کد خبر: ۱۴۳۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 26
اولک چسنوف؛یکی از راه های حفظ سلامت مردم، حذف فست فودها از رژیم غذایی است

شفا آنلاین>سلامت>معاون سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه مهمترین هدف این سازمان، آموزش و اصلاح سبک زندگی مردم در دنیاست، گفت: یکی از راه های حفظ سلامت مردم، حذف فست فودها از رژیم غذایی است.

 به گزارش شفا آنلاین، اولک چسنوف عصر شنبه در دیدار از پایگاه های سلامت کرج اظهار کرد: اکنون شیوع بیماری های غیر واگیر در جهان رشد زیادی پیدا کرده است که پیشگیری از انواع بیماری های غیر واگیر، مستلزم اصلاح سبک زندگی و ذائقه غذایی مردم در جهان است.

چسنوف خاطرنشان کرد: در دیدار از یک مدرسه دخترانه و پایگاه سلامت البرز به این واقعیت دست پیدا کردیم که تلاش مسؤولان ایرانی در حوزه آموزش به دانش آموزان و خانواده ها بی نظیر است.

وی ادامه داد: استفاده نکردن از فست فودها، تغذیه صحیح، پرخوری نکردن، نخوردن غذاهای چرب، مصرف غذای سالم، ورزش کردن و دوری از عوامل سترس زا از جمله نکاتی است که هر فردی برای دستیابی و حفظ سلامت خود باید به آن ها توجه کند.

وی گفت: در مدارس، مراکز و پایگاه های بهداشت در ایران به دانش آموزان و خانواده ها نکاتی خوبی در زمینه سلامت آموزش داده می شود که ارتباط مستقیم با سلامت فردی و اجتماعی دارد.

در این دیدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز نیز گفت: با حمایت دولت، تلاش و اقدامات خوبی برای آگاهی بخشی مردم نسبت به بیماری های غیر واگیر انجام شده است.

دکتر حمید درفشی یادآور شد: استان البرز در حوزه بهداشت و سلامت پایلوت آموزشی و اجرایی طرح های ملی در حوزه سلامت است.

وی اظهار کرد: آموزش، مهمترین نقش را در پیشگیری از انواع بیماری های غیرواگیر دارد؛ لذا یکی از برنامه های مشترک آموزش و پرورش، توجه به مقوله بهداشت و درمان است.
برچسب ها: سازمان ، بهداشت ، فست فود
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: