کد خبر: ۱۴۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 15
بلوغ زودرس می‌تواند پیش‌بینی‌کننده بروز سکته باشد. به علاوه زنانی که در سن ۴۵ سالگی یا پایین‌تر وارد دوره یائسگی می‌شوند در مقایسه با زنانی که شروع یائسگی‌شان سن ۵۰ سال است، بیشتر در معرض انفارکتوس مغزی قرار دارند.
شفا آنلاین:یک مطالعه جدید نشان می‌دهد دخترانی که سن بلوغ‌شان ۱۳سالگی یا پایین‌تر است، احتمالا 8/1 برابر بیش از دخترانی که در سن ۱۵سالگی بالغ می‌شوند در معرض خطر سکته مغزی قرار دارند.

به  گزارش شفا آنلاین،گفته تاکایوشی اوکابو، استاد دانشگاه توهوکو ژاپن، بلوغ زودرس می‌تواند پیش‌بینی‌کننده بروز سکته باشد. به علاوه زنانی که در سن ۴۵ سالگی یا پایین‌تر وارد دوره یائسگی می‌شوند در مقایسه با زنانی که شروع یائسگی‌شان سن ۵۰ سال است، بیشتر در معرض انفارکتوس مغزی قرار دارند. گروه تحقیق در این مطالعه، یک گروه ۱۴۱۲ نفری از زنان بعد از سن یائسگی را در ژاپن مورد بررسی قرار دادند. آن‌ها از طریق پرسش‌نامه‌های ابتدایی و بررسی‌های بعدی، سن بلوغ و یائسگی زنان، بروز سکته مغزی و سایر عوامل نظیر قد، وزن، بیماری قلبی و فشارخون بالا را ارزیابی کردند. آغاز بلوغ تحت تاثیر عواملی نظیر ژنتیک، فاکتورهای رفتاری و اجتماعی-اقتصادی است. تلاش برای به تاخیر انداختن بلوغ می‌تواند به پیشگیری از بروز سکته به خصوص در دختران کشورهای پیشرفته که بلوغ زود اتفاق می‌افتد، کمک کند.سپید
منبع: MedicalXpress
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: