دو طرف تمایل دارند که مشکلات موجود را رفع کنند.


۵۵. مطالعه‌ای نشان داد که اگر یکی از زوجین وانمود کند که به اوج لذت جنسی رسیده‌است، احتمال بیش‌تری هم وجود دارد که به طرف مقابل خود خیانت کند. مطالعه‌ای نشان داد که احتمال ارتکاب خیانت هم مردان و هم زنانی که وانمود می‌کنند به ارگاسم رسیده‌اند، بسیار بیش‌تر است.۵۶. زنان فکر می‌کنند که احتمال ارتکاب خیانت در مردان دارای صدای بم بیش‌تر است. مردان فکر می‌کنند زنانی که صدای زیر دارند، به آنها خیانت خواهند کرد.

۵۷. پس از بلوندها، موقرمزها بیش‌ترین احتمال خیانت را دارند. پس از این دو زنان مو قهوه‌ای و زنان مومشکی در رتبه‌های بعدی این فهرست قرار می‌گیرند.

۵۸. رییس‌جمهوری جان کندی یک بار گفت: "اگر من هر روز رابطه جنسی نداشته باشم، سردرد می‌گیرم.” برخی از معشوقه‌های معروف او عبارتند از مارلنه دیتریش؛ میمی آلفورد، یک کارآموز در کاخ سفید؛ مرلین مونرو؛ جودیت کمپبل اکسنر (مافیا مول)؛ انجی دیکینسون؛ الن رومچ (یک زن روسپی آلمانی)؛ بلیز استار (یک استریپر)؛ ماری پینوشه مایر (یکی از زنان طراز اول جامعه)؛ پاملا ترنور (دبیر مطبوعاتی همسرش)؛ گونیلا فون پست (یکی از زنان طراز اول در جامعه‌ی سوئد)؛ جین تیرنی؛ و "فیدل و فادل” (منشی‌های کاخ سفید).

۵۹. مطابق با مطالعه‌ای که در مجله‌ی Cyberpsychology، Behavior، and Social Networking منتشر شده، سایت‌های شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، کاربران را به سمت ارتباط مجدد با دوستان قدیمی، و در نهایت رابطه نامشروع بیش‌تر و طلاق سوق می‌دهد.

۶۰. مطالعه‌ای که اخیرا انجام شد، نشان داد که بسیاری از زنانی که به همسرشان خیانت می‌کنند، از گوشی هوشمندشان برای رابطه نامشروع شان استفاده می‌کنند. آیفون دستگاه مورد انتخاب آنها است. نزدیک به ۶۴ درصد از زنان اعلام کردند که زمانی که با همسرشان در یک اتاق هستند از گوشی‌شان برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند.

۶۱. تقریبا ۶۸٪ از مردانی که خیانت می‌کنند در هنگام انجام رابطه، احساس گناه دارند. هر چند، بدیهی است که احساس گناه برای متوقف کردن مرد از آن‌چه انجام می‌دهد کافی نیست!

۶۲. یک نفر از هر چهار نفر عضوی که به تحقیق انجام شده توسط اشلی مدیسون (سایت اینترنتی برای کسانی که به دنبال رابطه نامشروع هستند) پاسخ داده یک مسیحی اونجلیسم دوباره تولد یافته بوده‌است. کاتولیک‌ها بزرگ‌ترین گروه بعدی (۲۲.۷۵٪) و پس از آنها پروتستان‌ها (۲۲.۷٪) قرار می‌گیرند. گروه‌های مذهبی دیگر که در ده رتبه‌ی برتر این فهرست قرار می‌گیرند، عبارتند از ندانم‌گرایان (۲٪)، مورمون‌ها (۱.۶٪)، مسلمان‌ها (۱.۵٪)، یهودیان (۱.۴٪)، خداناباورها (۱.۴٪)، شاهدان یهوه (۰.۵٪)، و هندوها (۰.۳٪).بهداشت نیوز

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
0
احساس فریب خوردگی در رابطه

ھر گاه در رابطه با دیگری احساس فریب خوردگی می کنیم بدان معناست که یا از ھمان آغاز و
اساس رابطه ھیچ عھد معنوی را در دل خود با دیگری نداشته ایم و فقط ریا کرده ایم و یا در بین راه
عھد را زیر پا نھاده و خیانت کرده ایم . آدمی بخودش ولی در دیگری خیانت می کند . دیگران عرصه
جفا یا وفای ما به عھد خودمان با خود ھستند . آدمی بدون دیگران قادر به بستن عھدی با خودش
نیست . عھد و قول و قرارھای معنوی ھر فردی با خودش بدون حضور و تعھد به دیگری ، یک خیال
محض است که به آسانی فراموش و توجیه می شود. عھد ما به دیگری کارگاه خلقت روحانی ماست
. وقتی عھد خود را به ناحقّ با دیگری می شکنیم در واقع خود را در دیگری می شکنیم و بدینگونه به
دام فریب خویشتن می افتیم . خیانت به عھد ، شکستن گوھر جاودانگی ماست . رابطه ای که فقط
بر اساس نیازھای مادی و غریزی باشد بسرعت به بن بست می رسد یا بواسطه ارضای آن نیاز و یا
ناکامی در آن نیاز . در ھر دو حالت بناگاه احساس پوچی و فریب می کنیم و عجب که طرف مقابل را
فریبکار می دانیم و نه خود را.
ھرگاه که عھدی معنوی و عاطفی را در دیگری می شکنیم خود را در او شکسته و شکستۀ ما در او تا
قیامت باقی می ماند و این عذابی عظیم و مادام العمر است و ما دیگر قادر نیستیم ھیچ عھد و پیمانی
را با خود و در رابطه با فرد دیگری استوار کنیم . این بدان معناست که ما تا ابد در خود شکسته شده و
در نزد خود ھیچ و پوچ شده ایم مگر آنکه آن عھد را احیاء کرده و یا از فرد مقابل طلب حلالی و بخشش
نمائیم . تا او ما را ببخشد ما ھم نمی توانیم خود را ببخشیم و این عذابی اجتناب ناپذیر است . فریب
دادن دیگران امری محال است .


از کتاب " دایره المعارف عرفانی " استاد علی اکبر خانجانی جلد اول ص 141
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: