کد خبر: ۱۴۳۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 27
دبیر انجمن داروسازان تهران؛الکترونیکی شدن فرآیند تهیه و توزیع و عرضه دارو به بیماران گام موثری در راستای کنترل و مصرف بهینه داروست
شفا آنلاین>سلامت>دبیر انجمن داروسازان تهران گفت: راه‌اندازی پرتال دارویی، واردات و توزیع دارو در بازار مصرف را کنترل می‌کند و مکلف است تا قبل از ارائه دارو به بازار از اصالت آن مطمئن شود.

به گزارش شفا آنلاین،محمد رضا دری دبیر انجمن داروسازان تهران با اشاره به این که راه‌اندازى پرتال دارویى گامی در جهت کنترل آمار مصرف دارو در کشور است، اظهار داشت: وجود این پرتال سبب می‌شود تا واردات و توزیع دارو کنترل شده و قبل از این که دارو به دست بیمار برسد از قاچاق یا تقلبی بودن آن مطلع شد.
 
دری درخصوص تاییدیه داروها تصریح کرد: شرکت‌های وارداتی و توزیع کننده با استفاده از این پرتال و ارسال کد اصالت می‌توانند تأییدیه داروها را مشاهده کنند تا در صورتی که دارو از مبادی رسمی وارد نشده یا از اصالت لازم برخوردار نبود تهیه و خریداری نشود.

 
وی افزود: این پرتال که در راستای ارائه خدمات الکترونیک به مردم است، موجب می‌شود تا شیوع بیماری‌ها در نقاط مختلف کشور با توجه به داروهای تجویز شده و حتی پزشکانی که بیش از حد دارو تجویز می‌کنند، شناسایی شوند.

به گفته دبیر انجمن داروسازان تهران الکترونیکی شدن فرآیند تهیه و توزیع و عرضه دارو به بیماران گام موثری در راستای کنترل و مصرف بهینه داروست که با اجرایی شدن آن و همچنین الکترونیکی شدن نسخ می‌توان علاوه بر کاهش هزینه‌ها و اشتباهات محتمل کیفیت ارائه خدمات دارویی به بیماران را تا حد قابل توجهی افزایش داد.
برچسب ها: خدمات ، دارو ، پرتال
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: