کد خبر: ۱۴۵۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 12
این مدرسه با زیربنای 2 هزار و 400 متر مربع شامل نمازخانه، کتابخانه و خانه سرایداری ساخته شده است.
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت:  مدرسه 6 کلاسه شادروان بدرالزمان قیصری اصفهانی در روستای جهانتیغ شهرستان مرزی هیرمند واقع در شمال سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.

به گزارش شفا آنلاین،علیرضا نخعی اظهار داشت: این مدرسه(School) توسط خیر نیکوکار پروفسور بهروز برومند و با مشارکت هیات آل یاسین و با اعتبار هشت میلیارد ریال ساخته شده است.
وی تصریح کرد: این مدرسه با زیربنای 2 هزار و 400 متر مربع شامل نمازخانه، کتابخانه و خانه سرایداری ساخته شده است.
وی ادامه داد: زمین این مدرسه را نیز خیر نیکوکار ابراهیم جهانتیغ از اهالی این روستا اهداء کرده است.
وی خاطر نشان کرد: امکان تحصیل(Schooling) 150 نفر دانش آموز در مقطع ابتدایی در این مدرسه فراهم شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: فضای آموزشی و نیروی انسانی در رشته های علوم پایه و زبان انگلیسی از عمده مشکلات آموزش و پرورش این استان است.
نخعی تصریح کرد: بهبود نرخ پوشش تحصیلی در سیستان و بلوچستان 9 درصد و در کل کشور سه درصد است که این آمار نشان از رشد سه برابری استان در مقایسه با کشور دارد.
وی افزود: هم اکنون 50 هزار نوآموز در کلاس های درس مراکز پیش دبستانی استان حاضر هستند.
شهر دوست محمد مرکز شهرستان هیرمند در 245 کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی ولایت نیمروز افغانستان قرار دارد






غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ایراندخت بلوچی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
0
1
با سلام و عرض ادب خدمت استاد گرانمایه جناب آقای دکتر برومند

آفرین بر شیر پاک مادرتان زنده یاد "بدرالزمان قیصری اصفهانی " که فرزندی فرزانه به این آب و خاک ارمغان داد ، روح شان شاد که خادمی همچون شما حامی بیماران و حامی علم ودانش پرورانده است. اهالی سیستان و بلوچستان مردمی ساده و صمیمی بی ادعا و شریف سپاسگزار هموطنان عزیزی همچون شما وهمچون زنده یاد مادر ارجمندتان هستند .
هموطن سپاسگزارتان ایراندخت بلوچی
آبتین جنت سرشت
|
Canada
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
0
0
جهان تا جهان است پیروز باشی‌
برومند و بیدار و بهروز باشی‌

عکس‌های زیبا و باز هم اقدامی انسانی‌ و بسیار ستودنی ..... شما مایهٔ مباهات ایران در طول تاریخ این سرزمین بلا دیده هستید که امید و الگوی شایسته و راه راستی‌ را به ایرانیان پیشکش‌ می‌کنید

آفتاب وجودتان گرم و تابان باد
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
0
1
پروفسور برومند برای چندمین بار ثابت کردند که نه تنها پزشکی خوب بلکه انسانی خوب ونیکو کار هم هستند. ایشان الگویی از انسان دوستی هستند. وبا این کار شان عشق به ایران واایرانی را ثابت کردند ،خداوند حفظ شان کند
بهروزبرومند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
0
2
باسپاس از شفا انلاین که با پخش این خبر نشان داد که پزشکان کشور تا چه اندازه نسبت به سرنوشت هم میهنان خود دلبستگی دارند وگذشته از تندرستی، برای بهبود آموزش آنان نیز کوشا هستند .به آگاهی میرسانم که برای بازدهی بیشتراین دبستان شش کلاسه وعده دادم که درپایان هر سال تحصیلی به شاگرد اول هر کلاس یک میلیون تومان جایزه خواهم پرداخت. کمبود های خردسالان در روستاهای هیرمند، من را برانگیخت تا ساخت دبستان دیگری را نیزدر مدرسه روستای بسم الئه دهمرده که 167 دانش آموز فاقد فضای آموزشی هستند به گردن گرفتم.
پاسخ ها
آبتین جنت سرشت
| Canada |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
خرم آنکس که در این محنت گاه
خاطری را سبب تسکین است
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
0
2
برند برومند در پزشکی، در قامت یک رسانه تمام عیار

وَ اعْلَمُوا أَنَّمَا أَمْوَالُکُمْ‌ وَ أَوْلاَدُکُمْ‌ فِتْنَةٌ وَ أَنَ‌ اللَّهَ‌ عِنْدَهُ‌ أَجْرٌ عَظِيمٌ‌
خداوند در سورا انفال آیه 28 می فرماید که همانا ما اموال و اولاد را، وسیله آزمایش شما قرار دادیم ؛ و (برای کسانی که از عهده امتحان برآیند،) پاداش عظیمی نزد خداست!
ساختن مدرسه در مناطق محروم سیستان و بلوچستان در جنوب شرق کشور نه یک اتفاق ساده ، بلکه یک فرهنگی خداپسندانه در حال نهادینه شدن است که در امتداد همان حرکت زیبایی است که این پزشک خیر در کمک به ساختن یک درمانگاه تخصصی برای بیماران کشور در شمال ایران، به انجام آن مبادرت ورزیده است.

آنهایی که این بزرگوار را می شناسند، بخوبی می دانند که " برند برومند" در پزشکی، سال هاست که جای خود را نه در جامعه پزشکی که در دلهای مردم این سرزمین باز کرده است و مرزهای جغرافیایی را نه تنها در کشور عزیزمان ایران، بلکه در دیگر کشورهای دنیا نیز درنوردیده است.
پروفسور بهروز برومند نه فقط یک پزشک ، که یک هنرمند به تمام عیار است. زیبایی های خداوندی را که هنر بخشش و ایثار بالاترینشان است، به زیباترین شکل ممکن به منصه ظهور گذاشته است. ایشان به حق این گفته پروردگار عالمیان در حدیث قدسی جامه عمل پوشانده است که می فرماید : " من انسان را خلیفه و جانشین خود بر روی زمین قرار داده ام".
نکته جالب اینجاست که او حتی در همین اقدام خیرخواهانه اخیر خود در ساخت مدارس در مناطق محروم سیستان و بلوچستان، به کوچکترین مسائل و ریزترین مشکلات آن مناطق نیز اشراف داشته و دقت نموده است به مانند کسی که سال ها در آن مناطق محروم زندگی کرده است. مثلی هست که می گوید " یافتن دوست خوب آسان است ولی نگه داشتن او مشکل" . به واقع شاید سرپا نگه داشتن یک مدرسه در آن منطقه از کشور از ساختن آن هم سخت تر باشد، ولی ایشان با درایت و تیزهوشی خاصشان و با تعیین جایزه برای شاگردان اول، هم این انگیزه را در آنها برای ادامه تحصیل ایجاد نمودند و هم از انحراف آنها و افتادن در راههای نادرست جلوگیری نمودند.
چنانکه روشن است ، شاید هیچ کدام از ما به درستی ندانیم که او در دل چه می طلبد که اینگونه بخروش آمده، شاید او این کار را کرد تا آن آرامش خاطر درون خود را دوباره احیا کند، شاید او در این وادی پا نهاد تا ادامه راه بزرگان باشد و راهنمایی برای آیندگان، شاید او این عمل خیرخواهانه را انجام داد تا خط بطلانی باشد بر هجمه های برخی رسانه های مرضناک، که به بهانه نقد و احقاق حقوق ملت، سعی در نادیده گرفتن تلاش هزاران پزشک متعهد و متخصصی و اخلاق مدار در کشور را دارند.
به هر روی، خداوند به به خاطر وجود چنین مخلوقاتی است که به خود می بالد و می فرماید " من گنجی نهان بودم، دوست داشتم شناخته شوم، پس انسان را خلق کردم ".
آرزوی بهروزی و تندرستی برای ایشان و همه خدمتگزاران به این مرز و بوم.

سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز
مرده آن است که نامش به نکویی نبرند
بابک جعفری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
0
0
خداوندا به چنین ستاره تابناک آسمان خرد و جوانمردی ایران زمین عمر دراز و تندرستی همراه با شادکامی و بهروزی عطا کن.آمین
بهروزبرومند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
0
1
بادرود از مهربانی همه دوستان سپاسگزارم باید برای تنگدستان میهن امکان آموزش درست کرد تا فردای ایران بهتر شود.ایدون باد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: