کد خبر: ۱۴۳۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 24
در حدود سن شش تا نه ماهگی معمولا بچه ها شب بیشتر گریه میکنند . چون والدین آنها خوابند و بچه ها نمیتوانند آنها را ببینند ، دنیا برای نوزادان یا سفید است یا سیاه.

شفا آنلاین:بچه ها با گریه کردن ، با ما ارتباط برقرار می کنند ، بچه ها به خصوص در دوران نوزادی وقتی گرسنه ، تشنه ، خسته و خواب آلوده باشند و یا وقتی جایشان را خیس کرده باشند ، گریه می کنند.

به گزارش شفا آنلاین:در حدود سن شش تا نه ماهگی معمولا بچه ها شب بیشتر گریه میکنند . چون والدین آنها خوابند و بچه ها نمیتوانند آنها را ببینند ، دنیا برای نوزادان یا سفید است یا سیاه.

وقتی نیازهای آنها برطرف میشود ، همه چیز خوب است و آنها آرامند ، ولی وقتی این طور نباشد ، آنها احساس بدی دارند و گریه میکنند.

بسیاری از والدین نمی دانند که وقتی فرزندشان گریه میکند ، باید چه کار کنند.

آنها با خودشان فکر میکنند که اگر هر وقت بچه گریه می کند ، او را بغل کنند ، بچه به این کار عادت می کند و ممکن است لوس شود.

عده ای دیگر نیز هر وقت کودکشان گریه می کند ، سریع او را بغل می کنند و در مقابل حرف های دیگران که به آنها می گویند : (( بچه رو بغل نکن ! بغلی میشه ، تو همیشه نمیتونی بچه رو بغل کنی )) بی تفاوت هستند.

واقعیت این است که بغل کردن بچه ای که گریه میکند باعث لوس شدن او نمیشود . وقتی کودکتان را بغل میکنید ، او احساس امنیت می کند و این کار باعث می شود که کمتر گریه کند.

وقتی بچه را بغل میکنید ، او احساس میکند که هر وقت به شما نیاز داشته باشد ، نیازهایش را برآورده می کنید.

رابطه ی علت و معلولی برای گریه کردن کودک وجود دارد و بغل کردن شما باعث میشود که او احساس امنیت کند و بتواند به شما اعتماد نماید. اما زمانی که فرزند شما گریه میکند و شما او را بغل نمی کنید ، او احساس می کند که در این دنیا ناتوان است و هیچ گاه کاری از او ساخته نیست.

البته رفتار والدین در مقابل فرزندشان همیشه یکسان و بد یا خوب نیست و برای خودش طیفی دارد. والدین بیشتر اوقات سعی میکنند فرزندشان را آرام کنند و به او توجه کنند ولی آنها نیز انسان هستند و گاهی مأیوس و ناامید می شوند ، اگر کودکتان مدام گریه میکند ، بهتر است از یک آغوش کودک استفاده کنید و فرزندتان را در آن بگذارید تا هرجا که می روید با شما باشد و شما نیز بتوانید کارهایتان را انجام دهید .

تماس کودک با شما و این که شما با او حرکت می کنید ، به کودک آرامش می دهد.
گاهی اوقات کودک شما ، شب ها زیاد گریه می کند و شما نمیدانید باید با او چه کار کنید. وقتی کودکتان گریه می کند ، ناخودآگاه سراغ او میروید و او را بغل می کنید.
گاهی اوقات هم ممکن است به توصیه های غلط دیگران که می گویند (( بگذار بچه آنقدر گریه کند تا خوابش بگیره )) . گوش کنید بسیاری از افراد چنین عقیده ای دارند و بر این باورند که اگر کودک نیم ساعتی گریه کند ، حتما بعد از آن به خواب خواهد رفت. وقتی این کارش چند شب ادامه پیدا کند ، او دیگر شب ها گریه نخواهد کرد

حتما شما نیز دوست دارید که کودکتان شب ها آسوده بخوابد و گریه نکند ، ولی وقتی کودکتان از خواب بیدار میشود و گریه میکند و شما او را آرام می کنید ، کودکتان احساس میکند که موجود با ارزشی است و شما به او توجه دارید و او میتواند به شما تکیه کند ، وقتی کودکتان را بغل کرده و او را نوازش می کنید ، او کم کم اعتمادش به دنیای اطرافش جلب میشود.پزشکان بدون مرز

برچسب ها: گریه ، کودک ، والدین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: