کد خبر: ۱۴۲۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 19
شفاآنلاین :سلامت >جامعه پزشکی >یادداشت >دکتر علیرضا مقدسی، جراح و متخصص چشم و فوق‌تخصص قرنیه دریادداشتی به انتشار یک کلیپ در باره "دزدبودن پزشکان" انتقاد کرد.

به گزارش شفاآنلاین ،وی نوشت: به‌تازگی مؤسسه به‌اصطلاح فرهنگی آرمان‌مدیا کلیپی ساخته است که با یک سؤال موهن شروع می‌شود. ورقه‌ای به مصاحبه‌شونده نشان داده می‌شود و از وی می‌پرسد کدام‌یک دزدترند!؟

در ابتدا بیننده گمان می‌کند احتمالا عکس اختلاسگری، قاتلی چیزی به مردم نشان داده شده است، ولی از شدت تعجب مصاحبه‌شوندگان می‌فهمیم سؤال برای آنها هم عجیب بوده است. یکی فکر می‌کند اشتباه شنیده و می‌پرسد درست‌تر؟ و... .

اینجاست که کارگردان با یک تکنیک فوق‌حرفه‌ای! بیننده را غافلگیر می‌کند و دو گزینه را نشان می‌دهد؛ پزشکان یا خودروسازان، کدام‌یک دزد‌ترند! پس از دیدن کلیپ غمگین می‌شوم و فکر می‌کنم. به تمام لحظه‌هایی که از روز پزشک‌شدنم سپری کرده‌ام. شاید کلیپ راست بگوید؛ شاید من دزد باشم. باز هم فکر می‌کنم و همه ۱۰سالی را که از پزشک شدنم می‌گذرد، سریع از جلوی چشمانم می‌گذرانم.

بله من دزد هستم. اولین سال طبابتم لحظه سال تحویل و همچنین نوروز خودم را از مادرم دزدیدم و کنارش نماندم و پزشک کاروان راهیان نور بودم و عید را در شلمچه با شلیک کلاشنیکوف و هم‌زدن شله‌زرد تحویل کردم. از آن سال به بعد دقیقا هیچ سال‌تحویلی را خارج از بیمارستان نبوده‌ام. من خودم را از پدرم هم دزدیدم، وقتی پیکر نیمه‌هوشیار پدرم را به بیمارستان قلب رجایی می‌بردند، من ‌هزار کیلومتر دورتر در منطقه‌ای مرزی خسته از ۱۶ عمل جراحی و ویزیت ۷۰ بیمار روی صندلی خوابم برده بود و حتی صدای تلفن را نمی‌شنیدم. وقتی هراسان بیدار شدم، خودم را بی‌پناه‌ترین و بیچاره‌ترین موجود زمین یافتم. پدر عزیزم روی تختی افتاده بود و من حتی نمی‌توانستم کنارش باشم، من دیگر به دزدی عادت کرده‌ام.

خودم را باید از همسرم هم بدزدم. بعد از ویزیت انبوهی بیمار، در یک شهر کوچک و دورافتاده به ویزیت بیماری می‌رفتم که در بیمارستان شهر دیگری به دلیل عارضه مغزی بستری شده بود و چون چندی قبل چشمش را عمل کرده بودم، به‌خاطر اینکه فرزندانش خیالشان راحت باشد خیال همسرم را آشوب می‌کنم و ساعت ۱۱ شب به شهر دیگری می‌روم و تا برگردم همسرم را نگران بر سر میز غذایی دست‌نخورده و ازدهن‌افتاده می‌بینم.

من دزدم و از این دست دزدی‌ها بسیار کرده و خواهم کرد؛ اما این کلیپ‌ها و این سناریوها نباید برایم عجیب باشد. اینکه حدود یک‌سال است که پزشکان همکار بخش دولتی حقوق‌هایشان را به‌دلیل بدعهدی بیمه نگرفته‌اند. اینکه نزدیک پایان سال است و موعد تعیین تعرفه‌های خدمات سلامت در سال جدید است. اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری نزدیک است و مؤسسه‌ای که ساخت کلیپ انتخاباتی کاندیدای رقیب ریاست‌جمهوری دولت فعلی تدبیر و امید را بر عهده داشته است، چنین کلیپی بسازد. اینکه پزشکان و سلامت مردم، مرغ عزا و عروسی سیاست شده‌اند. اینکه پرداخت ‌میلیاردها بدهی عقب‌افتاده بسیار بسیار سخت‌تر از ساختن کلیپ‌هایی ازاین‌دست است. همه اینها نباید برایم عجیب باشد؛ آنچه برایم عجیب است، سکون و بی‌تدبیری نظام پزشکی در پیگرد قانونی سازندگان چنین کلیپ هتاکانه‌ای است که وفق ماده ۶۹۷ قانون مجازات اسلامی، عملی مجرمانه انجام داده‌اند که با حکم قاضی مستوجب حبس از یک ماه تا یک سال یا تا ۷۴ ضربه شلاق خواهد شد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
بیماری سپاسگزار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
0
1
حضور محترم پزشکان ارجمند
بعنوان یک بیماراز همه پزشکان پوزش میخواهم وشرمسارم . ترفند دزدان همیشه این بوده که آدرس اشتباهی بدهند تا بلکه توجه از خودشان برداشته شود، و چه افرادی بهتراست آماج این توهین ها قرارگیرند ! فکرشان در راه تخریب خوب کار میکند ؛ شریف ترین و مسول ترین قشر جامعه را انتخاب میکنند پزشکان را انتخاب میکنند چون با اساسی ترین نیاز بشر سروکار دارند یعنی سلامت .
و با این تیر دو نشان را میزنند هم پزشکان را و هم مردم دردمند را . خداوند به راه راست هدایت شان نماید و به ما بیماران بصیرت بیشتری عطا کند تا مشکلات را با دید بازتری نظاره کنیم و به این ترفندهای تفرقه پراکنانه بها ندهیم . الهی آمین
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
0
1
کارهای پوپولیستی نمی تواند معنایی غیر از این داشته باشد.
به قول استاد سخن سعدی که می فرماید :
میان دو تن آتش افرختن
نه عقل است و خود درمیان سوختن

شکراب کردن روابط فی مابین مردم و پزشکان، سوای رنگ و بوی سیاسی/پوپولیستی، به ضرر همه مردم خواهد بود.
سهند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
0
0
بازی با کلمات جهت فریب عوام. این در حالیست که اکثریت پزشکان جز درآمد به چیز دیگه ای فکر نمی کنند و این را به وضوح از کیفیت درمانی پزشکان قابل تشخیص است بطوریکه که هر فرد حداقل به 10 پزشک مراجعه می کنند تا علت درمان را تشخیص دهند و در آخر هم درمان درست انجام نمی شود یا با تحمیل هزینه های بسیار سنگین انجام می شود. تا مبادا پزشکان مدل ماشینشان پایین بیاد یا درآمدشان به زیر چند صد میلیون برسد و ناراحت شوند.

آمار نشون میده که در کشور ما اغلب جراحی ها بی مورد است و اما علت : چیزی جز طمع پزشکان نیست. طمع، آقای دکتر. دکتری که باید در یک روز چند عمل بیشتر انجام نده تا افت کیفیت پیدانکنه، بیش از 10 عمل در روز انجام میده تا شاید از پول سیراب بشه ولی هرگز نمیشه

دست از این مغلطه و سفسطه بازی دربیارید.چون با درآمد چند میلیونی چنان شکافی در میان مردم ایجاد کردید که این قشر هدفی جز کسب درآمد در ذهنشون ندارند.

من دانشجوی دکتری تحصصی رشته مهندسی از دانشگاه تهران هستم اما ماهی تنها 3 میلیون درآمد دارم و تقریبا اندازه یک متخصص هم درس خوندم و خوشحالم که زحمت میکشم و پول کاملا حلال در میارم.

همه ما درس خواندیم، اما قرار نیست به خاطر درس خوندن خون مردم رو به شیشه بکشیم و ادعامون سر به فلک بکشه دکتر جان.
کلا متاسفم برای جامعه پزشکی که پول و ثروت اندوزی چشماشون رو کور شده و خیلی حقایق رو نمی بینن.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: