کد خبر: ۱۴۳۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 23
میزان کمک خیرین سلامت برای ساخت بیمارستان ها و مراکز درمانی را در سال جاری حدود هفت هزار میلیارد ریال بوده است

شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام وزیربهداشت در امور مشارکت های اجتماعی گفت که در سه سال اخیر( از بدو تشکیل معاونت مشارکت های اجتماعی در وزارت بهداشت) خیرین 40 هزار میلیارد ریال به حوزه سلامت کمک نقدی و غیرنقدی دادند.

به گزارش شفا آنلاین،دکترسید محمدهادی ایازی روز پنجشنبه درحاشیه همایش تجلیل ازخیرین سلامت مازندران درسالن اجتماعات پیامبراعظم (ص) شهرساری فزود : خیرین سلامت با کمک نقدی و غیرنقدی خود به حوزه سلامت توانستند بخش زیادی از محدودیت های مالی ناشی از مشکلات مالی دولت را کاهش دهند.

وی میزان کمک خیرین سلامت برای ساخت بیمارستان ها و مراکز درمانی را در سال جاری حدود هفت هزار میلیارد ریال اعلام کرد.وی اضافه کرد : بیشترین کمک نقدی و غیرنقدی خیرین در سطح کشور در حوزه درمانی و بهداشتی بود و این روند نیز همچنان ادامه دارد.


به گفته وی خیرین سلامت درسال های اخیر با کمک های نقدی و غیرنقدی خود افزون بر2 هزار و 700 مرکز درمانی سلامت را درکشورساختند.قائم مقام وزیر بهداشت درامور مشارکت های اجتماعی اظهارداشت:برای ساماندهی خیرین سلامت در سطح کشورحدود 620 تشکل خیرین فعال است.


تکمیل مراکز درمانی، پژوهشرا مهمترین نیازبرای ورود خیرین
ایازی ساماندهی کمک های نقدی ، تبیین نیازهای حوزه سلامت و تسریع و تسهیل در امور خیریه را از برنامه های مهم وزارت بهداشت برای جذب خیرین دانست و مهمترین نیازهای فعلی این وزارتخانه را برای ورود خیرین شامل تکمیل مراکز درمانی نیمه کاره و ساخت پژوهسرا اعلام کرد.

وی اضافه کرد:هم اکنون570 بیمارستان درسطح کشور در دست ساخت قرار دارد که نیاز به کمک خیرین دارد و با ورود این گروه تکمیل این مراکز تسریع می شود.مازندران حدود 3 هزارخیر سلامت دارد که درسه سال اخیردر این استان افزون بر 250 هزار متر مربع زمین و یک هزار میلیارد ریال کمک نقدی دادند.
برچسب ها: خیران ، بیمارستان ، همایش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: