کد خبر: ۱۴۲۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 19
همه آن پولی که از رشد و اصلاح تعرفه ها به دست می آید در جیب پزشکان نمی رود، بلکه تنها مقدار محدودی از آن که کمتر از 40 درصد است شامل پزشکان می شود.
شفا آنلاین>سلامت>معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه رشد تعرفه ها باید متناسب با تورم و نیازها باشد، گفت: غالب درآمدهای جامعه پزشکی صرف توسعه خدمات می شود و کمتر از 40 درصد پول اصلاح تعرفه ها در جیب پزشکان می رود.

به گزارش شفا آنلاین،محمد جهانگیری معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه ناوگان تکنولوژی و زیرساخت‌های نظام سلامت نیازمند به روز رسانی متناسب با توسعه خدمات است، اظهار داشت: اگر به این معقوله نپردازیم مردم متضرر می شوند بنابراین همه آن پولی که از رشد و اصلاح تعرفه ها به دست می آید در جیب پزشکان نمی رود، بلکه تنها مقدار محدودی از آن که کمتر از 40 درصد است شامل پزشکان می شود.

وی بیان کرد: بیشتر درآمدها صرف تجهیزات و دارو و خدمات هتلینگ می شود، لذا باید دقت کرد تا رشد تعرفه ها متناسب با تورم و نیازها صورت گیرد زیرا درآمد اختصاصی وزارت بهداشت و همه اقشار جامعه پزشکی را که در حوزه سلامت سرمایه گذاری کرده اند، شامل می شود و اگر  این مهم رخ ندهد در نهایت ضرر آن متوجه مردم می شود.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی اظهار داشت: غالب درآمدهای جامعه پزشکی تا امروز صرف توسعه خدمات در حوزه های مختلف پزشکی شده، مثلا اگر درآمدی برای درمانگاه و بیمارستان ها و پزشکان در بخش خصوصی میسر بوده است سعی شده امکانات ارائه خدمت را توسعه داده و در زیرساختها سرمایه گذاری کنند که در نهایت به نفع مردم و دولت است.

وی با بیان اینکه ویزیت و خدمات سرپایی هزینه های متواتر ندارد، اذعان داشت: بیشتر هزینه ها در حوزه بستری و خدمات پاراکلینیک است و سهم عمده پرداختها در حوزه های متفاوت به دارو، تجهیزات و لوازم مصرفی برای تشخیص و درمان تعلق می گیرد.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه هتلینگ بین 15 تا 20 درصد تعرفه‌ها را به خود اختصاص می دهد، تصریح کرد: خدمات پاراکلینیک هزینه های خاص خود را دارد و حدود دستمزدها از رقم های پرداخت شده به کمتر از 40 درصد هزینه‌های کل می رسد و غالب پول ها به حوزه سلامت باز می گردد و سرمایه گذاری می شود.

وی با تاکید بر اینکه هر ساله شاهد افزایش تورم و حقوق و دستمزد هستیم، گفت: باید رشد تعرفه ها حداقل متناسب با رشد هزینه ها در بیمارستان ها و مراکز درمانی باشد و براساس قانون یک بازنگری در تعیین تعرفه داشته باشیم تا متناسب با منابع و وضعیت کشور تصمیم گیری در این حوزه انجام شود.

جهانگیری با اشاره به فریز تعرفه ای طی سالهای گذشته اظهار داشت: طبق وظیفه قانونی و صنفی سازمان نظام پزشکی هر ساله نظر کارشناسی خود را در خصوص تعرفه های پزشکی اعلام می کند تا مدنظر مسئولان مربوطه قرار گیرد و همواره بر اساس متدولوژی و استراتژی حرکت نموده ایم.

وی با تاکید بر اینکه باید عدالت در درآمد را بین جامعه پزشکی برقرار کنیم، تصریح کرد: خدمات پایه و موثر در سلامت همواره مورد بی مهری واقع شده و برای همکاران نسخه نویس مانند گروه‌های اطفال، داخلی، عفونی و روانپزشکی با عنوان ضریب ترجیحی پیشنهاد رشد متناسب و معقول تعرفه ها را داده ایم.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی یادآور شد: همواره بر خود واجب می دانیم تا در تمام شرایط، همکاری های لازم را برای ارائه نظرات کارشناسی و حمایت ا ز حقوق مردم و جامعه پزشکی انجام دهیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: