کد خبر: ۱۴۴۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 04
خواب صحیح این است، که ما حداقل 7 ساعت با آرامش به دور از اشعه UV بخوابیم. یعنی نور خورشید وجود نداشته باشد چراکه در غیر این صورت خواب معنا استراحت پیدا می‌کند و ما را در خطر ابتلا به دیابت نوع 2 قرار می‌دهد.

شفا آنلاین>سلامت>رئیس کرسی یونسکو در تحقیقات بین رشته‌ای دیابت، در خصوص رابطه خواب با دیابت گفت: صحیح این است، که ما حداقل 7 ساعت با آرامش به دور از اشعه UV بخوابیم. یعنی نور خورشید وجود نداشته باشد.

به گزارش شفا آنلاین،علی اکبر موسوی موحدی رئیس کرسی یونسکو در تحقیقات بین رشته‌ای دیابت و رئیس قطب علمی بیوترمودینامیک کشور  با بیان اینکه رابطه معناداری میان خواب مناسب شبانه و ابتلا به دیابت نوع دو وجود دارد، گفت: خواب مساله بسیار مهمی است، بسیاری از ما خواب را با استراحت اشتباه می‌گیریم.

به اذعان وی خواب صحیح این است، که ما حداقل 7 ساعت با آرامش به دور از اشعه UV بخوابیم. یعنی نور خورشید وجود نداشته باشد چراکه در غیر این صورت خواب معنا استراحت پیدا می‌کند و ما را در خطر ابتلا به دیابت نوع 2 قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه در خواب، بخشی از سموم بدن گرفته می‌شود و برخی هورمون‌ها و مواد ضد اکسیدان نیز ساخته می‌شود گفت: بر همین اساس خوابیدن درست برای رفع سموم و کاهش استرس‌ها مهم است.

رئیس کرسی یونسکو در تحقیقات بین رشته‌‌ای در بیماری دیابت با یادآوری اینکه این گذشتگان ما با این مسائل آشنا بودند و بیمارهای استرسی در آنان کمتر دیده می‌شده است اظهار کرد: خواب مناسب ضد اکسیدان قوی برای مقابله با رادیکال‌های آزاد است.

وی خاطر نشان کرد: رادیکال‌های آزاد عامل دیابت نوع دو هستند و ضد اکسیدان‌ها که خواب مناسب هم از جمله آنها است از بروز رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند.

رئیس قطب علمی بیوترمودینامیک کشور با اشاره به اینکه بیداری شبانه و کار با تلفن همراه عاملی برای عدم خروج سموم از بدن به صورت کامل است گفت: در نتیجه  فعالیت‌های شبانه با تلفن همراه میزان مواد استرس زا در بدن بالا رفته و موجب رشد دیابت نوع دو و عوارض آن می‌شود.

اشعه UV لامپ‌ها موجب بر هم خوردن خواب می‌شود 

رئیس انجمن بیوشیمی فیزیک ایران در خصوص نقش اشعه UV تولیده شده در لامپ بر خواب نیز اظهار کرد: مسائل زمین با کهکشان‌ها ارتباط دارد و ساعات زیستی بدن با زمین و آسمان تنظیم می‌شود.

وی ادامه داد: زمین در یک توازن با جریان‌های آسمانی است. از همین رو ما باید خوب آسمان را بشناسیم. هر کس، کیهان شناس خوبی باشد، بهتر زندگی می‌کند. 

موسوی موحدی با بیان اینکه نور خورشید با نور لامپ فرق دارد و نور خورشید زندگی و حیات ماست و تمام واکنش‌های ما را انجام می‌دهد و با نور مصنوعی تفاوت بسیاری دارد تصریح کرد: حتی اگر کسی در یک اتاق صد درصد تاریک استراحت کند اما در زمان تابش  نور خورشید باشد در تناقض با ساعت بیولوژیکی بدن خود عمل کرده است و استراحت مناسبی نخواهد داشت. 

به گفته رئیس کرسی یونسکو در تحقیقات بین رشته‌ای در بیماری دیابت مبنای خواب و بیداری بدن ما وجود تابش خورشید است، بر همین اساس ما باید آسمان را خوب بشناسیم تا بتوانیم درباره بدن خود نظر بدهیم.

کیهان شناسی راز سلامتی است

وی با اشاره به سخنی از حضرت علی (ع) که می فرمایند:«بدن، چکیده جهان است»، گفت: بنابر بر فرمایش ایشان ما هم اگر می‌خواهیم چکیده جهان را بشناسیم، باید کهکشان را خوب بشناسیم.

رئیس کرسی یونسکو در تحقیقات بین رشته‌ای در بیماری دیابت با اظهار تعجب از اینکه  پزشکان ما اکنون نجوم پزشکی نمی‌خوانند تاکید کرد: بخشی ازآناتومی بدن و نفس با آسمان ارتباط دارد.

وی افزود: پزشک باید بداند که چه زمانی چه بیماری را درمان کند. همانطور که ابوعلی سینا برای درمان برخی از بیماری‌ها روز و ساعت تعیین می‌کرد. او به علم نجوم پزشکی کامل آشنا بود. 

موسوی موحدی پیشنهاد کرد: دانشکده‌های پزشکی درس‌های نجوم پزشکی را آموزش دهند تا معرفت طب در کشورمان بالا برود.

برچسب ها: دیابت ، اشعه UV ، استرس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: