کد خبر: ۱۴۳۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 26
جگر مرغ سرشار از آهن است و نقش قابل توجهی در درمان کم خونی دارد و دل مرغ تقویت کننده ای خوب برای حافظه است.
مصرف دل و جگر مرغ

شفا آنلاین:با توجه به افزایش قیمت گوشت مرغ و دام، بسیاری از مردم به خوردن دل و جگر مرغ که غذایی خوشمزه است، رو آورده اند. اما آیا مصرف دل و جگر مرغ سلامتی افراد را با مشکل مواجه می کند؟

به گزارش شفا آنلاین:جگر مرغ به عنوان یکی از غذهای خوشمزه و مورد علاقه بسیاری از افراد، سه برابر نیاز روزانه، ویتامین ب12 وارد بدن می کند، این درحالی است که این ویتامین یکی از ویتامین های اصلی کمک کننده به تولید سلول های قرمز خون و جلوگیری از کم خونی و فقر آهن است.

جگر مرغ دارای ویتامین آ است که به بهبود و تقویت بینایی کمک می کند.

تأثیر دل و جگر مرغ روی بدن

جگر مرغ دارای اسید فولیک بوده و موجب تقویت باروری و جلوگیری از نقایص مادرزادی جنین می شود. جگر برای دندان و لثه استخوان مفید است زیرا حاوی مقادیر فراوانی فسفر است. جگر حاوی ویتامین ب 1 بوده که ویتامینی اساسی برای ترمیم بافت ها و سلول های بدن و پوست محسوب می شود.
براساس این گزارش نکته ضروری درباره دل مرغ این است که قبل از طبخ به خوبی از وجود روغن پاک و نیز با نمک و لیمو خوب شسته شود.

تأثیر دل و جگر مرغ روی بدن

دل مرغ سرشار از آهن است و نقش قابل توجهی در درمان کم خونی دارد و نیز حاوی پتاسیوم، روی و فسفور است. دل مرغ تقویت کننده ای خوب برای حافظه است و نیز باعث تقویت و بهبود عملکرد اعصاب می شود. دل مرغ به علت داشتن فیبر به بهبود گوارش کمک می کند.

این ماده غذایی مقدار بسیار اندکی روغن دارد و به همین علت غذایی مناسب برای کسانی است که رژیم غذایی ویژه کاهش وزن دارند.

برچسب ها: دل ، جیگر ، مرغ ، سلامتی افراد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: