کد خبر: ۱۴۳۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 22
به گفته دکتر نوئل یونگ از دانشگاه دوک در دورهام کارولینای شمالی: «ما شاهد افزایش تعداد نوزادانی بودیم که در سن ۲ سالگی، بدون نشانه‌هایی از اختلال زنده ماندند
شفا آنلاین:بر اساس یک مطالعه جدید از نزدیک به ۴۵۰۰ نوزاد متولدشده در ۱۱ مرکز پزشکی ایالات متحده، نشان‌دهنده افزایشی اندک اما قابل‌توجه طی یک دهه گذشته در امکان زنده ماندن نوزادان بسیار نارس بدون اختلالات رشدی عصبی اولیه است.

به گزارش شفا آنلاین:به گفته دکتر نوئل یونگ از دانشگاه دوک در دورهام کارولینای شمالی: «ما شاهد افزایش تعداد نوزادانی بودیم که در سن ۲ سالگی، بدون نشانه‌هایی از اختلال زنده ماندند.» یونگ و همکارانش برای این مطالعه، میزان بقا با و بدون ناتوانی را در نوزادان بسیار نارس طی سه دوره بررسی کردند: سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳، ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱.


یک بارداری معمولی حدود ۴۰ هفته طول می‌کشد و نوزادانی که قبل از هفته ۳۷ به دنیا می‌آیند، زودرس در نظر گرفته می‌شوند. آن‌هایی که بسیار زودتر در حدود هفته ۲۲ تا ۲۴ بارداری به دنیا می‌آیند، با محدودیت زنده ماندن و به احتمال زیاد ابتلا به مشکلات جدی عصبی و دیگر بیماری‌ها مواجه می‌شوند. درک احتمال بقا و شانس ناتوانی می‌تواند به پزشکان برای مشاوره به والدین کودکان بسیار نارس در مورد پیش‌آگهی فرزندشان کمک کند. گروه یونگ دریافتند که در میان تمام کودکان متولدشده در هفته ۲۲ تا ۲۴، نرخ بقا بدون نواقص رشدی عصبی - که در ۱۸ تا ۲۲ ماهگی ارزیابی می‌شوند - در آخرین دوره مطالعه نسبت به اولین دوره، ۴ درصد افزایش یافته است. میزان مرگ‌ومیر از ۷۰ درصد در اولین دوره به ۶۴ درصد در جدیدترین دوره کاهش یافته بود.
پیشرفت‌های واقعی در کودکان متولدشده در هفته ۲۳ و ۲۴ مشاهده شد. نرخ بدون اختلال در این نوزادان به ترتیب از ۷ به ۱۳ درصد و از ۲۸ به ۳۲ درصد رسیده بود. محققان می‌گویند کاهش میزان عفونت و استفاده بیشتر از استروئیدها در مادران برای کمک به بلوغ سریع‌تر جنین، ممکن است علت این پیشرفت‌ها باشد.سپید
منبع: HealthDay
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: