کد خبر: ۱۴۳۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 28
سازمان ملل متحد در گزارش خود آورده، برآورد می‌شود که 322 میلیون نفر در سال 2015 دچار اختلالات افسردگی شدند که نشان‌دهنده افزایش 4/18 درصدی در یک دهه اخیر با توجه به بالا رفتن عمر افراد است.
شفا آنلاین:سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، بیش از 4 درصد از جمعیت جهان مبتلا به افسردگی هستند و زنان، جوانان و سالمندان، بیشتر مستعد ابتلا به تاثیرات ناتوان‌کننده آن هستند.

به گزارش شفا آنلاین:سازمان ملل متحد در گزارش خود آورده، برآورد می‌شود که 322 میلیون نفر در سال 2015 دچار اختلالات افسردگی شدند که نشان‌دهنده افزایش 4/18 درصدی در یک دهه اخیر با توجه به بالا رفتن عمر افراد است. این گزارش با اشاره به بهره‌وری ازدست‌رفته ناشی از بی‌احساسی یا فقدان انرژی که منجر به ناتوانی در انجام وظایف شغلی یا کنار آمدن با زندگی روزمره می‌شود، می‌گوید زیان‌های اقتصادی جهانی افسردگی از بیش از 1 تریلیون دلار در سال فراتر رفته است.

 افسردگی به تنهایی بزرگترین عامل سال‌ها زندگی همراه با ناتوانی و بنابراین اصلی‌ترین علت ناتوانی در جهان امروز است.
افسردگی 5/1 برابر در زنان نسبت به مردان شایع‌تر است. در این گزارش آمده، بیشتر از 250 میلیون نفر دچار اختلالات اضطراب، از جمله هراس‌ها، حملات پانیک، وسواس فکری-عملی و اختلال استرس پس از سانحه هستند. حدود 80 درصد از افراد مبتلا به بیماری‌های روانی، در کشورهای با درآمد کم و متوسط زندگی می‌کنند.


در واقع در بسیاری از کشورها که مردم تحت تاثیر فقر، بیکاری، جنگ داخلی و درگیری قرار دارند، خطر اختلالات اضطرابی و همچنین افسردگی بیشتر است. به ویژه سه گروه سنی جوانان، زنان باردار و افراد مسن، نسبت به افسردگی آسیب‌پذیر هستند. فشارها بر جوانان امروزی شاید شبیه به هیچ نسل دیگری نباشد. یکی دیگر از گروه‌های هدف، زنان باردار یا پس از زایمان است. افسردگی در این دوران بسیار شایع است و حدود 15 درصد از آنان دچار افسردگی می‌شوند. بازنشستگان نیز آسیب‌پذیر هستند. سالانه حدود 800 هزار نفر اقدام به خودکشی می‌کنند. خودکشی در مردان ساکن کشورهای با درآمد بالاتر شایع‌تر، اما در زنان ساکن کشورهای با درآمد پایین‌تر و متوسط شایع‌تر است.سپید
منبع: Reuters
برچسب ها: افسردگی ، ناتوانی ، جهان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: