کد خبر: ۱۴۲۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 14
ارتقای سطح دانش علوم انتقال خون و نیروی انسانی شاغل در بخش سلامت خون بیمارستان ها از اهداف سمینار یاد شده است.

شفا آنلاین>سلامت>معاون فنی و فناوری سازمان انتقال خون گفت :سمینار 2 روزه بانک خون بیمارستانی 30 بهمن و اول اسفند امسال در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.

به گزارش شفا آنلاین،کریم شمس اسنجان افزود:ارتقای سطح دانش علوم انتقال خون و نیروی انسانی شاغل در بخش سلامت خون بیمارستان ها از اهداف سمینار یاد شده است.

شمس خاطر نشان کرد: نظام مراقبت از خون (هموویژلانس) در بیمارستان های کشور از سال 388 آغاز شد و استقرار یافت؛ چرا که گسترش کمی و کیفی خون در مراکز درمانی و گنجانده شدن مبحث طب انتقال خون در سنجه های استانداردهای اعتباربخشی بیمارستانی، همچنین ارایه آموزش های لازم به گروه های مخاطب شامل پرستاران، پزشکان و کارکنان بانک خون مراکز درمانی از ضروریات به شمار می آید.
شمس گفت: تا کنون سمینارها و کارگاه های متعدد آموزشی برای ارایه آموزش به پرستاران و پزشکان شاغل در بیمارستان ها در سطح کشور برگزار شده است و بدون شک اهمیت نقش بانک خون بیمارستانی در ارتقای کیفی سیستم هموویژلانس بیمارستان ها بر کسی پوشیده نیست.


وی اظهار کرد: این سمینار، گامی مهم در راستای حفظ و ارتقای ایمنی بیماران دریافت کننده خون و فرآورده های آن به شمار میآید و کیفیت سیستم نظام مراقبت و نظارت بر مصرف خون و فرآورده‌های آن را ارتقاء می دهد.

معاون فنی و فناوری سازمان انتقال خون خاطرنشان کرد: سازمان انتقال خون، متولی تامین خون سالم است و ارتقای تمامی مراحل فرآیند انتقال خون ار رگ اهداکننده تا رگ دریافت کننده خون را از اهداف خود قرار داده است .
برچسب ها: سازمان ، سلامت ، بیمارستان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: