کد خبر: ۱۰۴۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 13
شفا آنلاین>سلامت>سویا ماده غذایی است که بر خلاف باورها عامل سرطان، آسیب به معده، مغز و برخی بیماری ها است.
به گزارش شفا آنلاین،بسياري از انجمن هاي سلامتي در تلاش هستند كه عادات غذايي مردم را تغيير دهند و به همين دليل توصيه مي كنند كه به جاي استفاده از گوشت و تخم مرغ از توفو يا همان پنيرسويا استفاده كنيد اما واقعيت چيز ديگري است.

بهتر است به جاي مصرف پنير سويا يا محصولات سويا كه فرآيند بر روي آنها انجام شده از تخم مرغ ارگانيك،گوشت دامي كه علف هاي تازه در طبيعت خورده و سبزيجات استفاده كنيد.  

 
دكتر دنيل اظهار كرد: امروزه به كمك تكنولوژي هاي پيشرفته سموم و مواد ضد مغذي را كه در سويا به طور طبيعي وجود دارد با اعمال دما و فشار بالا، قليا و اسيد از بين مي برند. در برخي محصولات صنعتي سويا فيتات وجود دارد كه مواد مغذي را بلوكه كرده و در هضم و جذب غذا اختلال به وجود مي آورد و توفو محصولي با ويژگي ذكر شده است. 
 
رژيم غذايي با ميزان بالاي سويا به بدن آسيب وارد مي كند که از عمده آسیب های آن می توان به مشكلات تيروئيدي، بلوغ زودرس در كودكان و نوجوانان، سرطان، آسيب مغزي، اختلالات باروري وآلرژي به سويا اشاره کرد


 
دكتر دنيل و همكارانش دريافتند كه سويا كلسترول را كاهش نمي دهد بلكه هموسيستين را كه عاملي در افزايش خطر بيماري قلبي، سكته و سقط جنين است بالا مي برد. وي و همكارانش درخواست نامه ای را به FDA ارسال كردند كه در آن از سازمان غذا و دارو آمريكا خواسته شده بود كه اين سازمان بيانيه خود را در خصوص فوايد سويا در بيماري هاي قلبي تغيير دهد. 


 
وي اظهار داشت : بايد دانست، كودكان و نوزاداني كه هنوز در حال رشد هستند هورمون سويا در ميزان استروژن بدن آنها تاثيرگذار است، طی تحقیقات اخیر نوزاداني كه از فرمولاسيون سويا استفاده مي كنند ميزان استروژن بدن آنها ٦ تا ١١ برابر بيشتر از بزرگسالان بوده است و غلظت آن در خون ١٣ هزار تا ٢٢ هزار بيشتر از حد طبيعي آن بوده است . 
 
وي گفت: در آزمايشي خاص نوزادي با شيرخشك سويا و غذاهاي كمكي بر پايه سويا تغذيه شد و در نتيجه ديده شد كه گويي اين نوزاد روزي ٥ قرص ضد بارداري مصرف مي كند، همچنين زنان باردار براي حفظ سلامت جنين خود از مصرف سويا اجتناب كنند. 



دلایل اجتباب از مصرف سویا:
1.سویا به طور طبيعي سمي است و به عنوان ماده ضد مواد مغذي مشهور است اين ماده شامل ميزان بسيار زيادي مواد بازدارنده است كه از عملكرد آنزيم هاي هضم پروتئين جلوگيري مي كند و با پخت و پز از بین نمی رود به همین دلیل بسیار خطرناک است می‌تواند منجر به بیماری معده شود، همچنین کمبودمزمن آمینو اسید باعث آسیب جدی به لوزالمعده و حتی سرطان لوزالمعده می شود. 
 
2.سویا اغلب در معرض آفت کش های مضر حاوی هماگلوتیناسیون است که می تواند باعث لخته شدن خون شود. 
  
3.سویا حاوی مقادیر زیادی از گواتروژن است که می تواند عملکرد غده تیروئید را کاهش دهد. 
 
4.دانه سویا حاوی فیتات ها است که مانع جذب مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، روی و منیزیم می شود. 


 
محصولات فرآوری شده با سویا
تمپه،این محصول با کشت طبیعی و فرآیند تخمیر کنترل شده سویادر ظاهری شبیه به کیک تولید می‌شود و بافتی سفت و عطری شبیه قارچ دارد. 
 
انواع مختلفی از سس سویا وجود دارد ولی بسیاری از آنها از محصولات شیمیایی مصنوعی ساخته شده است اما برخی از که از راه تخمیر آنزیم، نمک و سویا به وجود آمده اند بسیار سالم و مفید هستند. 

میسو، خمیری است شور و بسیار روغنی که آن را در سوپ استفاده می کنند .  

ناتو، ماده ای است دارای بافت چسبناک و عطر و طعم پنیر، این محصولات حاوی سطوح بالایی از رقیق کننده خون، ویتامین K2 و باکتری های مفید باسیلوس سوبتیلیس است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: