کد خبر: ۱۴۴۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 07
ساختمان جدید فرآورده های خون استان تهران طی یک ماه و نیم کار شبانه روزی همراه با تلاش کارکنان این اداره کل به بهره برداری رسیده است.
شفا آنلاین>سلامت>ساختمان جدید فرآورده های خون اداره کل انتقال خون استان تهران صبح امروز(سه شنبه) گشایش یافت که با بهره برداری از آن ظرفیت خون گیری این استان به یک هزار و 500 واحد رسیده است.

به گزارش شفا آنلاین، مدیر کل انتقال خون استان تهران در حاشیه بهره برداری از این ساختمان با اعلام این خبر گفت: ساختمان جدید فرآورده های خون استان تهران طی یک ماه و نیم کار شبانه روزی همراه با تلاش کارکنان این اداره کل به بهره برداری رسیده است.
سید مرتضی طباطبایی با اشاره به اینکه، ساختمان فرآورده های خون این اداره کل نیاز به بازسازی داشت، گفت: هزینه بازسازی و تعمیرات بخش فرآورده خون استان تهران معادل 600 میلیون تومان بود که از محل اعتبارات استانی و ملی تامین شده است.
وی در این مراسم که با حضور مدیر عامل سازمان انتقال خون(blood transfusion center) برگزار شد، افزود: در این ساختمان تغییرات اساسی با استفاده از بهترین مصالح ساختمانی و تجهیزات استاندارد انجام شده است.
طباطبایی تاکید کرد: در بازسازی بخش فرآورده خون استان تهران، 150 متر مربع به فضای مفید این بخش افزوده شده و در حال حاضر این فضا به 350 متر مربع رسیده است.
مدیر کل انتقال خون استان تهران گفت: برای تجهیز این بخش از بهترین سیستم های برودتی که یکی از الزامات مهم در بخش فرآورده های خونی است، استفاده شده و تمامی استانداردهای بین المللی نیز در این خصوص لحاظ شده است.
طباطبایی اظهار کرد: با تجهیز و توسعه این بخش، ظرفیت خون گیری اداره کل انتقال خون استان تهران که پیش از این 800 واحد در روز بود، به یک هزار و 500 واحد افزایش خواهد یافت.
همچنین در آیین بهره برداری از این مرکز، مرکز اسناد و نگهداری اسناد اهداکنندگان خون نیز به بهره برداری رسید.
این مرکز بر اساس پروتکل بین المللی که می بایست تا 30 سال اسناد مربوط به اهداکنندگان نگهداری شود، به بهره برداری رسیده و در زمینه تولید داروهای مشتق از پلاسما، مستند سازی و مدارک اهداکنندگان خون شامل اهدا، آزمایش های مربوط به سلامت و دیگر فرایندهای آن بسیار مهم خواهد بود زیرا با این اقدام امکان ردیابی بیماری های نوظهور بیش از پیش فراهم می شود.
در مرکز اسناد و نگهداری اسناد اهداکنندگان خون، همه اسناد کاغذی تبدیل به اسناد دیجیتالی، لوح های فشرده و میکرو فیلم خواهد شد و نگهداری می شود.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: