کد خبر: ۱۴۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 15
آیت الله سید محمد سجادی:
آیت الله سید محمد سجادی بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) 'طبیب دوار بطبه' بودند یعنی خود دنبال مردم و مریض می رفتند و امروز حضور پزشکان متخصص در مناطق محروم و دورافتاده در واقع پیروی از حضرت رسول (ص) است و باید تداوم پیدا کند.
شفاآنلاین>سلامت>یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم گفت: بسیج و اعزام پزشکان متخصص و کادر درمانی مجرب به مناطق محروم و دورافتاده کشور، بهترین خدمت به نظام است و در طرح تحول نظام سلامت این اقدام مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش شفاآنلاین،آیت الله سید محمد سجادی افزود: پیامبر اسلام (ص) 'طبیب دوار بطبه' بودند یعنی خود دنبال مردم و مریض می رفتند و امروز حضور پزشکان متخصص در مناطق محروم و دورافتاده در واقع پیروی از حضرت رسول (ص) است و باید تداوم پیدا کند.
استاد حوزه علمیه قم همچنین تاسیس اورژانس های هوایی را نیز دستاورد بسیار بزرگی دانست و گفت: ما باید متناسب با دنیا و سطح گرفتاری ها و مشکلات، خود را برای رویارویی با حوادث آماده کنیم.
وی با اشاره به اینکه عقل سالم در بدن سالم است و سلامت جسمی انسان به سلامت روح او ارتباط دارد، گفت: اگر جسم انسان ها سالم باشد عقل، هوش و روان او نیز سالم خواهد بود و توجه به امر سلامت در دولت یازدهم شایان تقدیر است.
آیت الله سجادی گفت: دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از زمان آغاز به کار در دولت یازدهم، در جهت توسعه بهداشت، بیمه عمومی و کمک به بیماران صعب العلاج موفق عمل کرده هر چند طرح های ایشان نیاز به تکمیل دارد.
وی ادامه داد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، کسی که درد بیماری دارد نباید رنج هزینه های بیماری نیز بر دوش وی سنگینی کند، بیماران صعب العلاج هم بیماری سختی دارند وهم هزینه های درمان آنها بالا می باشد، باید در این زمینه تدبیر خاصی اندیشیده شود.
آیت الله سجادی گفت: برخی مناطق توانایی مراجعه به پزشک ندارند ما باید به سمت آنها برویم و طرح تحول سلامت باید همه بیماری ها را تحت پوشش درمانی بیمه ها قرار دهد.
استاد برجسته حوزه علمیه قم پیشنهاد داد: دولت درپیوست طرح تحول نظام سلامت مساله طب سنتی قانونمند را در کشور مورد توجه قرار داده و آن را ترویج دهد.
وی خاطرنشان کرد: در برخی کشورهای غربی طب بوعلی تدریس می شود اگر طب سنتی در ایران به صورت قانونمند دنبال شود،از قاچاق دارو در این حوزه نیز جلوگیری می شود.
طرح تحول نظام سلامت در دولت یازدهم در زمینه های درمان، بهداشت ، اصلاح تعرفه های پزشکی و اصلاح نظام آموزش پزشکی اجرایی شده است.
رفع کمبود و پوشش بیشتر اقلام دارویی،کاهش هزینه های درمانی مردم دربخش دولتی،نوسازی و افزایش تختهای بیمارستانی ،توسعه حوزه درمانی با ایجاد کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی، رایگان شدن زایمان طبیعی ، نوسازی و توسعه شبکه بهداشتی و درمانی کشور، توجه به بهداشت مناطق محروم و حاشیه نشینان، از دستاوردهای مهم طرح تحول نظام سلامت در کشور است.
با اجرای گام اول طرح تحول نظام سلامت هزینه های درمانی برای ایرانیان در نقاط شهری به 6 و در روستاها به سه درصد کاهش یافته است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: