کد خبر: ۱۴۲۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 14
ولی الله افخمی اظهارکرد: واگذاری ها به جای منابع نقدی در اختیار این صندوق ها قرار گرفته است و این نهادها نیز باید توان نقدشوندگی دارایی ها را افزایش دهند و در مواقع لزوم نقدینگی مورد نیاز، صندوق را برای پرداخت مطالبات ذینفعان فراهم کنند.
شفاآنلاین>اجتماعی> معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تامین اجتماعی گفت: پسابرجام، فضای مطلوبی برای صندوق های بازنشستگی است و اکنون در دوران گذار و رسیدن به جایگاه بهتر در نظام اقتصاد بین الملل به سر می بریم.

به گزارش شفاآنلاین، ولی الله افخمی افزود: برای تولید با بازدهی بیشتر در صندوق های بازنشستگی باید برنامه ریزی دقیق تر و منظم تری داشته باشیم.
وی اظهارکرد: واگذاری ها به جای منابع نقدی در اختیار این صندوق ها قرار گرفته است و این نهادها نیز باید توان نقدشوندگی دارایی ها را افزایش دهند و در مواقع لزوم نقدینگی مورد نیاز، صندوق را برای پرداخت مطالبات ذینفعان فراهم کنند.
وی با تاکید بر اینکه صندوق های بازنشستگی پتانسیل بالایی دارند اما ظرفیت های آنها به اندازه کافی شناخته شده نیست، افزود: بر همین اساس صندوق های بازنشستگی نیز باید در چنین محفلی توانمندی ها و طرح های خود را به فعالان اقتصادی در داخل و به خصوص خارجی ها عرضه کنند تا با آشنایی بیشتر مردم و شرکای تجاری و سرمایه گذار با پتانسیل ها و ظرفیت های مجموعه های تابعه، سطح تعامل میان صندوق ها و مشارکت کنندگان اقتصادی افزایش یابد و درنهایت بیمه شدگان و مستمری بگیران از ارزش افزوده آن برخوردار شوند.
افخمی از تغییر استراتژی های سرمایه گذاری در مجموعه های اقتصادی سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: تلاش ما این است که پورتفوی (مجموعه یا سبدی از اوراق بهادار)سازمان را بازنگری کنیم و اقداماتی انجام دهیم تا ارزش دارایی های سازمان به روز شود و قدرت نقدشوندگی دارایی ها بالا برود.
معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تامین اجتماعی گفت: هدف ما این است که از برخی حوزه های فعال فعلی خارج شویم و بنگاه هایی را که در چارچوب اهداف سازمانی ما نمی گنجند، هرچه سریع تر واگذار کنیم و منابع حاصل از آن را برای سرمایه گذاری در حوزه هایی که دارای توانمندی هستیم به کار گیریم.
وی با اشاره به استراتژی توسعه ای سازمان تامین اجتماعی و تمرکز منابع در هلدینگ های سودآور خاطرنشان کرد: پیش نویس اولیه پرتفوی سازمان مبتنی بر تجربیات جهانی و ساز و کارهای شناخته شده علمی و منطق اقتصادی و سرمایه گذاری تهیه شده است.
معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: سعی ما بر این است که در اوایل سال آتی، ترتیبی اتخاذ کنیم که برنامه عملیاتی لازم برای چگونگی برون رفت از وضعیت موجود و حرکت به سمت پرتفوی جدید، سازمان را با اولویت خروج از بنگاهداری و افزایش نقدشوندگی آغاز کنیم.
نمایشگاه «صندوق های بازنشستگی، پیشران توسعه ملی» از 24 تا 26 بهمن ماه با حضور صندوق های بازنشستگی کشور در محل مصلی تهران دایر است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: