کد خبر: ۱۴۲۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 20
دیورتیکولیت زمانی اتفاق می افتد که مخاط روده بزرگ، آلوده یا ملتهب شود. درد در سمت چپ و پایین شکم می‌تواند از علائم دیورتیکولیت باشد. این بیماری روده بزرگ قابل درمان است اما در صورت درمان نشدن قابلیت عود دارد.
شفا آنلاین:دیورتیکولیت یک بیماری گوارشی است که می‌تواند منجر به درد شدید در قسمت تحتانی شکم شود.


به گزارش شفا آنلاین: به نقل از prevention دیورتیکولیت معمولاً با آنتی بیوتیک و تغییرات اندک در رژیم غذایی قابل درمان است اما نیاز به توجه پزشکی نیز دارد. قبل از این که دیورتیکولیت دردسر ساز شود، باید علائم خاموش آن را بخوبی شناخت.


دیورتیکولیت زمانی اتفاق می افتد که مخاط روده بزرگ، آلوده یا ملتهب شود. درد در سمت چپ و پایین شکم می‌تواند از علائم دیورتیکولیت باشد. این بیماری روده بزرگ قابل درمان است اما در صورت درمان نشدن قابلیت عود دارد.


درد در قسمت تحتانی و چپ شکم: این درد از شایع‌ترین علائم دیورتیکولیت است و 80 درصد از مبتلایان آن را در ناحیه زیر ناف خود تجربه می‌کنند.


یبوست: بسیاری از مردم با مشکل دیورتیکولیت متوجه تغییر الگوهای اجابت مزاج می‌شوند. یبوست بسیار شایع‌تر از اسهال است.


تب و لرز: اگر دیورتیکول به باکتری آلوده شود، تب در تلاش برای مبارزه با عفونت در بدن رخ می‌دهد.


تغییر در اشتها: درد معده ناشی از دیورتیکولیت باعث کاهش اشتها نیز می‌شود. خیلی از افراد نیز مشکلات هضم را تجربه می‌کنند.


برخی داروها خطر ابتلا به دیورتیکولیت را افزایش می‌دهند از جمله استروئیدها، و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن و ناپروکسن.


درمان دیورتیکولیت معمولاً با روش‌های بدون جراحی انجام می‌شود، این روش‌ها عبارتند از:


استفاده از پدهای گرمایی روی شکم به منظور رفع درد و اسپاسم.


بستری شدن در بیمارستان تنها به هنگام بروز عوارض.


عمل جراحی در مواردی که عفونت دیورتیکول و یا خونریزی آن شدید می‌باشد. در این روش درمانی قسمتی از روده بزرگ برداشته می‌شود.


در صورت بروز درد شدید و یا تب، استراحت کنید و فعالیت‌های خود را کنار بگذارید، هنگامی که علایم بیماری رو به بهبودی گذاشت، می‌توانید به مرور فعالیت‌های گذشته را از سر بگیرید.


تجویز آنتی بیوتیک از سوی پزشک، هنگامی که دیوتیکول ها دچار عفونت شده باشند، ضروری است.


داروهایی که باعث نرم شدن مدفوع و راحتی در اجابت مزاج می‌شوند، تجویز می‌شوند همچنین خوردن غذایی پر فیبر در تمام طول زندگی و نوشیدن مایعات زیاد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: