به گزارش شفا آنلاین،پویا ودایع با اشاره به اینکه بخشی از ناکامی مدیران در کسب و کار و ضعف آنها در ارتباط گیری با کارمندان به دلیل کم توجهی این افراد به زبان بدن است، اظهار داشت: اگر چه بسیاری از مدیران و صاحبان صنایع موفقیت در تجارت را تنها محدود به فن بیان و نحوه معرفی محصول و خدمات خود میدانند اما تحقیقات نشان میدهد که سیگنالهای زبان بدن اثرگذارتر از شیوایی در گفتار است.
نویسنده
کتاب زبان بدن در مذاکره ادامه داد: نشستن به صورت دست به سینه یا گذاشتن
دستها روی پا، گذاشتن دستها داخل جیب، قوز کردن و اخمو بودن با وجود قدرت
بیان، همراه با حرکات اشتباه کل بدن باعث ایجاد واکنش منفی در دیگران نسبت
به شما میشود و حتی شما را فردی متظاهر نشان میدهد.
وی با اشاره به اینکه تسلط در کلام فقط 30 درصد در متقاعد سازی اثر گذار است، افزود: 50 درصد ارتباط گیری از طریق زبان بدن و سیگنالهای غیر کلامی انجام میشود و شاید بی توجهی به همین موضوع دلیل ناکامی مدیران خوش سخن در تعامل با کارمندان و طرفهای تجاری آنها است.
این کارشناس زبان بدن گفت: یافتههای بالینی روانشناسی نشان میدهد که 5 برابر توجه و ادراک دیگران به لحن و حرکات شماست و این مقوله از آنچه که واقعاً بیان میکنید موثرتر است.
ودایع با بیان اینکه مدیران و بازرگانان برای موفقیت در تجارت باید با اصول زبان بدن بین الملل آشنا شوند، افزود: برخی از حرکات ممکن است در یک فرهنگ هنجار و پسندیده باشد ولی همان رفتار ممکن است در تعدادی دیگر از کشورها ناهنجار و ناپسند قلمداد شود به همین دلیل لازم است تا این گروه از مدیران با این بایدها و نبایدها بیشتر آشنا شوند.
مشاوره علوم رفتاری و زبان بدن با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: برای ایجاد آشنایی و ارتباط با دیگران باید آرام و راحت باشید، آزاد گذاشتن دستها و آرام نشستن یا ایستادن به صورت دوستانه از جمله عواملی است که میتواند در ایجاد یک ارتباط موثر مفید باشد.