کد خبر: ۱۴۳۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 22
ارتقای سامانه های فناوری اطلاعات، خطاهای پزشکی را به طور کامل از بین نخواهد برد؛ اما به میزان قابل توجهی باعث کاهش این خطاها می شود
شفا آنلاین>سلامت>استاد دانشگاه هلند با بیان اینکه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه علوم پزشکی و سلامت انکارناپذیر است، گفت: کاهش خطای پزشکی از آثار ارزشمند بهره گیری از فناوری اطلاعات در عرصه سلامت است که نمی توان آن را نادیده گرفت.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر نیک گلد موند ' Nick Guldemond' چهارشنبه در حاشیه دومین کنگره بین المللی سلامت همراه در شیراز اظهار داشت: ارتقای سامانه های فناوری اطلاعات، خطاهای پزشکی را به طور کامل از بین نخواهد برد؛ اما به میزان قابل توجهی باعث کاهش این خطاها می شود و عدم تمایل پزشکان بیمارستان ها در استفاده بیشتر از فناوری اطلاعات، بی شک باعث مرگ هزاران نفر خواهد شد.
این استاد دانشگاه هلند با برشمردن مزایای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه سلامت، بیان کرد: افزایش دسترسی به مراقبت‌های ویژه برای بیماران، افزایش دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی، افزایش راحتی و رضایت‌مندی بیمار، تشخیص سریع بیماری و کاهش اتلاف وقت از جمله مزایای توسعه فناوری ارتباطات در عرصه پزشکی و سلامت است.
وی با بیان اینکه ترویج آموزه های سلامت در فضای مجازی هر روز فزونی می یابد، گفت: دسترسی بیشتر به خدمات مشاوره‌ای، کاهش سفرها برای دریافت خدمات پزشکی، کاهش هزینه‌های درمان و افزایش ارتباط اطلاعاتی پزشکان با یکدیگر از دیگر مزایای استفاده از اینترنت و فضای مجازی در حوزه سلامت است.
این استاد دانشگاه هلند، بهبود دسترسی به اطلاعات و آشنا شدن با یافته‌های جدید پزشکی و فراهم شدن امکان آموزش از راه دور را از دیگر مزیت های غیر قابل انکار توسعه فناوری اطلاعات دانست.
وی ادامه داد: برقراری ارتباط پزشک و بیمار، استفاده از ویدیو کنفرانس برای مشاوره چهره به چهره، معاینه از راه دور توسط وسایل متعدد و قابل اتصال به کامپیوتر، ارائه دستورات به صورت متن یا صوت و یا در مواردی خاص همچون جراحی از راه دور به صورت فرمان مکانیکی و الکترونیکی توسط پزشک از جمله مواردی است که امروزه به صورت فراگیر در جهان کاربرد دارد.
گلد موند، همچنین از تاخیر کمتر در تجویز آزمایش ها و دریافت نتایج آنها در حوزه فناوری اطلاعات پزشکی به عنوان یکی دیگر از مزایای بهره گیری از این فناوری یاد کرد و گفت: خطای کمتر در گزارش ها، کاسته شدن از شمار آزمایش های تکراری، تجویز یا تکرار تجویز داروها نیز از دیگر قابلیت های توسعه فناوری ارتباطات در حوزه سلامت است.
هدف از برپایی کنگره بین المللی سلامت همراه، استفاده از فناوری های از راه دور با هدف درمان و پایش سلامتی بیان شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: