کد خبر: ۱۴۳۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 22
گاهی ممکن است بدن بویی از خود ساطع کند که اطرافیان متوجه آن شوند ولی این بوها برای ما قابل‌تشخیص و حتی تحت کنترل ما هم نیست.
شفا آنلاین:محققان ژاپنی دستگاهی ابداع کرده‌اند که ایجاد بوهای نامطبوع بدن مانند بوی تعریق را به کاربران هشدار می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین:گاهی ممکن است بدن بویی از خود ساطع کند که اطرافیان متوجه آن شوند ولی این بوها برای ما قابل‌تشخیص و حتی تحت کنترل ما هم نیست. محققان برای رفع این مشکل، دستگاهی تولید کرده‌اند که می‌تواند این بوها را شناسایی کند و به کاربر اطلاع دهد.

دستگاه sniff sniff نوعی حسگر جیبی است و به‌گونه‌ای طراحی‌شده است تا بتواند مواد شیمیایی چون دیاستیل، آمونیاک، اسید ایزووالریک و 2- نوننال را شناسایی کند. این مواد شیمیایی معمولا با ایجاد بوهای تند مانند بوی چربی پخت‌وپز، بوی عرق و بویی که ژاپنی‌ها به آن بوی افراد پیر می‌گویند، مرتبط هستند. کاربران این دستگاه را درجایی از بدن قرار می‌دهند که احساس می‌کنند بیشترین بو را تولید می‌کند و دستگاه می‌تواند نسبت به آن حساسیت نشان دهد. این بو زمانی ایجاد می‌شود که ترکیبات شیمیایی مختلف بدن تجزیه می‌شوند و ایجاد بوی نامطبوع می‌کنند. نرم‌افزار این دستگاه همراه می‌تواند این فرآیند تجزیه‌ای را شناسایی کند و بوی ایجادشده را تشخیص دهد. این دستگاه زاییده افکار «هیروشی آکی‌یاما» 43 ساله از اعضای مرکز ابداعات تجاری Konica Minolta است. آن‌ها با همکاری محققان موسسه فناوری «اوساکا»، پلات‌فرمی موسوم به HANA (بینی کمکی با دقت بالا) تولید کردند که به آن‌ها اجازه می‌دهد بوهای مختلف را موردبررسی قرار دهند.

بدن مردان در دهه 40 زندگی نسبت به هر زمان دیگری بو تولید می‌کند که بوی نامطبوعی است. مطالعات نشان می‌دهد که بوی بدن درگذر زمان تغییر می‌کند و بدن مردان میان‌سال نسبت به سایرین بوی متمایزی تولید می‌کند. این به دلیل فعالیت بیش‌ازحد غدد پوستی بدن آن‌هاست. هر چه میزان خروجی بو بیشتر باشد، مواد تجزیه‌کننده باکتری‌ها بیشتر بوده است و همین امر باعث ایجاد بو می‌شود.سپید
برچسب ها: حسگر ، بوی بد ، دهان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: