کد خبر: ۱۴۴۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 05
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد:
سید تقی نوربخش اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی به فضای کسب و کار و کارآفرینان اهمیت ویژه‌ای می‌دهد و این مهم را در سال‌های اخیر رشد بخشیده است.
شفاآنلاین>اجتماعی>مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اقتصادی مقاومتی و سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در این مورد تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی نسخه درد لاعلاج اقتصادی کشور است و سازمان تامین اجتماعی نیز به این مهم توجه ویژه‌ای دارد.

 به گزارش شفاآنلاین،سید تقی نوربخش در نخستین جشنواره نیکوکار کارآفرین اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی به فضای کسب و کار و کارآفرینان اهمیت ویژه‌ای می‌دهد و این مهم را در سال‌های اخیر رشد بخشیده است.

وی به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در سازمان متبوعش اشاره کرد و افزود: سازمان تامین اجتماعی 42 میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار داده و نقش کلیدی در جهت تامین امنیت خاطر مردم  دارد. 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: 5 میلیون و 200 هزار نفر مستمری بگیر در این سازمان وجود دارد که 3400 میلیارد تومان ماهانه به آنها پرداخت می‌شود؛ سازمان تامین اجتماعی 220 میلیارد تومان نیز بابت بیمه بیکاری پرداخت می‌کند و حدود 1400 میلیارد تومان نیز ماهیانه در رابطه با درمان هزینه می‌شود. 

نوربخش با بیان این که یک سوم بودجه کل کشور در این سازمان تجهیز می‌شود خاطر نشان کرد: البته سهم کارفرمایان و کارگاه‌های زیر 5 نفر نیز در حد و اندازه مناسبی قرار دارند و این سازمان مولود کارفرمایان محسوب می‌شود. 

وی تصریح کرد: ما در حال حاضر براساس قانون تامین اجتماعی باید 2 میلیون نفر مستمری بگیر داشته باشیم در حالی که بیش از 3 میلیون نفر در لیست ما است و این جای سوال دارد که چرا یک سوم بودجه کشور را در رابطه با مستمری و درمان هزینه می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: کل بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی تا سال 84 در حدود 4 هزار میلیارد تومان بوده که رقم آن بابت قرارداد در طی 30 سال بوده است، اما در ابتدای دولت یازدهم این رقم 60 هزار میلیارد تومان رسید.

نوربخش یادآور شد: طی 30 سال این بدهی 4 هزار میلیارد تومان شد، اما در طی 8 سال 56 هزار میلیارد تومان به آن اضافه شد و این جای سوال دارد که چرا بدهی افزایش پیدا کرد و تعداد مستمری بگیران یک میلیون نفر بر خلاف روال عادی افزایش پیدا کرد. 

وی با بیان این که دلیل افزایش مستمری بگیران قوانین و مصوباتی بود که در دولت نهم، دهم و مجلس شورای اسلامی <Parliamet>تصویب شد، گفت: این قوانین به همراه برنامه‌هایی همچون بازنشستگی‌های پیش از موعد، کارهای زیان‌آور، خرید خدمت سربازی و... در این مشکل دخیل بودند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: متاسفانه 3 تعهد دولت که فقط مربوط به کارگاه‌های زیر 5 نفر بود تبدیل به 21 تعهد بدون منبع شد و این نیز به وسیله مصوبات مجلس و دولت سابق انجام گرفت. 

نوربخش تصریح کرد: یکی دیگر از اقداماتی که انجام گرفت، افزوده شدن تعداد شغل‌های سخت و زیان‌آور بود و از 6400 عنوان شغلی 120 عنوان شغلی در ردیف مشاغل سخت و زیان‌آور قرار گرفت. 

نوربخش تاکید کرد: رقم تعداد مستمری بگیران از 2 میلیون نفر به 3 میلیون نفر ارتقا پیدا کرد و این ناشی از قوانین بدون تعهد بود. 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان این که باید در چنین شرایطی دست تک تک کارفرمایان را فشرد، گفت: کارگاه‌هایی وجود دارد که بامشکلات متعدد دست و پنجه نرم می‌کنند اما حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند و به فعالیت مشغول هستند که باید بابت این موضوع و توجه به اقتصاد مقاومتی از آنها قدردانی کرد. 

نوربخش با تاکید بر این که سازمان تامین اجتماعی از اموال کارفرمایان صیانت می‌کند اظهار کرد: توجه به اموال کارفرمایان و بیمه‌گذارانPolicyholders>< همیشه انجام گرفته و دیوان عدالت اداری به همراه سازمان‌های نظارتی نیز بر این عملکرد سازمان تامین اجتماعی صحه می‌گذارند. 

وی افزود: دستگاه‌های نظارتی هم در این سازمان فعالیت خود را انجام دادند و خوشبختانه چه در بحث حقوق‌های نجومی و چه در سایر موضوعات هیچ مشکلی مشاهده نشده است. 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: سعی کرده‌ایم از اموال کارفرمایان صیانت کنیم و جریان سوئی اتفاق نیفتاد؛ قانونمداری را مد نظر داریم و خوشبختانه موفق عمل کرده‌ایم. 

نوربخش با بیان این که سیاست‌های رهبر معظم انقلاب در بخش‌های بیمه‌های اجتماعی ابلاغ شده است، گفت: سیاست‌های رهبر معظم انقلاب را در بخش‌های بیمه‌ای دفتر ایشان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کرد و در آنجا در بند 2 تاکید شده که حقوق سازمان تامین اجتماعی مربوط به مردم است و این آرزوی ما محقق شد. 

وی افزود: در قانون برنامه ششم نیز در ماده 13 مصوب شده که دولت مکلف است تمام مطالبات سازمان را در طی برنامه 5 ساله پرداخت کند و این مهم در هر سال نباید کمتر از 10 درصد باشد. 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به بررسی پرونده‌های معوقه بازنشستگی در سازمان متبوعش اشاره کرد و افزود: زمانی که کار را شروع کردیم 24 هزار پرونده معوقه در طی 10 سال وجود داشت و بازرسی نشده بود، که این تعداد به طور کامل بررسی شد و در حال حاضر فقط 300 پرونده باقی مانده است. 

نوربخش به برخی برنامه‌های انجام گرفته برای کارفرمایان و بیمه‌گذاران اشاره کرد و گفت: حجم خرید و فروش از محاسبات حق بیمه، محاسبه نشدن پیمان در مورد کارگاه‌های ثابت صنعتی، بخشودگی جرائم و جابجایی ضمانت‌نامه به چک از جمله برخی برنامه‌های انجام گرفته بوده است. 

وی افزود: احیای موسسه عالی پژوهش سازمان تامین اجتماعی و راه‌اندازی مجدد معاونت فرهنگی و اجتماعی از دیگر فعالیت‌های سازمان تامین اجتماعی بود و این دو نهاد که در دولت قبل تعطیل شده بود دوباره به فعالیت خود ادامه می‌دهد. 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تعریف از عملکرد کارفرمایان در حوزه کسب و کار تصریح کرد: هرچه فضای کسب و کار رونق بگیرد به نفع یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی است و امیدواریم فضای کسب و کار روز به روز مورد پیشرفت واقع شود. 

نوربخش با اشاره به اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: اقتصادی مقاومتی و سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب نسخه درد لا علاج اقتصادی کشور محسوب می‌شود و سازمان تامین اجتماعی نیز در همین راستا حرکت می‌کند. 

وی با بیان این که فرهنگ بیمه‌ای و تامین اجتماعی در کشور ما ضعیف است، گفت: به دنبال این هستیم تا موضوع بیمه و تامین اجتماعی را در کتاب‌های درسی و دانشگاهی بگنجانیم. 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به برخی پروژه‌های عمرانی در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها پالایشگاه ستاره خلیج فارس است که موجب خودکفایی بنزین خواهد شد، که امیدواریم هرچه زودتر راه‌اندازی شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: