کد خبر: ۱۴۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 09
خوشبختانه در حال حاضر با اقداماتی که در جهت توسعه پایگاه‌های اورژانس هوایی انجام شد، مجموعا 30 پایگاه اورژانس هوایی در 30 نقطه کشور داریم

شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه روستاییان هم مثل شهرنشینان باید از خدمات اورژانس بهره مند شوند، از تفاهم‌نامه بین معاونت‌های درمان و بهداشت این وزارتخانه جهت توسعه پایگاه‌های اورژانس روستایی خبر داد و گفت: تاکنون 35 پایگاه راه‌اندازی شده و 170 نقطه نیز برای گسترش این پایگاه‌ها تعیین شده است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمد آقاجانی بزرگترین وظیفه حاکمیتی در حوزه سلامت را مراقبت‌های حاد عنوان و اظهار کرد: در دولت یازدهم بحث مراقبت‌های حاد در کشور و در مجموع وزارت بهداشت(Ministry of Health) مورد توجه خاص قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بسیاری از فعالیت‌های حوزه سلامت حاصل کار بین‌بخشی است و سایر دستگاه‌ها باید به سلامت کمک کنند، گفت: حتی در بخش خصوصی ارائه خدمات به افراد در هر مقامی و با هر ثروتی، در لحظات حاد، وابسته به حاکمیت است. به همین دلیل این وظیفه 100 درصد حاکمیتی و فوق‌العاده تأثیرگذار است. به طوریکه اگر روزی همه فعالیت‌های وزارت بهداشت به نوعی واگذار شود یا به شکل دیگر ادامه پیدا کند، خدمات مراقبت حاد از آن تکالیفی است که همیشه برعهده دولت خواهد بود و دولت‌ها تکلیف دارند که در این زمینه ارائه خدمت کنند .

آقاجانی با اشاره به توسعه ناوگان زمینی اورژانس گفت: تامین 2400 دستگاه آمبولانس(Ambulances) پیشرفته در دستور کار قرار گرفت که امیدواریم تا پایان این دولت تامین شود. در عین حال پایگاه‌های اورژانس(Emergency) را هم تا حدودی توسعه داده‌ایم که این کار باید ادامه یابد.

وی با بیان اینکه پیش از طرح تحول نظام سلامت چهار یا پنج پایگاه هوایی اورژانس داشتیم که تنها یک یا دو پایگاه فعال بودند، گفت: خوشبختانه در حال حاضر با اقداماتی که در جهت توسعه پایگاه‌های اورژانس هوایی انجام شد، مجموعا  30 پایگاه اورژانس هوایی در 30 نقطه کشور داریم.

آقاجانی با تاکید بر اینکه روستاییان هم مثل شهرنشینان باید از خدمات اورژانس بهره‌مند شوند، از تفاهم‌نامه بین معاونت‌های درمان و بهداشت وزارتخانه جهت توسعه پایگاه‌های اورژانس روستایی خبر داد و گفت: تاکنون 35 پایگاه راه‌اندازی شده، 170 نقطه هم برای گسترش این پایگاه‌ها تعیین شده است. بر این اساس پیشنهاد می‌دهیم که عنوان مراکز جامع سلامت به "مراکز جامع سلامت و اورژانس" تبدیل شود تا یک اورژانس بیمارستانی و یک اورژانس پیش بیمارستانی در کنار مراکز جامع سلامت وجود داشته باشد و بتوانند همه خدمات مورد نیاز مردم را انجام دهند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: