کد خبر: ۱۴۳۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 27
به گزارش هلث‌دی پژوهشگران بریتانیایی در ۱۱۶ فرد داوطلب سالم بزرگسال در سنین ۲۰ تا ۷۴ میزان‌های هردوی شکل فعال و غیرفعال ویتامین D، میزان‌های چربی و توده عضلانی را اندازه گرفتند.
شفا آنلاین:یک بررسی جدید نشان می‌دهد که افراد با میزان‌های بالاتر شکل «فعال» ویتامین D در خون توده عضلانی بیشتری دارند.

به گزارش  شفا آنلاین:به نقل از هلث‌دی پژوهشگران بریتانیایی در ۱۱۶ فرد داوطلب سالم بزرگسال در سنین ۲۰ تا ۷۴ میزان‌های هردوی شکل فعال و غیرفعال ویتامین D، میزان‌های چربی و توده عضلانی را اندازه گرفتند. این پژوهشگران دریافتند که میزان‌های بالاتر ویتامین D فعال در خون با توده و حجم عضله بدون چربی بالاتر همراهی دارد.

زکی حسن اسمیت از دانشگاه بیرمنگام، سرپرست این بررسی، گفت: «ما با بررسی اشکال متفاوت ویتامین D در یک پژوهش، می‌توانیم بگوییم نسبت به آنچه قبلا فکر می‌کردیم، رابطه پیچیده‌تری در این زمینه وجود دارد.» حسن اسمیت گفت: «ممکن است میزان چربی بدن با افزایش میزان ویتامین D غیرفعال در خون ارتباط داشته باشد، اما توده عضلانی بی‌چربی است که با افزایش میزان شکل فعال ویتامین D ارتباط دارد.» او افزود:‌ «شناخت این تصویر کامل و سازوکارهای سببی ضروری است تا بتوانیم تعیین کنیم مصرف چه نوع مکمل ویتامین D قدرت عضلاتی را تشدید می‌کند.» این پژوهشگران یادآور شدن پژوهش‌های پیشین ویتامین D غیرفعال را به کم بودن توده عضلانی ارتباط داده بودند. حسن- اسمیت گفت با اینکه درک خوبی از چگونگی تاثیر ویتامین D بر قدرت استخوانی وجود دارد، هنوز باید چیزهای بیشتری را درباره چگونه تاثیر این ویتامین بر عضلات دریابیم.

او افزود: «هنگامی که به چالش‌های عمده در برابر فراهم‌کنندگان مراقبت‌های بهداشتی در سراسر جهان مانند چاقی و سالمند شدن جمعیت می‌نگریم، می‌توانیم دریابیم که به حد مطلوب رساندن کارکرد عضلات چقدر اهمیت دارد.» ویتامین D را ویتامین نور آفتاب هم می‌نامند، زیرا پرتوهای ماورای بنفش نور خورشید به پوست باعث تولید این ویتامین در بدن می‌شود. این ویتامین همچنین از غذاهایی مانند ماهی‌های چرب، زرده تخم‌مرغ و شیر و غلات آماده غنی‌شده با ویتامین D و نیز مکمل‌های این ویتامین قابل دریافت است. یافته‌های این بررسی در ۱۵ فوریه به طور آنلاین در ژورنال PLOS One منتشر شده است.سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: