کد خبر: ۱۴۲۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۱ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 18
جراح مغزواعصاب است که متهم شده بین سال‌های 2012 تا 2013 با ارتکاب خطای جبران‌ناپذیر در جریان عمل‌های جراحی، دست کم دو تن از بیمارانش را به کام مرگ کشانده و با قرار دادن نادرست پیچ و پلاک در ستون فقرات یک بیمار، جاگذاشتن اسفنج در بدن بیماری دیگر، بریدن رگ اصلی یک مصدوم و جراحی بخش اشتباهی در ستون فقرات یک زن باعث ایجاد نقص عضو و حتی فلج کامل بیماران شده است.
شفاآنلاین :حوادث پزشکی >یکی از جراحان آمریکایی، به اتهام دست کم 2 خطای پزشکی مرگبار و 4فقره نقص عضو  بیماران در یکقدمی حبس ابد قرار گرفته است.
به گزارش شفاآنلاین به نقل از رسانه های آمریکا، «کریستوفر دانتش» 44 ساله جراح مغزواعصاب است که متهم شده بین  سال‌های 2012 تا 2013 با ارتکاب خطای جبران‌ناپذیر در جریان عمل‌های جراحی، دست کم دو تن  از بیمارانش را به کام مرگ کشانده و با قرار دادن نادرست پیچ و پلاک در ستون فقرات یک بیمار، جاگذاشتن اسفنج در بدن بیماری دیگر، بریدن رگ اصلی یک مصدوم و جراحی بخش اشتباهی در ستون فقرات یک زن باعث ایجاد نقص عضو و حتی فلج کامل بیماران شده است.

هیأت منصفه دادگاه «دالاس» پس از بررسی  مدارک موجود و  اسناد ومدارک بدست آمده ، با اعلام اینکه ابزار پزشکی در دستان این جراح مانند یک سلاح مرگبار برای بیماران استفاده شده است، او را بی‌مسئولیت خوانده و خواستار مجازات حبس ابد برای این جراح شده اند.

براساس اسناد موجود در پرونده، این جراح طی  سال 2011 در ایمیلی به نامزدش گفته بود که تصمیم دارد قاتلی خونسرد شود . با دستگیری او و لو رفتن این ایمیل، برخی کارشناس‌ها این جراحی‌ها را بخشی از نقشه شومش می‌دانند. بعضی هم معتقدند این یک شوخی بین زن و مرد جوان بوده است. در صورت اثبات جرایم پزشک جراح، او به احتمال فراوان به حبس ابد محکوم می‌شود. تاکنون 15 بیمار از این جراح شکایت کرده‌اند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: