کد خبر: ۱۴۳۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 25
متاسفانه موضوع 'پروانه بهداشت' و 'سیب سلامت'، دستاویز سیاه نمایی های مکرر در شبکه های اجتماعی قرار گرفته است

شفا آنلاین>سلامت>مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: مشاهده نشان سازمان غذا و دارو به معنای دریافت پروانه تولید بر اساس ضوابط بوده اما نشان سیب سلامت به آن معناست که فرآورده موردنظر، علاوه بر پروانه ساخت موفق به اخذ گواهینامه سلامت و ایمنی نیز شده است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر بهروز جنت افزود: متاسفانه موضوع 'پروانه بهداشت' و 'سیب سلامت'، دستاویز سیاه نمایی های مکرر در شبکه های اجتماعی قرار گرفته است در حالیکه هرگونه خبر درخصوص فرآورده های غذایی و آرایشی از سوی سازمان غذا و دارو اعلام می شود.

وی در ادامه به کالاهای آسیب رسان به سلامت اشاره کرد و گفت: محصولاتی مانند انواع اسنک ، پفک و چیپس، فرآورده های پروتئینی مانن سوسیس و کالباس، همبرگر و نیز نوشابه های گازدار - به همراه محصولاتی دیگر که در ماده 37 قانون پنجم توسعه آمده است- در گروه کالاهای آسیب رسان به سلامت قرار گرفته اند.

جنت درباره آبلیمو و سرکه های تولیدی گفت: شایعات زیادی درباره این محصولات در شبکه های مجازی منتشر می شود اما واحدهای تولید کننده این محصولات نیز مانند سایر فرآورده ها تحت نظارت دائم و سختگیرانه مسئولین فنی و نیز معاونت های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور قرار دارند.

وی اضافه کرد: توصیه عمومی ما همواره مصرف نکردن یا مصرف حداقلی این محصولات است و این توصیه نیز صرفا 'هشدار تغذیه ای' بوده و به معنای ممنوعیت مصرف نیست؛ درج چراغ راهنمای تغذیه روی محصولات غذایی نیز با هدف اطلاع رسانی تغذیه ای صورت گرفته است.


وی یادآور شد: این محصولات در طرح کشوری با نام 'نمونه برداری از سطح عرضه' PMS، سالانه مورد آزمون و پایش سختگیرانه قرار می گیرند و در صورت مشاهده هرگونه عدم انطباق با ضوابط، با آنها برخورد قانونی لازم به عمل می آید.
برچسب ها: سلامت ، بهداشت ، سازمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: