کد خبر: ۱۴۳۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 25
شیر سرد نخورید و بهتر است حداقل قبل از نوشیدن آن را کمی ولرم کنید.
شفا آنلاین>تغذیه>برای مصرف شیر باید به نکات خاصی توجه داشته باشیم چرا که بعضی اوقات استفاده نادرست از آن عوارض جبران ناپذیری برای دارد.

به گزارش شفا آنلاین،صفوی متخصص تغذیه در یک برنامه رادیویی درباره چگونگی مصرف شیر گفت:مصرف شیر در نوزادان توصیه های خاصی دارد که باید رعایت شود.

وی افزود:نوزادان باید تا 6 ماهگی از شیر مادر استفاده کنند و تا یک سالگی  شیر گاو را به آن ها ندهیم و فرآورده های شیر در بعد یکسالگی باید به کودک داده شود.

این متخصص تغذیه در ادامه گفت:کودکان از سن یک تا 7 سالگی باید روزانه  یک و نیم لیوان شیر بنوشند و پسران در سنین بلوغ روزانه سه لیوان و در دختران دو و نیم لیوان شیر توصیه می شود.

صفوی بیان داشت:شیر سرد نخورید و بهتر است حداقل قبل  از نوشیدن آن را کمی ولرم کنید.

وی افزود:یکی از موضوعاتی که در هنگام مصرف شیر فله ای باید رعایت شود جوشاندن آن به مدت 20 دقیقه است.این روش موجب می شود تب مالت شیوع پیدا نکند.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه شیر را نباید در ماکروویو گرم کرد اظهار داشت:گرم کردن شیر در ماکروویو باعث بروز سرطان خواهد شد حتی اگر ظرف شیر درپوش هم داشته باشد.

وی ادامه داد:مصرف شیر با عسل در قبل از خواب باعث ایجاد خوابی راحت می شود.

صفوی گفت:جایگزین کردن شیرکاکائو به جای شیر مشکلی ندارد اما به این نکته توجه کنید که به کودکان بیش فعال شیر کاکائو ندهید چرا که باعث هیجانی شدن آن ها می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد:بهتر است در کنار شیر میوه هم فراموش نشود.
برچسب ها: سرطان ، بیش فعالی ، بلوغ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: