کد خبر: ۱۴۳۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 27
وزیر بهداشت اعلام کرد:
حسن قاضی زاده هاشمی بیان کرد: امروز یکی از بزرگترین طرح های بیمارستانی غرب کشور در سنندج به بهره برداری رسید و می تواند گام مهمی در راستای پذیرش بیماران استان و گسترش توریسم درمانی باشد.
 شفاآنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کردستان یکی از استان های مستعد توریسم درمانی بوده و با بهره برداری از بیمارستان کوثر این صنعت در استان گسترش می یابد.

به گزارش شفاآنلاین،حسن قاضی زاده هاشمی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح فاز نخست بیمارستان کوثر سنندج در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان افزود: امروز یکی از بزرگترین طرح های بیمارستانی غرب کشور در سنندج به بهره برداری رسید و می تواند گام مهمی در راستای پذیرش بیماران استان و گسترش توریسم درمانی باشد. 
وی اضافه کرد: احداث این بیمارستان از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان بوده و عملیات احداث آن از سال 88 شروع شد و در دولت تدبیر و امید شتاب یافت. 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: برای احداث این بیمارستان هزار و 700 میلیارد ریال هزینه شده و هزار و 300 میلیارد ریال نیز برای تجهیز آن صرف شده است. 
وی با بیان اینکه با احداث این بیمارستان قطب آموزشی پزشکی بزرگی در استان کردستان راه اندازی می شود افزود: امروز همچنین 10 طرح پزشکی در شهرستان های قروه، مریوان، سقز و کامیاران به بهره برداری می رسد. 
**اورژانس بیمارستان کوثر سنندج به آمبولانس هوایی تجهیز می شود 
قاضی زاده هاشمی در ادامه گفت: اورژانس هوایی یکی از نیازهای این واحد بیمارستانی بوده و در اینده نزدیک به این مهم تجهیز خواهد شد. 
وی اظهار کرد: هم اکنون نیز با خرید خدمت از ارتش، نیروی انتظامی و یا هلال احمر اورژانس هوایی این واحد بیمارستانی راه اندازی می شود. 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص معوقات شرکت های بیمه ای و کارکنان علوم پزشکی نیز ابراز امیدواری کرد قبل از سال جدید بخشی از این معوقات پرداخت شود. 
**2 تیم تخصصی برای بررسی حادثه فوت مادر مریوانی اعزام می شود 
وی در ادامه با اشاره به حادثه فوت مادر مریوانی در بیمارستان این شهر گفت: مرگ و میر مادران یکی از شاخص های مهم این وزارتخانه در سطح داخلی و بین المللی بوده و برای بررسی این موضوع 2 تیم هم از وزارتخانه و هم از علوم پزشکی استان برای بررسی اعزام می شوند. 
قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: این 2 تیم مساله مرگ این مادر مریوانی را به صورت تخصصی بررسی کرده و نتایج ان در رسانه ها منعکس می شود. 
امروز همچنین با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی علاوه بر افتتاح فاز نخست بیمارستان کوثر، کلینیک تخصصی ویژه دانشگاه علوم پزشکی با اعتبار 40 میلیارد ریال و بخش اورژانس بیمارستان توحید سنندج نیز به بهره برداری می رسد. 
همچنین امروز مرکز ام آر آی مریوان و سقز، کلینیک تخصصی ویژه بیمارستان شهید بهشتی و مرکز فوریت های پزشکی قروه، بیمارستان 32 تختخوابی جدید الاحداث شهدا دهگلان، سی تی اسکن بیمارستان های امام خمینی ( ره) دیواندره و سینای کامیاران به صورت همزمان توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری می رسد. 
سیدحسن قاضی زاده هاشمی' وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه جمعی از معاونیش در سفری یک روزه مهمان مردم کردستان است. 
سنندج با حدود 500 هزار نفر جمعیت مرکز استان کردستان است. 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: