کد خبر: ۱۴۴۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 07
به گفته دکتر مایکل گلداکر، سرپرست گروه تحقیق، این تحقیق فقط نشان می‌دهد که این بیماریها با خطر بالای زوال عقل مرتبط هستند.
شفا آنلاین:: بر اساس پژوهش‌های جدید، افراد مبتلا به بیماری‌های خودایمنی با خطر بالای ابتلا به زوال عقل مواجه هستند. محققان دانشگاه آکسفورد دریافتند ۱۸ مورد از ۲۵ بیماری خودایمنی نظیر بیماری پوستی لوپوس، پسوریازیس یا ام اس ارتباط قابل توجهی با زوال عقل دارند.

به گزارش شفا آنلاین:به گفته دکتر مایکل گلداکر، سرپرست گروه تحقیق، این تحقیق فقط نشان می‌دهد که این بیماریها با خطر بالای زوال عقل مرتبط هستند.

این مطالعه نشان داده است افراد مبتلا به ام اس در حدود دو برابر در معرض خطر زوال عقل قرار دارند. پسوریازیس با ۲۹ درصد، لوپوس با ۴۶ درصد، آرتروز روماتوئید با ۱۳ درصد و بیماری روده‌ای کرون با ۱۰ درصد افزایش ریسک زوال عقل مرتبط است. در این مطالعه، محققان اطلاعات بیش از 8/1 میلیون نفر را در انگلستان که بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۲ به خاطر بیماری خودایمنی در بیمارستان بستری شده بودند بررسی کردند. به گفته گلداکر، «نحوه تاثیر بیماری‌های خودایمنی بر مغز مشخص نیست. اگرچه برخی عنوان می‌کنند که التهاب مزمن یا تاثیرات خودایمنی ممکن است در بروز آلزایمر نقش داشته باشند.»سپید
منبع: WebMD
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: