کد خبر: ۱۴۴۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۹ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 03
دكتر نسيم مسعودنيا
"متخصصین بیهوشی کل کشور خواهان آن هستیم تا شرایط را طوری فراهم نمایید که عدالت بین رشته ای قربانی تصميمهاي احساسي نگردد. بدیهی است متخصصین بیهوشی و مراقبتهای ویژه آماده ارائه هرگونه کمک کارشناسی در جهت اثبات حقوق حقه این رشته تخصصی با ارائه مستندات و مدارک کافی میباشد."
شفاآنلاین: دو هفته اخيرودرپی برگزاری و تشكيل جلسه های كارشناسي دروزارت بهداشت براي تعيين تعرفه هاي پزشكي نگرانيهاي جدی براي متخصصين بيهوشي و مراقبتهاي ويژه کشورايجاد شده است.زیرا در حاليكه متخصصین بیهوشی ومراقبت های ویژه به رغم مشکلات فراوان درزمینه دستمزدهایشان منتظر افزايش منطقي تعرفه هاي فعلي بيهوشي بودند با زمزمه هاي كاهش تعرفه هاي نازل فعلي روبرو شده اند .

كمتر كسي هست كه در دوران پزشكي اطلاعاتي در خصوص تخصص بيهوشي داشته باشد چون معمولا نه واحدي راجع به آن هست نه تخصص هاي ديگر اطلاعات جامعی از آن بدست میدهند. 
بستگي دارد كه به آن چگونه نگاه كنيد اگر از دور به آن نگاه كنيد فكر ميكنيد متخصص بيهوشي مريض را با داروهايش بيهوش ميكند و تمام.
وقتي كه وارد تخصص بيهوشي ميشويد تازه با دنياي آن آشنا ميشويد 
اما از ديد يك متخصص بيهوشي: 
- وقتي بيمار بيهوش ميشود صدای ضربان قلب وریتم تنفس بيمار در مونيتور با صداي هميشگي اش در گوش و چشم متخصص حك ميشود و با هر ضربان نابجای قلب بیمار، متخصص بیهوشی هم دچار تپش قلب میشود.
- با يك افت سطح اکسیژن خون متخصص هم نفس كم مياورد.
 برای كنترل فشار خون در كسري از ثانيه لازم است که تصميم بگيرد که با كدام دارو كنترل را سريعتر انجام دهد واینکه آيا آن دارو در دسترس هست ؟! 
از طرفي استرس جراحي و جراح را هم بايد كنترل كند و کاهش دهد. 
مريض كه مدتها در صف عمل هست حالا سرماخورده است و ريه حساس و جراحی که نميخواهد كنسل كند و تو ميماني و ريكاوري سخت. 
زن حامله با نوزاد آپگار پایین در كمترین زمان نوزاد رو احيا كردن و به داد مادر حامله هم رسيدن. 
- مريض چاق با گردن كوتاه كه وارد ميشود متخصص بيهوشي تمام تمهیدات لوله گذاری سخت را بايد فراهم كند كه خدا نصيب هيچ شخصي نكند. 
از ورود بيمار در كلينيك ویزیت قبل از جراحی تا خروج بيمار از ريكاوري، تمامش نگرانی از اتفاقهاي غير قابل پيش بيني. -
- بیماران در بحرانیترین شرایط در بخشهای مراقبتهای ویژه توسط متخصصین بیهوشی و فوق تخصصهای این رشته ویزیت شده و چشم امید به دستان توانای آنان دارند.
بیماران دردمندی که بسیاری از همکاران رشته های دیگر از کاهش آلام آنها درمانده اند، کاهش درد خود را در دستان متخصصین بیوشی و درد باز می يابند.
حالا آيا انصاف است كه بدليل عدم داشتن علم و آگاهي از اين رشته كه كمتر متخصصین رشته هاي ديگر با آن آشنا ميباشند در سالهاي متمادي از عدم عدالت بين رشته اي برخوردار باشد؟
جمع کثیری از متخصصین خدوم و پاکدست رشته ی بیهوشی در نامه ای به مسئولین سلامت کشور، که به امضای حدود ۹۰۰ نفر از آنها رسیده نسبت به بی عدالتی های جاری نسبت به این رشته معترض شده اند. در بخش پایانی این نامه چنین میخوانیم:
"شایان ذکر اینکه بارها کارشناسان جامعه بیهوشی با ارائه مستندات و مدارک کافی، نظرات و نگرانیهای خویش را در جلسات مشترک به استماع آن مسوولین محترم رسانده اند.
لذا ما متخصصین بیهوشی کل کشور خواهان آن هستیم تا شرایط را طوری فراهم نمایید که عدالت بین رشته ای قربانی تصميمهاي احساسي  نگردد. بدیهی است متخصصین بیهوشی و مراقبتهای ویژه آماده ارائه هرگونه کمک کارشناسی در جهت اثبات حقوق حقه این رشته تخصصی با ارائه مستندات و مدارک کافی میباشد."
*متخصص بيهوشي و مراقبتهاي ويژه
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۸
صادقی
|
Germany
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
همین الان هم از نظر کارانهکلی تفاوت داریم با سایر تخصصها و در حد پزش ک عمومی هستیم .. شاید بعضی جاها تفاوتی نباشه ولی اکثر جاها خیلی کمتره .. با کاهش تعرفه واقعا امید و انگیزه ای برای ادامه نمیمونه .. .
پژمان سوداگری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
بسیار عالی
دقیقاََ موافقم
دکتر افشین جعفرزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
متخصصان آنستزیولوژی و مراقبت های ویژه ،در زمره پاکدست ترین پزشکان ایرانی هستند.بدون آنها تمامی بخش های بالینی و مراقبت های ویژه و اتاق های عمل تعطیل خواهد شد.روا نیست بی عدالتی بر این جامعه کوشا و قانون مند که هیچ گاه توقعی خارج از قانون و مصوبه در دریافت حق الزحمه نداشته و مجبور است استرس بالا را در قبال بیماران همراه با شب خوابی ها و کشیک های طولانی متحمل شود.
پژمان سوداگری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
بسیار عالی
دقیقاََ موافقم
دکترمحمددلجوی فرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
واقعیت امر اینست که متخصصین بیهوشی بی اغراق جزو پاکدست ترین پزشکان کشور هستند وباتوجه به مدت زمان حضور در بیمارستان ( که گاها چندین برابر پزشکان دیگر میباشد ) و کارایی بسیار بالای آنها در شرایط بحرانی و دربیماران بدحال همواره و بخصوص پس از طرح تحول مورد بی مهری مسولین قرار گرفته اند و هیچگاه به حقوق قانونی و واقعی خود دست نیافته اند . متاسفانه مسولین امر هم بدون بررسیهای همه جانبه و بدون نظرخواهی از انجمن بیهوشی و تنها به استناد گزارش چند کارشناس و آمارهایی که از مراکز خاصی تهیه میشود برای جامعه حدودا ۳۰۰۰ نفری متخصصین بیهوشی تصمیم میگیرند .متاسفانه مسولین علیرغم افزایش چندبرابری تعرفه رشته های جراحی و داخلی موفق به از بین بردن پدیده شوم زیرمیزی نشده اند و جالب اینجاست که متخصصین بیهوشی که هیچگاه از بابت زیرمیزی در مظان اتهام نبوده اند بهنگام تغییرات تعرفه بیشتراز سایر رشته ها متضرر میشوند . به امید روزی که عدالت بین رشته ای به معنای واقعی وبا در نظر گرفتن همه جوانب بدرستی برقرار گردد . باتشکر
رامین اسدالهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
دغدغه خانم دکتر مسعود نیا به نمایندگی از حدود چهار هزار متخصص وفوق تخصص بیهوشی سراسر کشور میباشد امیدوارم که دست اندرکاران این طرح متوجه این دل نگرانی متخصصین بیهوشی شده واهمیت این رشته طرازاول وراهبردی را همچون کشورهای دیکر درک کنند چرا که هرگونه تبعات ناشی از تصمیمات نادرست متوجه متولیان امر خواهد بود چوب ان را بیماران وسلامت جامعه میخورند
میترا خشکه باری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
با درود و سپاس .از نگارندگان نامه فوق که گوشه ای از زحمات و استرسهای پزشکان خدوم و فرهیخته بیهوشی را به خوبی بیان نموده اند کمال تشکر را دارم
مهناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
واقعا جانا سخن از زبان ما میگویی
واقعا اگر استرس پزشک بیهوشی را در خصوص یک ضربه ی نابجای قلبی بیمار را کسی از آقایون بفهمد،کافیست تا پی به ارزش کار بیهوشی ببرد،مشکل اینجاست،که حتی آن روز که ایشان گذرشان به دباغ خانه بیفتد،باز بیهوشند و عاجز از درک مشکلات بیهوشی،،،
امیدوارم خداوند عقل و دل سلیم به سیاستگذاران درمان عطا فرماید
صابر اختران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
با سپاس از نگارنده، لازم به ذكر است كه در حال حاضر وضعيت تعرفه ها بسيار نا اميد كننده مي باشد، پايه هاي صفر براي بيماران سوختگي كه بعضا بزرگترين چالش ها را براي متخصص بيهوشي در حفظ راه هوايي ايجاد مي كند، بي تناسبي عجيب در ميزان كا در برخي رشته ها از جمله رشته ارتوپدي كه بعضا تا ٦-٧ برابر متخصص بيهوشي از طرف جراح كد زده مي شود، هر چند پر واضح است كه بدون حضور بيهوشي، جراح محترم حتي قادر به لمس شكستگي نيز نمي باشد، با توجه به كسورات موهن كارشناسان بيمه در مورد كد هاي تعديلي، به نظر مي رسد بهتر آن مي باشد كه پايه هاي بيهوشي به حد اپتيمم نزديك گردد...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
واقعا خجالت اور است،،،نميدونم ديگه چي رو ميخوان كم كنن،،،،،نفرين بر من كه با اين همه گرفتاري بيهوشي رفتم واخرشم اينه
بيانى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
كاملا صحبت هاى به جايى هست
بعلت عدم شناخت و عدم تماس مستقيم با بيمار و همراهانش، بيهوشى اصلا به چشم نمياد عليرغم اينكه مغز متفكر و كنترل كننده ى تمام روند حين جراحى است. و حتى بى دقتيهاى جراح بايد توسط متخصص بيهوشى جبران و كنترل شود
وزیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
با سلام ...در تمام دنیا و بخصوص آمریکا رشته بیهوشی ارزشش بالاتر از رشته های جراحی هست بدلیل استرسی که به متخصص وارد میشود. ..رشته فرساینده و پرمسولیت که در ایران نادیده گرفته شده و از دیدگاه دیگران نادیده انگاشته میشود...جالب آنکه از نظر بیمه مسولیت حرفه ای بیشترین عدد ورقم را داراست بدلیل حساسیت جان بیمار.....حال ببینی و چه اجحافی میشود در حق متخصصان این رشته....
مکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
این متخصصین بیهوشی هستند که انجام اعمال جراحی را امکان پذیر می کنند ولی به رغم نقش حیاتی همیشه در سایه بودند. کم کم زمان ان رسیده که مردم این فرشته نجات را که اونها را از درد ورنج جراحی نجات میده بشناسند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
بیهوشی یکی از مظلومترین رشته های تخصصی هست و جزء رشته های با درآمد بالا نیست، درآمدش هم از حلالترین درآمدها بین پزشکان است و اصولا کمترین امکان رو برای گرفتن زیرمیزی داره(هرچند کلا در بقیه رشته ها هم زیرمیزی خیلی خیلی کم شده). واقعا انصاف نیست همین درآمد کم رو هم بخوان از بین ببرن.با این کار درآینده تمایل به ورود به این رشته کمتر میشه و طی سالهای آینده کشور با مشکل کمبود متخصص بیهوشی مواجه میشه.با این کار درآمد متخصص بیهوشی به اندازه یک پزشک عمومی میشه و ورود به این رشته هیچ توجیه اقتصادی نخواهد داشت و ظلم به کسانی است که توی این رشته کار میکنن،اون هم با این همه استرسی که این رشته داره.چرا موقع گرفتن بیمه مسئولیت حق بیمه ما جزء گرونترین ها هست ولی موقع تعیین k جزء پایین ترینها میشیم.این کار یه جور ... هست.دزدی فقط از دیوار مردم بالا رفتن نیست،این که حق یک عده رو هم بهشون ندیم دزدی محسوب میشه
فاطمه شیرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
ما به طور جدی خواستار عدالت بین رشته ای هستیم و در راه احقاق این حق خود از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.
سپاس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
با تشکر از همکاران زحمتکش بیهوشی
دکتر علیرضا مازیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
با سلام و عرض ادب
من موندم در حالیکه بسیاری از اعمال جراحی ارتوپدی حدود ۴۰ تا ۶۰ کای جراحی دارند و اعمال سنگین و طولانب مدتی بر روی بیماران مسن و مشکل دار قلبی ریوی انجام میشود که همراه با کلی استرس برای متخص بیهوشی میباشد در نهایت پایه بیهوشی ۳ یا ۴ کا دارد.
واقعا نه تنها خنده دار بلکه توهین آمیز است.
چطور است که در اکثر کشورها پایه بیهوشی ۳. تا ۵۰ درصد پایه جراحیست در حالیکه در ابران حدود ۱۰ تا ۱۵ درصده.آیا اونا مغزشون کار نمیکنه یا ما خیلی وضع بیهوشیمون خوبه ؟
مختاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
کلا هر گروهی زیر میزی میگیره بیشتر هواشون را دارن. ما بیخود منتظریم دلشون بسوزه و عدالت را رعایت کنند. بهتره یا شغلمون را عوض کنیم یا راهی برای دریافت زیر میزی پیدا کنیم.
ياسمين ساجدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
به نظر شما ايا با كاهش ناعادلانه تعرفه ها انگيزه اي براي كاركردن متخصص بيهوشي با اين فشار كاري در رشته بيهوشي باقي ميماند ؟؟؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
با سلام
بعد از اجرای طرح تحول سلامت که مبنای آن ایجاد عدالت بین رشته‌ای بخصوص در رشتهای پایه مانند بیهوشی بود و مسوولان امر مکرر به آن اذهان میکردند ولی در بین راه ورق برگشت و باعث تشدید این فاصله بین متخصصین بیهوشی که پاکدست ترین پزشکان بودند با سایر تخصصها شد.
این متخصصان مظلوم که نه زیرمیزی میگرفتند و نه لابی قدرتمندی داشتند و فقط امیدشان به خدا و دانش بالای خودشان بود و بقول مسوولان وزارت دلخوش بودند در اصلاحیه بعدی آن دیدند که لابی گریها به بار نشسته و عدالت به ناحق رسیده و متخصصین بیهوشی مظلوم تر از قبل واقع شده‌اند که این در دولت تدبیر و امید جای بسی ناامیدی بود
ومنسلام به عنوان یک متخصص میگویم کاش منم زیر میزی میگرفتم شاید امروز به حقم میرسیدم
ریسک بیهوشی و جراحی کودکان و لاپاروسکوپی و......برای من ولی سودش مال دیگران و این عدالت است که کتاب اصلی به نفع عده‌ای بومی سازی شود که با کتاب اصلی بسیار متفاوت است
وخدا بر ما نظر میکند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
با تشکر از نگارنده و امید به تحقق عدالت بین رشته ای.
درآمد باید با مسوولیت و سختی رشته همخوانی داشته باشد.رشته بیهوشی از پرمسولیت ترین رشته های پزشکی است.بیماران و سایر تخصصها در شرایط کریتیکال به متخصص بیهوشی نیاز پیدا میکنند.در کنار این استرس کاری و شیفتهای پی در پی در بیمارستان اگر تامین مالی وجود نداشته باشد مسلما بازده کار پایین می آید.
ناشناس
|
United States
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
نسل جوان متخصصین بیهوشی با باتجربه های این رشته نمی گذارند چنین اتفاقی بیفته . بهتره وزارت هم چنین اشتباهی را نکنه چون قابل جبران نخواهد بود .
دکتریزدان مهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
باسلام.دوست وهمکارعزیزدکترمسعودنیابه حق بی عدالتی درتعرفه های رشته تخصصی بیهوشی راتشریح کردند.مابه عنوان اعضای جامعه بیهوشی ایران خواستاررسیدگی جدی به حقوق صنفی خودواصلاح تعرفه های نابجاوبرقراری عدالت هستیم
دکتر آبروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
با سلام
واقعا اجحافی که در حق این قشر مظلوم صورت گرفته قابیل با هابیل نکرد
از توهینی که در کدهای پایه صفر و تعدیلیها گرفته تا یک کا برای یک ربع ساعت
یعنی یک ربع بیمار را شما زیر بیهوشی ا ستیبل نگه دار تا همکارت اون طرف کارشو انجام بده بعد به شما میدن نخود به اون طرف پرده میدن هندوانه و این عدالت در دولت تدبیر و امید است که امید را در متخصصین مظلوم بیهوشی کشت
آنهایی که زیر میزی می گرفتند و قانون را رعایت نمیکردند در نزد مسوولان اجر و قرب بیشتری دارند تا جماعتی پاک دست
مهسارضوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
این متن به زیبایی نگارش شده و دردل همه متخصصهای بیهوشی هست
متاسفانه نقش حیاتی رشته تخصصی بیهوشی نادیده گرفته شده است ما ب حق خواستگار برقراری عدالت بین رشته ای هستیم
ليلا
|
United Arab Emirates
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
بإسلام واحترام،مدتها ست دغدغه ما نيروهاي تازه وارد بيهوشي بي عدالتي بين رشته خود وساير رشته هاست،رشته ايي كه تا وجود نداشته باشه رشته هاي جراحي معنا نخواهند داشت،براي احقاق حقمون ،ودفاع ازتمام زحمتها وشب بيداري هامون كه بيشتر ازبقيه رشته ها اگر نبوده كمتر هم نبوده وبخاطر اينده بهترمون همه تلاشمون رو ميكنيم،
آزاده عزیزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
کاملا صحیح فرمودند ,,,حتما موافق عدالت هستم و از مسئولین انتظار توجه مثبت به متخصصین زحمتکش وپاکدست بیهوشی را دارم
علی قاسمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
ما خواهان ایجاد تعادل و توازن حق الزحمه خود در مقایسه با سایر رشته های جراحی هستیم.و این امر فقط با رایزنی وزارتخانه با کارشناسان انجمن بیهوشی میسر میشود.
آزاده عزیزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
کاملا صحیح فرمودند ,,,حتما موافق عدالت هستم و از مسئولین انتظار توجه مثبت به متخصصین زحمتکش وپاکدست بیهوشی را دارم
دکتر بهناز قطبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
سلام
خانم دکتر مسعودنیای عزیز ،آفرین به غیرت صنفی شما وتلاشتان جهت ارتقای رشته بیهوشی وعدالت بین رشته ای
واقعا این رشته شدیدا علمی و پراسترس مورد بی مهری قرار گرفته وتلاش تمامی متخصصین بیهوشی در سراسر کشور برای ارتقای جایگاه واقعی را میطلبد ،ما آماده هر گونه همکاری با فعالان صنفی بیهوشی هستیم
دكتر مجد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
با تشکر از خانم دکتر مسعود نیا که حرف دل همه متخصصین بیهوشی را گفتند.
همه متخصصين در رشته هاي مختلف کار ‌مهمی انجام میدهند اما قطعا متخصصین بیهوشی، کارشان در عین سختی، حیاتی تر و پر مسئولیت تر است.
این ادعا زمانی اثبات خواهد شد که یک روز همه اتاق عمل ها و icu ها بدون حضور متخصص بیهوشی بماند.
لذا برقراری عدالت بین رشته ای از حداقل تقاضاهای متخصصين بيهوشي می باشد . از مسئولين تقاضاي رسيدگي به اين امر مهم را دارم
مهدی هادوی
|
United Kingdom
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
دست در دست هم، تلاش برای اعتلای رشته ی بیهوشی و مراقبتهای ویژه در ایران
مهدی هادوی
|
United Kingdom
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
دست در دست هم، تلاش برای اعتلای رشته ی بیهوشی و مراقبتهای ویژه در ایران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
سلام انشالله با اتحاد وهمدلی تمام متخصصین محترم بیهوشی در سراسر کشورو اقدام عملی انجمن بیهوشی کشور شاهد شکوفاتر شدن این رشته باشیم
حميدرضا بهمني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
فرمايش همكار محترم حرف دل همه متخصصين بيهوشي است. اگر مسئولين وزارت درمان و رفاه به نقش و اهميت علمي و خدماتي رشته بيهوشي اطلاع كافي داشتند چنين برخوردي روا نمي داشتند و بايستي به انها بطور جد ياداور شد كه در صورتي كه نخواهند با حقايق رشته بيهوشي و حق و حقوق انها بطور واقعي رسيدگي كنند با برخورد صنف بيهوشي روبرو خواهند شد
مریم سلطانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
0
0
من همین امروز پرینت کار کردم رو در بیمارستانی که طرح میگذرونم گرفتم...
واقعا نا امید کننده و ناعادلانه است..
کارانه من که متخصص بیهوشی هستم از همکاران پزشک عمومی کمتر شده...
با این طرح قاصدک مسخره هم کمتر از 50 درصد کارکردمون رو بهمون میدن
دکتر امیرحسین نجفی ابرندآبادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
0
0
با عرض سلام و احترام
واقعیت امر اینست که متخصصین بیهوشی و مراقبت های ویژه(آی سی یو) بی اغراق جزو پاکدست ترین پزشکان کشورمان هستند وباتوجه به حساسیت ویژه این رشته که در تمامی دنیا دارای اهمیت بسیار بالایی (چه از نظر جایگاه معنوی و چه از نظر جایگاه مادی) می باشد و در بین 3 رشته برتر در دنیاست ،ولی متاسفانه در کشور عزیزمان ،ایران،قضیه برعکس همه جاست!گویا وظیفه خطیر حفظ جان انسان ها به هیچ انگاشته شده است.این امر دلایل متعددی دارد که در این مجمل نمی گنجد.
مدت زمان حضور متخصصین بیهوشی در بیمارستان ( که گاها چندین برابر پزشکان دیگر میباشد ) و کارایی بسیار بالای آنها در شرایط بحرانی و دربیماران بدحال چه در اتاق عمل و چه در آی سی یو و چه در بخش های معمولی بیمارستان مساله ای است غیر قابل انکار؛ولی متاسفانه این رشته مهم و خطیر و متخصصین مظلوم آن که به صورت لحظه ای و ثانیه ای با جان انسان ها سر و کار دارند، همواره و بخصوص پس از طرح تحول مورد بی مهری مسولین قرار گرفته اند و هیچگاه به حقوق قانونی و واقعی خود دست نیافته اند . متاسفانه مسولین امر هم بدون بررسیهای همه جانبه و بدون نظرخواهی از انجمن بیهوشی و تنها به استناد گزارش چند کارشناس و آمارهایی که از مراکز خاصی تهیه میشود که به هیچ وجه از لحاظ علمی و آماری شیوه صحیح مورد قبولی نمی باشد،برای جامعه حدودا چهار هزار نفری متخصصین بیهوشی تصمیمات ناعادلانه ای میگیرند .متاسفانه مسولین علیرغم افزایش چندبرابری تعرفه رشته های جراحی و داخلی موفق به از بین بردن پدیده شوم زیرمیزی نشده اند و جالب اینجاست که متخصصین بیهوشی که هیچگاه از بابت زیرمیزی در مظان اتهام نبوده اند بهنگام تغییرات تعرفه بیشتراز سایر رشته ها متضرر میشوند . به امید روزی که عدالت بین رشته ای به معنای واقعی و با در نظر گرفتن همه جوانب به درستی برقرار گردد.
چرا که در غیر این صورت دلسردی و ناامیدی متخصصین این رشته بسیار پراسترس و حساس که به جرات پراسترس ترین رشته در میان رشته های مختلف پزشکی است،شدت بیشتری می یابد و نه تنها این رشته مظلوم در ایران بیشتر از پیش به سمت زوال خواهد رفت،بلکه ضرر اصلی به جامعه و بیماران خواهد رسید!
با ادامه روند معیوب کنونی،درآینده تمایل به ورود به این رشته کمتر خواهد شد و طی سالهای آینده کشور با مشکل کمبود متخصص بیهوشی مجرب و توانمند مواجه خواهد گردید.
وقت آن است که مسولین محترم تصمیم گیر وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و نیز مسولین محترم بیمه به این پرسش پاسخ دهند که چرا به هنگام گرفتن بیمه مسئولیت،حق بیمه مسولیت برای متخصص بیهوشی جزء گرانترین ها هست ولی وقتی صحبت درآمد مالی و تعیین تعرفه و k می شود،تعرفه بیهوشی جزء پایین ترین تعرفه ها محسوب می گردد؟؟!
مسولین محترم باید برای جبران این ظلم اقدام عاجل انجام دهند.
در پایان ضمن تشکر ویژه از سرکار خانم دکتر مسعودنیا که به حق درد دل همه ما متخصصین بیهوشی را بیان نموده اند،
مجددا تاکید می نماییم که خواستار برقراری واقعی عدالت بین رشته ای هستیم.
یاحق

دکتر امیرحسین نجفی ابرندآبادی
متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه
ماندانا تراکمه
|
-
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
0
0
بسیار عالی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: