کد خبر: ۱۴۵۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۸ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 01
استادیاردانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با شفاآنلاین خبرداد:
شفاآنلاین :استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به کاهش چشمگیر مرگ و میر در جراحی های قلب گفت: آمار دقیقی از مرگ و میر درعمل های جراحی قلب درکشوروجود ندارد و هر مرکز صرفاً می تواند آمار خود را ارائه دهد.

دکترعلیرضا دهستانی درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین ضمن بیان این خبر عنوان کرد:خوشبختانه آمار مرگ و میر جراحی های قلب در مرکز طبی کودکان را از 10 درصد به 7 درصد رسانده ایم و در سنین بالاتر قطعاً آمار مرگ و میر پس از عمل های جراحی کمتر است . البته دلایل مرگ و میر پس ازاین عمل ها ممکن است به دلایل غیر مرتبط با مشکلات قلبی باشد و ما آن مرگ و میر ها را هم جزء آمار محاسبه می کنیم . مشکلاتی نظیر انواع عفونتها، خونریزی های غیر قلبی و... که در هر صورت آنها هم جزء آمار مرگ و میر ما حساب می شود

این جراح قلب گفت:آمارمرگ و میر در جراحی قلب نوزادان تا چند سال پیش بیش از 30 درصد بود و در برخی جراحی ها بالای 50، 60 درصد بیماران ما فوت می کردند .یعنی در برخی از عمل های جراحی از هر دو نفر یکی فوت می کرد. ولی خوشبختانه در حال حاضر در همان عمل خاص(جا به جایی عروق بزرگ-آرتریال سوویچ) در مرکز ما از سال گذشته تا به حال بالغ بر 60 عمل جراحی که در این زمینه داشته ایم، یک یا دو مورد مرگ و میری داشته ایم و این آمار بسیار قابل توجهی است.

دکتر دهستانی در مورد پر هزینه ترین عمل های جراحی قلب درکشورنیز گفت: تصلب شرایین(گرفتگی عروق کرونر) شایع ترین عمل جراحی قلب است و بیمارانی که نیاز به عمل مجدد قلب دارند مسلماً هزینه هایشان افزایش پیدا می کند.درمان هایی که روی آئورت انجام می شود معمولاً عمل های پر هزینه ای هستند و همچنین عمل های دریچه ای و چند دریچه ای به دلیل استفاده از پروتز ها هزینه بردار است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: