کد خبر: ۱۴۵۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 15
مدیرکل سلامت وزارت بهداشت خبر داد؛
دکتر محمد اسماعیل مطلق گفت: هر ساله از اواخر اسفند تا نیمه فروردین سال بعد شاهد جابجایی جمع زیادی از هموطنان هستیم. خانواده هایی نیز مسافرت نمی روند و به دلیل درگیری برنامه های نوروزی از سلامت خود غافل می شوند.
شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، از اجرای برنامه کشیک نوروزی برای مراقبت از مادران باردار خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر محمد اسماعیل مطلق گفت: هر ساله از اواخر اسفند تا نیمه فروردین سال بعد شاهد جابجایی جمع زیادی از هموطنان هستیم. خانواده هایی نیز مسافرت نمی روند و به دلیل درگیری برنامه های نوروزی از سلامت خود غافل می شوند.

وی افزود: در این بین عدم توجه به سلامت کودکان در معرض خطر و بانوان باردار نمود بیشتری دارد. بر این اساس شایسته بود نسبت به برقراری برنامه کشیک نوروزی در دانشگاه های علوم پزشکی با همکاری مدیریت سلامت جمعیت و خانواده اقدام شود.

مطلق بیان کرد: برنامه ریزی برای فعال بودن مراکز معین در سطح شهر و روستا برای ارائه مراقبت های ضروری با همکاری مدیریت توسعه شبکه، استخراج لیست بانوان باردار در معرض خطر و پرخطر و بانوان بارداری که تاریخ تقریبی زایمان <giving birthایشان در محدوده تعطیلات نوروزی است و تاکید بر آموزش و حساس سازی مناسب ایشان در زمینه علایم خطر و مراجعه به موقع به واحدهای ارائه خدمت، بخشی از این برنامه است.

وی در خصوص سایر برنامه های ویژه نوروزی به فعال بودن کلاس های مشاوره پیش از ازدواج <Marriage>در بازه های زمانی معین برای جلوگیری از وقفه در روند مشاوره زوجین، اطلاع رسانی مناسب به ستادهای تسهیلات نوروزی استان و شهرستان ها برای هدایت مسافرین و گیرندگان خدمت به واحدهای ذیربط و هماهنگی با اورژانس ۱۱۵ ، برنامه نظارتی روزانه از واحدهای ارایه خدمت در حوزه محیطی با برنامه از پیش تعیین شده، هدایت عملیات نجات بانوان باردار و نیز هماهنگی با ستاد هدایت و رابطین مستقر در بیمارستان های بزرگ برای پذیرش زنان باردار دارای مشکل، گزارش فوری موارد مرگ مادر و کودک و اقدام جهت پرسشگری اولیه، پیگیری مشکلات در ارجاع کودکان به سطح دو و جمع بندی اقدامات به صورت روزانه و کلی و گزارش به ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مربوطه اشاره کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: