کد خبر: ۹۸۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 23
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد خبر فوت بیماری در بیمارستان خاتم‌الانبیاء ابرکوه یزد به دلیل قصور متخصص بی‌هوشی را تکذیب کرد.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر علی دهقان با تکذیب فوت بیماری در بیمارستان خاتم‌الانبیاء ابرکوه یزد به دلیل قصور متخصص بی‌هوشی گفت: این بیمار با درد شکم به اورژانس بیمارستان خاتم‌الانبیاء ابرکوه یزد مراجعه کرده بود که پزشکان برای او تشخیص آپاندیسیت می‌دهند و به اتاق عمل می‌برند. بیمار در اتاق بی‌هوشی زیر دستگاه ماشین بی‌هوشی که مسئول اکسیژن‌رسانی به بیمار است قرار می‌گیرد اما در یک لحظه اکسیژن بیمار کاهش می‌یابد و دچار ایست قلبی می‌شود که کادر درمانی بلافاصله اقدامات احیا را انجام می‌دهند و بیمار به زندگی باز می‌گردد و بلافاصله با آمبولانس به بیمارستان یزد منتقل و در آی سی یو بستری می‌شود.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: پس از بستری شدن بیمار در آی سی یو متأسفانه بیمار به دلیل مرگ مغزی فوت می‌کند که البته در خصوص این حادثه روایت‌های مختلفی از قبیل اینکه پزشکان داروی اشتباه به بیمار داده‌اند، گاز اشتباه منجر به فوت شده و ... در فضاهای مجازی پخش شد اما زمانی که با خانواده بیمار صحبت کردیم آنها مطرح کردند که چیزی در فضای مجازی منتشر نکرده‌اند.

دهقان در پاسخ به این سوال مبنی‌ بر اینکه شایع شده که متخصص بی‌هوشی بعد از تزریق بی‌هوشی فراموش کرده است که ماسک اکسیژن را برای بیمار استفاده کند که همین امر نیز علت فوت بیمار شده است، گفت: ماشین بی‌هوشی دستگاهی نیست که متخصص آن را به بیمار وصل کند زیرا زمانی که بیمار وارد اتاق عمل می‌شود برای دریافت اکسیژن زیر این دستگاه قرار می‌گیرد و به هیچ عنوان چیزی به بیمار وصل نمی‌شود بنابراین نمی‌توان گفت متخصص بی‌هوشی دچار خطا و یا قصور شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: برای علت‌یابی این حادثه کارشناسان تجهیزات پزشکی ماشین بی‌هوشی را مورد بررسی قرار داده‌اند که خوشبختانه این دستگاه هیچ مشکلی نداشته است. همچنین پزشکان و کادر درمانی این بیمارستان جلسه کارشناسی تیم درمانی را تشکیل داده و هم اکنون نیز تیمی از سوی دانشگاه علوم پزشکی یزد عازم محل برای بررسی علت و جزئیات این حادثه است.

دهقان با بیان اینکه در حال حاضر جسد این بیمار برای بررسی علت حادثه در پزشکی قانونی است، گفت: هر جراحی و بی‌هوشی می‌تواند عوارضی را برای بیمار به همراه داشته باشد که این عارضه ممکن است به علت بیماری‌های زمینه‌ای بیمار، قصور یا خطای پزشک و یا مشکلات دستگاه جراحی رخ دهد که برای این بیمار تمام این موارد و داروهای تجویز شده در دست بررسی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد در پایان خاطرنشان کرد: خانواده بیمار انتظار چنین حادثه‌ای را به دنبال یک درد شکمی نداشتند بنابراین شکایت کردن و پیگیری علت این حادثه حق قانونی آنهاست که ما نیز برای تحقق حقوق آنها و جلوگیری از تکرار این حادثه پیگیر این مسئله هستیم.

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: