کد خبر: ۱۴۳۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 23
محققان با بررسی ۱۰ مطالعه روی بیش از ۴۰۰ بیمار جوان دریافتند که درمان غیر جراحی برای التهاب آپاندیس در مجموع موثر به نظر می‌رسد؛ اما عود آپاندیسیت در ۱۴ درصد از بیماران مشاهده شده و نویسندگان این مطالعه خواستار تحقیقات بیشتری شدند.
شفا آنلاین: یک بررسی جدید نشان می‌دهد جراحی نکردن و درمان آپاندیسیت با آنتی‌بیوتیک‌ها به تنهایی، ممکن است روش ایمنی برای بسیاری از کودکان باشد.

به گزارش شفا آنلاین:محققان با بررسی ۱۰ مطالعه روی بیش از ۴۰۰ بیمار جوان دریافتند که درمان غیر جراحی برای التهاب آپاندیس در مجموع موثر به نظر می‌رسد؛ اما عود آپاندیسیت در ۱۴ درصد از بیماران مشاهده شده و نویسندگان این مطالعه خواستار تحقیقات بیشتری شدند.

به گفته دکتر نایجل هال، استاد جراحی اطفال در دانشگاه ساوتهمپتون انگلستان و نویسنده این مطالعه: «ممکن است در آینده پیشنهاد درمان غیر جراحی با آنتی‌بیوتیک‌ها، جایگزینی مناسب برای کودکان مبتلا به آپاندیسیت حاد بدون عارضه باشد.»

وی می‌افزاید: «با این وجود، در این مرحله توصیه نمی‌کنیم که درمان غیر جراحی، خارج از یک مطالعه تحقیقاتی به دقت طراحی‌شده، به عنوان درمان ارائه شود. چراکه ما نیاز داریم به طور کامل درمان غیر جراحی را در تعداد بیشتری از کودکان ارزیابی کرده و همچنین مقایسه‌های دقیقی انجام دهیم. بنابراین بهتر می‌توانیم مزیت‌های نسبی هر روش درمانی را درک کنیم.»

جراحی از مدت‌ها قبل، درمان اصلی برای آپاندیسیت بوده است. این بیماری می‌تواند در هر سنی رخ دهد؛ اما با توجه به این مطالعه، بین سنین ۱۰ تا ۲۰ سال شایع‌تر است.

آپاندیسیت شایع‌ترین علت درد شکمی حاد نیازمند جراحی است. طبق آمار موسسه ملی دیابت و بیماری‌های گوارشی و کلیوی ایالات متحده، بیش از ۵ درصد از آمریکایی‌ها در زندگی خود مبتلا به آپاندیسیت می‌شوند. علائم آن شامل تب، تهوع و استفراغ و تحریک‌پذیری شدید شکم است.
پارگی آپاندیس که باعث آزاد شدن باکتری‌های خطرناک به داخل شکم می‌شود، یک عارضه نادر اما تهدیدکننده حیات آپاندیسیت است.

هال و گروهش، مطالعات مختلف پیشین در مورد استفاده از آنتی‌بیوتیک به تنهایی برای موارد آپاندیسیت بدون عارضه در ۴۱۳ کودک را بررسی کردند. بعد از دوره‌های پیگیری اعم از هشت هفته تا چهار سال، درمان غیر جراحی در ۷۹ درصد از کودکان موثر باقی مانده و نرخ عود آپاندیسیت، ۱۴ درصد بود. هیچ عارضه جدی مرتبط با درمان غیر جراحی گزارش نشده بود.

تحقیقات مشابهی که در مارس ۲۰۱۶ منتشر شده نشان داد که ۸ درصد از بیماران آپاندیسیتی که در ابتدا تحت درمان با آنتی‌بیوتیک قرار گرفتند، ظرف یک ماه نیاز به جراحی پیدا کردند؛ در حالی که ۲۳ درصد دچار عود آپاندیسیت در ۱۲ ماه شدند.

هال می‌گوید: «در حال حاضر، نمی‌دانیم که کدام زیرگروه از کودکان، بهتر با آنتی‌بیوتیک درمان خواهند شد یا کدام کودکان تحت عمل جراحی قرار گیرند.»

به گفته دکتر دانیل بونوئل، رئیس بخش مراقبت‌های حاد جراحی در بیمارستان هوستون متدیست: «نتیجه‌گیری از این بررسی جدید درباره میزان ایمنی رویکرد غیر جراحی برای آپاندیسیت غیرممکن است؛ از آنجایی که بسیاری از مطالعات به طور مستقیم درمان آنتی‌بیوتیکی را با جراحی مقایسه نکرده‌اند. سپید
منبع: HealthDay
برچسب ها: آپاندیسیت ، کودکان ، جراحی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: