کد خبر: ۱۴۴۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 01
سویق به‌عربى یعنى آرد هر نوع ماده خوراکى، مراد از آن در طب سنتى، آرد بوداده خوراکى‌هاست، بسته به اینکه از چه ماده غذایى تهیه شده، خواص آن متفاوت است.

شفا آنلاین>تغذیه>یک داروساز سنتی گفت: سویق جو خشک‌کننده رطوبات معده و تقویت‌کننده معده‌های گرم است, حرارت و عطش را در صفراوى‌مزاجان تسکین می‌دهد؛ سویق جو را با کمی شیرینی و به‌صورت حریره به اطفال بدهند چرا که به رشد و نمو آنها کمک مى‌کند.

به گزارش شفا آنلاین، راحله زارع‌شاهی درباره خواص سویق اظهار داشت: سویق به‌عربى یعنى آرد هر نوع ماده خوراکى, مراد از آن در طب سنتى، آرد بوداده خوراکى‌هاست, بسته به اینکه از چه ماده غذایى تهیه شده، خواص آن متفاوت است.

سویق‌ها نفّاخ هستند و بهتر است با شکر یا عسل مصرف شوند

این داروساز سنتی افزود: برای تهیه سویق، باید ماده مورد نظر را تفت داد به‌طورى که نه خام باشد نه بسوزد, سپس با آب گرم شسته و بعد از آن با آب سرد شسته شود, بعد آن را خشک کرده و آرد کنند؛ سویق‌ها نفاخ هستند و بهتر است با شکر یا عسل مصرف شوند.

وی تصریح کرد: سویق جو تقویت‌کننده معده‌های گرم و خشک‌کننده رطوبات معده است, حرارت و عطش را در صفراوى‌مزاجان تسکین می‌دهد؛ برای فرونشاندن سردردهای ناشی از حرارت معده مفید است.

مصرف سویق جو به رشد و نمو اطفال کمک می‌کند

زارع‌شاهی متذکر شد: توصیه می‌شود سویق جو را با کمی شیرینی و به‌صورت حریره به اطفال بدهند چرا که به رشد و نمو آنها کمک مى‌کند؛ سردمزاجان, سالمندان و کسانی که با خوردن سویق دچار نفخ می‌شوند, بهتر است آن را با قند یا رازیانه یا زیره مصرف کنند.

وی یادآور شد: برای تهیه سویق جو، آن را بو داده به‌حدی که نه بسوزد و نه خام بماند, سپس آن را یک ساعت در آب گرم خیسانده و بعد از آن با آب سرد شستشو شود و در نهایت پس از خشک شدن جو، آن را آرد کنند.

برچسب ها: طب سنتی ، نفخ ، سردمزاجان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: