کد خبر: ۱۴۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 05
عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی تهران درگفتگو با شفاآنلاین مطرح کرد:
شفاآنلاین :عضو هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ گفت: نمره وزیر بهداشت به عنوان متخصصی توانمند 20 از 20 است ولی به عملکرد مجموعه وزارت بهداشت و همچنین سازمان نظام پزشکی نمره 12 از 20 را می دهم.

دکتر محمد مهدی قیامت،درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین و همزمان با پایان سال 95 درباره  عملکرد وزارت بهداشت گفت: من به وزیر بهداشت به عنوان یک متخصص توانمند از 20نمره 20 خواهم داد. ولی به عملکرد مجموعه وزارت بهداشت با توجه به مشکلات ایجاد شده در طرح تحول سلامت و ایجاد چالش هایی در جامعه پزشکی و همچنین توهین به پزشکان و ... نمره 12 را از 20 می دهم.

وی در مورد محاسن طرح تحول سلامت گفت: این طرح باعث شد پرداخت از جیب مردم کم شود ولی با توجه به نرخ رشد دلار از سال 93 به بعد و پرداختی که آن زمان بود و الان هست تقریباً تغییر خاصی دروضعیت جیب مردم صورت نگرفته ولی باز هم برای مردم تسهیلاتی ایجاد شده که هزینه نپردازند

عضو هیات مدیره انجمن بیهوشی و مراقبتهای ویژه ایران در مورد مشکل دیگر این طرح گفت: در مراکز دولتی، مردم در صف ها و نوبت های طولانی باید انتظار بکشند تا بتوانند خدمات بگیرند. نکته دیگر اینکه چون منابع پایدار برای این طرح پیش بینی نشده بود و درصدی از یارانه ها و بیمه شخص ثالث را به آن اختصاص داده بودند و نتوانستند منابع طرح را به طور کامل تأمین کنند و همچنین عدم همکاری بیمه ها هم که در واقع بنگاه های سرمایه گذاری هستند و از جیب پزشکان، خود را تأمین می کنند ، مزید بر علت شد و طرح تحول سلامت با شکست مواجه شد و نتوانست اهدافی را که داشت تأمین کند.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی تهران گفت: سازمان نظام پزشکی نیز در دفاع از جامعه پزشکی ضعیف عملکرد و در بحث تعرفه ها هم نتواست دفاع جدی کند. علی رغم اینکه خودم هم عضو هیئت مدیره آن هستم از عملکرد آن راضی نیستم و از 20 نمره 12 را به آن می دهم.

وی تصریح کرد: بحث تجهیز کردن بیمارستان ها و بازسازی و نوسازی تجهیزات کهنه حائز اهمیت است که متاسفانه به دلیل هزینه های بالایی که وزارت بهداشت دارد و بدهی بیمه ها که پرداخت نمی شود این نوسازی ناوگان اتاق عمل و بیهوشی و پایش هایی که باید انجام شود انجام نشده و این چالش دیگری برای همکاران ماست.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: