کد خبر: ۱۴۴۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 09
نایب رئیس انجمن جراحان قلب کشوردرگفتگو با شفاآنلاین اعلام کرد:
شفاآنلاین :نایب رئیس انجمن جراحان قلب کشوربا بیان اینکه جراحی قلب درایران ارزانتروباکیفیت ترازبسیاری کشورهای دنیاست گفت: ارزان بودن خدمات پزشکی و امنیت ایران در منطقه،بی تردید فرصت مناسبی برای گسترش توریسم درمانی است.
دکتر محراب مرزبان، در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین ضمن بیان این مطلب اظهار داشت : هزینه های جراحی قلب در کشور ما بسیار ارزان است و در کل هزینه های پزشکی در ایران در مقایسه با سایر کشور ها ارزان تر است. به طور مثال ویزیت یک پزشک متخصص در کشور ترکیه که در همسایگی ما است حدود 8الی 10 برابر ایران است؛ بنابراین ما درمجموع پزشکی بسیار ارزانی داریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیمه ها نیز فراگیر تر شده و همچنین با طرح تحول سلامت که پرداختی مستقیم مردم کم شده، دسترسی به خدمات پزشکی برای مردم آسان تر شده است. ولی برای بیمارانی که بیمه هم ندارند جراحی ها و درمان های قلبی بسیار ارزان تر از کشور های دیگردنیاست.

نایب رئیس انجمن جراحان قلب کشورتصریح کرد: ارزان بودن خدمات پزشکی در کشور، با توجه به اینکه کشور ما در منطقه امنیت دارد به ما فرصتی می دهد که بتوانیم از این شرایط برای جذب توریسم درمانی استفاده کنیم و فرصت مناسبی است که زیر ساخت های لازم فراهم شود تا توریسم درمانی را تبدیل کنیم به یک نقطه مثبت در کار بهداشت و درمان کشور و همچنین برای درآمدزایی کشور.

دبیر علمی پنجمین کنگره مشترک جراحان قلب و عروق در مورد تأثیرتحریم ها در حوزه جراحی قلب و عروق نیزگفت: تحریم ها به چند شکل در حوزه جراحی قلب مؤثر بود؛ یک سری تحریم ها، علمی بود و دسترسی ما به منابع علمی محدود شده بود .همچنین دسترسی به وسایل و تجهیزات نوین مربوط به جراحی قلب را نیزدراختیار نداشتیم.

وی ادامه داد: التبه در حال حاضر هم عوارض تحریم ها دیده می شود. گرچه وضعیت بهتر شده ولی به عنوان مثال درزمینه تجهیزات جراحی های روباتیک با تحریم روبروهستیم و نمی توانیم در جراحی ها روبات های پیشرفته داشته باشیم. البته متخصصین داخل کشور، برای اینکه بتوانند این تکنولوژی را بومی کنند اقداماتی را آغازکرده اند که امیدواریم شاهد نتایج زودهنگام باشیم.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: